تبیان، دستیار زندگی
قائم‌ مقام ستاد نكوداشت هفته پژوهش آموزش و پرورش شهر تهران گفت: امسال به مناسبت هفته پژوهش 80 دانش‌آموز پژوهشگر برتر شهر تهران معرفی شدند ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تجلیل از 80 دانش‌آموز پژوهشگر برتر تهرانی

80 دانش‌آموز پژوهشگر برتر تهرانی در هفته پژوهش تجلیل شدند

قائم‌ مقام ستاد نكوداشت هفته پژوهش آموزش و پرورش شهر تهران گفت: امسال به مناسبت هفته پژوهش 80 دانش‌آموز پژوهشگر برتر شهر تهران معرفی شدند و طی مراسمی از آن ها تقدیر شد.

تجلیل از 80 دانش‌آموز پژوهشگر برتر تهرانی

به گزارش روابط عمومی اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران، به نقل از خبرگزاری فارس، آقای عباس نجار در نشست خبری كه در ساختمان اداره‌ كل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد، اظهار داشت: هفته پژوهش امسال در آموزش و پرورش در تاریخ 4 دی ‌ماه 1389با حضور آقای حمید‌رضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش و آقای كامران دانشجو، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، همراه با نواخته شدن زنگ پژوهش برگزار شد.

وی با اشاره به این كه لازمه داشتن دانش‌آموزان پژوهشگر، معلم پژوهشگر است، ادامه داد: رویكرد آموزش و پرورش در بحث پژوهش، از معلم پژوهی به سمت دانش‌آموز پژوهی سوق پیدا كرده است، كه در این راستا پژوهشكده آموزش و پرورش با جایگزین كردن رویكرد دانش‌آموزان محقق و‌ پژوهنده به جای دانش‌آموزان حافظه‌ محور، نتایج خوبی را كسب كرده است.

تجلیل از 80 دانش‌آموز پژوهشگر برتر تهرانی

قائم‌ مقام ستاد نكوداشت هفته پژوهش آموزش و پرورش شهر تهران افزود: اقدامات پژوهشی در آموزش و پرورش به دو دسته كلی دانش‌آموز پژوهی و معلم پژوهی تقسیم می‌شود كه با گسترش پژوهشكده‌ها این دو اقدام گسترده شده است.

نجار بیان كرد: دانش‌آموزان و معلمان پژوهشگر می‌توانند در زمینه‌های مختلفی مانند شیمی، فیزیك، زیست‌شناسی، رباتیك و علوم كامپیوتر تحقیق و پژوهش كنند كه در این زمینه در صدد فراهم كردن بستر‌های مناسبی برای انجام این امر هستیم.

وی اضافه كرد: امسال از 443 طرح مناطق اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران از میان بیش از 1500 طرح پژوهشی، 40 طرح استانی كه توسط 51 نفر ارایه شده است و یك طرح پژوهشی برگزیده كشوری تقدیر شد.

قائم‌ مقام ستاد نكوداشت هفته پژوهش آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در سیزدهمین دوره برگزاری هفته پژوهش 6 دانش‌آموز نیز در سطح كشور به عنوان دانش‌آموزان پژوهشگر شناخته شده‌اند كه یكی از آنها از شهر تهران است.

تجلیل از 80 دانش‌آموز پژوهشگر برتر تهرانی

نجار تصریح كرد: پژوهش‌های انجام شده خاص یك موضوع نیست و در تمام سطوح طبق اهداف پژوهشی آموزش و پرورش صورت گرفته است كه ‌در سطح شهر تهران 80 دانش‌آموز پژوهشگر برتر معرفی و طی مراسمی در مناطق اداره كل آموزش و پرورش از آنها تقدیر شد.

وی با اشاره به اینكه هر منطقه اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران یك پژوهشكده جداگانه دارد، بیان كرد: تمام مناطق این اداره كل از یك پژوهشكده مجهز سود می‌برند و در آنها كلاس‌هایی به صورت رایگان برای دانش‌آموزان جهت گذراندن دوره‌های تخصصی برگزار می‌شود.

قائم‌ مقام ستاد نكوداشت هفته پژوهش آموزش و پرورش شهر تهران خاطرنشان كرد: یك هزار و 100 عنوان كتاب آموزشی درسی و راهنمای معلمان تهیه و در اختیار آنها قرار می‌گیرد تا اگر معلمی به هر دلیلی در دوره‌های آموزشی حضور نیافته با مطالعه آنها بتواند سطح علمی خود را در رابطه با موضوعات مربوطه افزایش دهد.

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان - اداره کل آموزش و پرورش تهران

تنظیم: فاطمه گودرزی