تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از برگزاری کنگره بین المللی آیت الله مرعشی نجفی خبر داد و یادآور شد: این کنگره اسفندماه امسال برگزار و به زودی شورای سیاستگذاری آن تشکیل می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اسفندماه؛

کنگره بین المللی آیت الله مرعشی نجفی در قم برگزار می‌شود

آیت الله العظمی سید شهاب الدین مرعشی نجفی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از برگزاری کنگره بین المللی آیت الله مرعشی نجفی خبر داد و یادآور شد: این کنگره اسفندماه امسال برگزار و به زودی شورای سیاستگذاری آن تشکیل می شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، محمدحسین استادآقا دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قم نیز در این جلسه گفت: شورای فرهنگ عمومی تاکنون در چهار بخش استان با حضور امام جمعه قم که ریاست شورای فرهنگ عمومی استان را برعهده دارند تشکیل شده و احکام اعضای این شوراها برای آنها صادر شده است.

وی اضافه کرد: شورای فرهنگ عمومی بخش کهک نیز در آینده ای نزدیک با حضور امام جمعه قم تشکیل می شود و احکام اعضای این شورا نیز به آنها اعطا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به برخی فعالیت های این اداره کل در ماه محرم اظهار داشت: به مناسبت فرارسیدن ماه محرم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب های مرتبط با موضوع محرم را از ناشران خریداری کرده و در حال توزیع در کتابخانه های سطح استان است.

وی گفت: امسال سه نمایشگاه مهم کتاب را در پیش داریم که یکی از آنها نمایشگاه کتاب های حوزوی است که برای نخستین بار برگزار می شود.

استادآقا از اختصاص 19 میلیارد ریال اعتبار برای خرید کتاب از ناشران به صورت مستقیم خبر داد و اظهار داشت: این اقدام برای نخستین بار صورت گرفت و تاکنون 11 میلیون ریال کتاب خریداری شده و هزینه آن به صورت مستقیم به حساب ناشران واریز می شود.

وی با تأکید بر تقویت بخش کتاب حوزه دین گفت: کتاب های مورد نیاز مدارس علمیه نیز با اعتباری بیش از 500 میلیون تومان خریداری و تحویل آن‏ها شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از برگزاری کنگره بین المللی آیت الله مرعشی نجفی خبر داد و یادآور شد: این کنگره در اسفندماه امسال برگزار و به زودی شورای سیاستگذاری آن تشکیل می شود.