تبیان، دستیار زندگی
معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش استان همدان گفت: در تلاش هستیم آموزش و پرورش را پژوهش محور کنیم و انسان های متعادل ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سیزدهمین همایش معلمان پژوهنده استان همدان

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش همدان:

سعی می کنیم آموزش و پرورش پژوهش محور شود

معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش استان همدان گفت: در تلاش هستیم آموزش و پرورش را پژوهش محور کنیم و انسان های متعادل بسازیم.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری پانا، عباس بهرامی مشعوف، اظهار کرد: در سیزدهمین همایش معلمان پژوهنده استان همدان، معلمان برتر استان از تمام مناطق 19 گانه همدان حضور داشتند که 41 نفر برگزیده مناطق، 14 نفر برگزیده استانی و 1 نفر برگزیده کشوری داشته ایم.

سیزدهمین همایش معلمان پژوهنده استان همدان

وی اضافه کرد: مفهومی که ما از پژوهش در سازمان آموزش و پرورش استان همدان دنبال می کنیم به معنای خشک دانشگاهی نیست که فرد به سفارش دیگران بنویسد و اقدام کند.

بهرامی مشعوف با بیان اینکه رویکرد پژوهش مبتنی بر عمل به این معناست که معلم برای حل مشکلات و مسائل خود در مدرسه و کلاس درس طرح پژوهشی متناسب با آن را ارایه می کند، اذعان کرد: در حقیقت معلم برای حل مشکلاتش طرح پژوهشی می اندیشد و اگر معلم پژوهشگر نباشد نمی تواند معلم خوبی باشد.

وی با اشاره به اینکه معلم باید خود و دانش آموز را درگیر پیدا کردن راه حل های مسئله کند، خاطر نشان کرد: حوزه تعلیم و تربیت هر لحظه درصدد یادگیری هستند و به امر مهم آدم سازی که فن خاص خود را داشته و به پرورش و معرفت نیاز دارد.

سیزدهمین همایش معلمان پژوهنده استان همدان

معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی سازمان آموزش و پرورش استان همدان تاکید کرد: در تلاش هستیم تا در آموزش و پرورش انسان های متعاول بسازیم و سعی داریم این سازمان پژوهش محور شود و مبنا پژوهش و تحقیق است.

وی با بیان اینکه این طرح ها و حرکت ها نوپا است و عمر 13 ساله در همدان و 15 ساله در کشور دارد، یادآور شد: رشد خوبی داشته ایم و در حدود 15 هزار نفر را در این مدت آموزش داده ایم و هر ساله یک پژوهنده برتر کشوری داشته ایم.

بهرامی ادامه داد: نگاه جامع به پژوهش باید اصلاح شود و اقدام پژوهی، کاربردی ترین شکل پژوهش در کار است.

سیزدهمین همایش معلمان پژوهنده استان همدان

وی اذعان کرد: تفاوت این پژوهش ها با پژوهش های کلاسیک در این است که معلم متناسب با مشکلات کلاس خودش پژوهش و در این جهت تلاش می کند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی سازمان آموزش و پرورش استان همدان افزود: امسال 16 پژوهنده برتر کشوری داشته ایم که یک نفر از همدان بوده و خوشبختانه هر سال یک پژوهنده برتر کشوری داشته ایم و امید است این رقم افزایش یابد.

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان - خبرگزاری پانا

تنظیم: فاطمه گودرزی