تبیان، دستیار زندگی
اهداف اصلی در نقشه های قدرت های سلطه گر علیه مردم ایران و سر شکست های پی در پی آنها
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اهداف اصلی در نقشه های قدرت های سلطه گر علیه مردم ایران و سر شکست های پی در پی آنها

بخش سیاسی- تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی مشحون از مبارزات علیه قدرت های سلطه گر است که همواره پیروزی از آن ملت ایران و شکست از آن دول استکباری شده است. در این میان بررسی دلایل این شکست ها و پیروزی ها خالی از فایده نیست و می تواند به عنوان چراغ راهی برای آیندگان و سایر ملل آزاده و الگویی مطلوب و اسلامی معرفی شود.

آمریکا

ایران اسلامی از زمان ورود به عصر تمدن همواره مورد طمع بیگانگان واقع بوده و در این راه نیز مصائبی را متحمل شده است. حمله مغولان به ایران، جنگ های ایران و روس، اشغال های متعدد از طرف دول متخاصم در جنگ های اول و دوم جهانی و قراردادهایی برای تجزیه ایران و نهایتا دخالت های گسترده در امور داخلی ایران در عر قاجار و پهلوی از جمله این اقدامات خصمانه علیه ملت ایران است. پس از انقلاب نیز این روند با بازی هایی جدیدتر آغاز شد. در کنار این حوادث و مصائب نکته ای بسیار حائز اهمیت است ایستادگی و پایداری ملت ایران به برکت اسلام و تشیع است. ابن خلدون اساس برقراری اتحاد و حفظ حکومت ها را ایجاد عصبیت عنوان کرده که در ایران این عصبیت تشیع و درس آموزی از مکتب عاشوراست. اتکای ملت ایران به این مساله توانسته کشور را همواره از دام بسیاری از مصائب برهاند و استقلال و عظمت ایران را به همراه آورد. اگرچه در بهره هایی کوتاه شاهد توفق برخی نیروهای خصم در کشور بوده ایم اما نباید فراموش کرد قدرت ایمان بر تمام این ترفندها فائق آمده و به سان آیه "مکروا و مکر الله" توفیق نهایی را از آن ملت ایران کرده است. کما اینکه شاهد بودیم با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در 32 سال پیش، شیشه عمر دیو طاغوت شکست و اسلام در کشور حکم فرما شد.

همانگونه که گفته شد قدرت ایمان باعث پیروزی ملت ایران در برهه های مختلف شده و جالب است که نیروهای خصم نیز همواره در صدد نابودی این مقوله در میان ملت بوده اند. اصلی ترین هدفی که قدرت های سلطه جو در برابر ملت ایران دنبال کرده اند ایجاد سستی در اراده برگرفته از قدرت اسلام ملت ایران بوده و هست. درس آموزی از مکتب عاشورا این زمینه را فراهم کرده که ملت ایران تحت ظلم و ستم قرار نگیرد و بر این فرمایش امام (ره) صحه بگذارد که "ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد".

اصلی ترین هدفی که قدرت های سلطه جو در برابر ملت ایران دنبال کرده اند ایجاد سستی در اراده برگرفته از قدرت اسلام ملت ایران بوده و هست

ایجاد سلطه کشورهای سلطه جو فارغ از مبارزه با تفکر، فرهنگ و مکتب اسلامی و عاشورایی، تسلط بر موقعیت استراتژیک ایران و بهره گیری از منابع متعدد کشور مان می باشد. این روند به ویژه از زمان کشف نفت در ایران شدت یافته و دندان طمع قدرت مندان را برای تسلط به ایران تیزتر کرده است. پس از انقلاب نیز با به خطر افتادن نفوذ و منافع دول استکباری و سلطه جو، به ویژه ایالت متحده آمریکا، در منطقه و در کنار آن بیداری ملت های منطقه و جهان، تقلاهای این دول افزایش یافته تا شاید بتوانند آب رفته را به جوی بازگردانند. در این میان نیز همواره از استدلال ها و روش های خود بهره می گیرند اما جوابی در کار نیست. مراکز مطالعات استراتژیک شان نیز همواره این فغان را سر می دهند که به خاطر اجرای غلط فلان سیاست به نتیجه نرسیده اند. اغلب نیز با این مساله مواجه اند که تمام روش های اجرا و سیاست های اعمالی کارآمد بوده اما به دلایلی نامعلوم به شکست منجر شده است.

استکبار

این مراکز همانند حاکمیت هایشان خوی استکباری دارند و حاضر به قبول اشتباه بزرگشان در قبال ملت ایران نیستند. اشتباهی که سال های سال ایست که استمرار دارد. این اشتباه ریشه در عدم شناخت اسلام و فرهنگ عاشورایی است. این دول با تفسیر مسایل از منهج و دید خود خواهان دریافت نتیجه مطلوب هستند و با تفکرات ماتریالیستی و اومانیستی به مسایل ایران نیز می نگرند در حالی که تحلیل مسایل ایران فارغ از بحث اسلام و قدرت آن در ایران غیر ممکن می باشد. ملت ایران در طول سالهای پس از انقلاب و حتی قبل از آن در برابر تمام مصائب ایستاده اند و پیروزی را برای خود به ارمغان آورده اند. امام خمینی (ره) بارها فرمودند که اگر ملت مرا قبول دارد به خاطر اسلام است؛ این مساله همواره ادامه داشته و ملت با معیار اسلام مسایل خود را سنجیده است. در فتنه سال گذشته نیز ملت ایران تاب و تحمل توهین به اسلام و مسایل مرتبط به آن را نیاورد و در نهم دی با حماسه آفرینی خود مشت محکمی بر دهان استکبار و عوامل داخلی آن زد. حادثه عاشورای گذشته، زیرسوال بردن نظام اسلامی و توهین به ولایت فقیه جزء خطوط قرمزی بود که ملت ایران در برابر آن تاب نیاورد و به مبارزه علیه آن پرداخت و در نهم دی حماسه ای آفرید که برای همیشه در تاریخ ایران ثبت شد. شکست های دول سلطه جو علیه ملت ایران کماکان ادامه خواهد داشت چراکه؛ باد نخوت اجازه تفکر درست به آنها را نخواهد داد. اما پیروزی ملت ایران در برابر آنها ادامه خواهد داشت چون به قدرت ایمان مجهز است و مکتب و فرهنگ عاشورا را چراغ راه خود قرار داده است.

هاتف پور رشیدی

گروه جامعه و ارتباطات