تبیان، دستیار زندگی
بهتر آنست که هرگز دریچه خاطرات تلخ و یاس آور خود را نه برای خود و نه بروی دیگران نگشوده و فکر و روح خود را مهیّای بازبینی و بازسازی مجدّد آنها نسازیم و بدانیم هر چقدر ذهن و درون خود را از چنین تصاویری خالی و تهی کنیم روحی سالم تر و اندیشه ای شاداب تر را ج
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خوشبخت باش ، این یک دستور است!

گل

مطالبی که پیش روی شماست بی تردید جزء بارزترین حقایق و واقعیات زندگی همه ماست. بسیاری از ما فکر می کنیم که اگر فلان عمل و یا تفکر را داشته باشیم به سود ما خواهد بود. در حالیکه ممکن است برعکس، انجام آن فکر یا فعل امری کاملاً زیانبخش و نابخردانه باشد. مثلاً در اندیشیدن به گذشته دردناک مان، باور و یا تصوّر اغلب ما این است که چنانچه خاطرات تلخ گذشته مان را برای خود و یا دوستان مان تعریف کنیم از غم و اندوه، می کاهد و موجب شادی روح و سبک تر شدن بار اندوهناک درونی مان می گردد. در صورتی که موضوع کاملاً برعکس بوده و بازگویی آنچه که به صورت ناگوار و مرارت بار در گذشته برایمان رخ داده بسیار غمناک بوده و تصویر سازی مجدد آنها فقط باعث زنده شدن آن خاطرات و شروع دوباره حزن و افسردگی و رنج و نفاهت روحی و جسمی ما خواهد بود.

بهتر آنست که هرگز دریچه خاطرات تلخ و یاس آور خود را نه برای خود و نه بروی دیگران نگشوده و فکر و روح خود را مهیّای بازبینی و بازسازی مجدّد آنها نسازیم و بدانیم هر چقدر ذهن و درون خود را از چنین تصاویری خالی و تهی کنیم روحی سالم تر و اندیشه ای شاداب تر را جانشین آنها خواهیم ساخت. و اینها همه نتیجه سال ها تحقیق و تفحص بزرگان علم روانشناسی و انسان شناسی است. لذا شناخت نتایج تحقیقات و باورهای علمی این رشته کاملاً لازم و ضروری به نظر می رسد. این مطالب حقیقتاً همچون درّ و جواهری است که بر پهنه آسمان این رشته علمی درخشیده و بر همه ما فرض است تا، در کوران زندگی پر تلاطم و پرحادثه زندگی، بند بند آنها را آویزه گوش و هوش خود ساخته و در مسیر پر خطر و سیلاب خروشان حوادث، مورد استفاده قرار دهیم.

1- تعداد زیادی از ما دانسته یا ندانسته- خواسته یا ناخواسته تاریخ پردرد زندگی خود را به صورت توشه ای گرانبها به دوش می کشیم. دردها را به خاطر می سپاریم- زنده نگاه می داریم و بازگو می کنیم. بدین ترتیب خودمان را با وقایعی که هرگز نمی توانیم تغییر دهیم دائم زجر و شکنجه می دهیم. به گذشته خود آویزان می شویم و اجازه می دهیم که این حوادث مرده آینده ما را اداره کنند. خیال می کنیم که انگار گذشته بیشتر از امروز برایمان مهم است. و ارتباطات خود را براساس ارتباطات گذشته برقرار می سازیم.

سعی کنید همیشه صورتی آرام و با وقار داشته باشید. زیرا حالات صورت عمیقاً بر شخصیت و حالات روانی تاثیر می گذارد. اگر لبخند بزنیم و سعی کنیم همیشه چهره ای متبسم داشته باشیم در نهایت شادی را لمس خواهیم کرد

- هیچگاه خود را مسئول حوادثی که امکان کنترل آن را نداشته اید قلمداد نکنید.

- ما خیال می کنیم اضطراب و نگرانی، آینده نگری است.

سعی کنید همیشه صورتی آرام و با وقار داشته باشید. زیرا حالات صورت عمیقاً بر شخصیت و حالات روانی تاثیر می گذارد. اگر لبخند بزنیم و سعی کنیم همیشه چهره ای متبسم داشته باشیم در نهایت شادی را لمس خواهیم کرد ولی اگر تمام مدت چهره ای عبوس و غم زده به خود بگیریم مدتی نمی گذرد که از نظر روحی پریشان و خمود می شویم.

آینده همین امروز است. همه کسانی که کار امروز را کنار گذاشته اند و به آینده چشم دوخته اند و نگران هستند، بی جهت نیروی خود را از بین می برند و آرامش امروز را با تصور مشکلاتی که با فردا می آیند، بهم می زنند.

معمولاً افراد شاد کمتر از افرادی  که بطور دائم احساس نگرانی و بدبختی می کنند بیمار می شوند و آن دسته از افرادی که بعد روشن و مثبت زندگی را می بینند کمتر احتمال دارد که دچار فشار روانی شوند.

افکار صبحگاهی تان را کنترل کنید. اگر روزتان را با نگرانی- افسردگی و کج خلقی شروع کنید کارهای آن روز را ناموفق خواهید دید.

همیشه خود را در آستانه بدست آوردن یک موفقیت استثنائی بدانید و رمز آن یک چیز است: (همت کردن در طلب آن) پس سعی کنید.

آبی آرامش

خداوند بعضی از نعمت ها را درون بسته ای از مشکلات اعطا می کند تا بندگان او با حل آن مسائل شایستگی خود را برای دستیابی به آن نعمت ثابت کنند.

اگر برخلاف جریان آب شنا کنیم آب لطمه می زند- به صورت می کوبد و انرژی را تحلیل می برد. چنین شخصی بعد از مدتی  ناامید، خسته و افسرده می گردد و حتی ممکن است به کنار رودخانه پناه ببرد و تا مدت ها دست از تلاش بکشد. اما فرد دیگری که موافق جریان آب حرکت می کند این شخص همراه با آب با کمی دست و پا زدن به جلو می رود. او به عنوان عضوی از مجموعه، همراه با کل مجموعه جلو می رود، انرژی زیادی ذخیره می کند، پیشرفتش زیاد می شود و بعد از مدتی احساس شعف و شادمانی می کند و خوشحال است که به سرعت به هدفش رسیده است. در حقیقت طبیعت به یاری او شتافته و او را به هدفش رسانده است.

صبحت درباره پلیدی باعث بروز پلیدی می شود هر چه بیشتر به شر توجه کنید بر شر می افزائید، هر عیبی را که در دیگران می بینید همان عیب یا نقصی مشابه را به زندگی خود فرا می خوانید. ایراد گرفتن از دیگران سبب می شود که خودتان با نفی و انکار روبرو شوید. وقتی با سرزنش و انتقادتان شیره وجود دیگری را می مکید راه می گشائید تا شیره ذهن و امور خودتان مکیده شود در واقع به پیشواز بیماری و بدبختی و آشفتگی و تنگدستی می روید. (کاترین پاندر)

بخشودن، لطف به دیگران نیست لطفی است که ما در حق خود می کنیم تا میدان ذهنی مان خالی شود و برای پذیرش چیزهای خوب و نیکو جایی باز شود.

راه های معین ساده ای برای راندن خاطرات منفی وجود دارد که می توانید برای ابد از شر آن ها خلاص شوید. وقتی از شر این عواطف و هیجانات مخرب خلاص شوید از تصلیب خویشتن و دیگران دست بر می دارید و آنگاه برای رستاخیز موهبت های خود آماده می شوید. (کاترین پاندر)

یادتان باشد که شما حاکم بر موقعیت ها هستید نه برده آنها. (کاترین پاندر)

در ادامه سعی داریم تا برای  جهت یابی در مسیر موفقیت جملات تاکیدی موثری را هم برای شما ارائه دهیم .تا با تکرار روزانه این جملات انرژی های مثبت تری را برای خود روانه کنیم .

*من منحصر  به فردم. دوست میدارم و دوست داشته میشوم  و آزادم

*هر روز هر کاری را که از دستم بر میاید انجام میدهم تامحیطی سرشار از عشق برای خودم و اطرافیانم ایجادکنم.

*من دیگران را دوست دارم و به آنها اهمیت میدهم و همین باعث بوجود  آمدن دوستیهای ماندنی خواهد شد.

*دست به هرکاری که میزنم موفق میشوم.

*هرچه  صادق تر باشم ،عشق بیشتری را دریافت میکنم.

*من به پیشواز دگرگونی می روم. من مشتاقم که عوض شوم. من انتخاب می کنم که طرز تفکر خود را عوض کنم.

* من به آسانی و شادمانی از کهنه به نو رهسپارم.

* برای من بخشیدن از آنچه فکر می کردم آسانتر است.

*من خودم را می بخشم و رها می کنم.

* من ... را می بخشم و رها می کنم

کتاب راز های موفقیت در زندگی- منصوره صفایی

وبلاگ سلطانلو

سایت آفتاب

فرآوری و تنظیم: کهتری

مقالات مرتبط

موفقیت هنگامی به دست می آید که ...

خوب بودن بسیار عالی است ...

مطمئن ترین راه برای ثروتمند شدن ...

بزرگترین خیانت ها این است كه ...

چند نكته كارساز در مورد مدیریت زمان

وقتی استرس می بارد

پیش نیاز های خوب بودن