تبیان، دستیار زندگی
زمانی كه ضریح مطهر حضرت امام رضا (ع) در حال تعویض بود، در خدمت مقام معظم رهبری به پابوسی امام هشتم (ع) مشرف شدیم. مقام معظم رهبری برای زیارت در كنار مرقد آن امام (ع)، مشغول راز و نیاز بودند، چون ضریح را ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خاطره‌ای از تشرف رهبرانقلاب به حرم امام رضا (ع)

خاطره ای از تشرف رهبر انقلاب به حرم رضوی

حجت‌الاسلام حقانی نقل می‌كند: هنگام غبارروبی مرقد مطهر حضرت امام رضا (ع) خدام حرم دستمال‌های سفید آغشته به گلاب ناب را برای غبارروبی به افراد می‌دهند. مقام معظم رهبری پس از مقداری غبار‌روبی، دستمال را به سر و صورت خود می‌كشند.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام حقانی در خصوص تشرف حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بارگاه حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) می‌گوید: هنگام غبار روبی مرقد مطهر حضرت امام رضا (ع) خدام حرم دستمال‌های سفید آغشته به گلاب ناب رابرای غبارروبی به افراد می‌دهند. مقام معظم رهبری پس از مقداری غبار‌روبی، دستمال را به سر و صورت خود می‌كشند. ایشان در یكی از غبار‌روبی‌ها به آقای واعظ طبسی (تولیت آستان قدس رضوی) فرمودند: آیا می‌توانم این دستمال متبرك را برای خود بردارم؟

مقام معظم رهبری، تولیت آستان قدس رضوی را به آقای واعظ طبسی سپرده بودند، ولی با این حال، برای برداشتن پارچه متبرك به غبار ضریح امام رضا(ع) از او اجازه می‌گیرند. احترام مقام معظم رهبری به قانون برای همه ما درس است.

ایشان پس از كسب اجازه از آقای واعظ طبسی در حالی كه چشم‌هایشان پر از اشك بود و به راز و نیاز مشغول بودند، با دقت، دستمال را تا كردند و در جیب خود گذاشتند. برای ما خیلی زیبا بود كه آقا در آن حال، این همه توجه دارند كه دستمال متبرك را تا كنند و با نظم كامل در جیب خود قرار دهند.

****

زمانی كه ضریح مطهر حضرت امام رضا (ع) در حال تعویض بود، در خدمت مقام معظم رهبری به پابوسی امام هشتم (ع) مشرف شدیم. مقام معظم رهبری برای زیارت در كنار مرقد آن امام (ع)، مشغول راز و نیاز بودند، چون ضریح را برداشته بودند حضور در كنار قبر رنگ و بوی دیگری داشت.

بعد از پایان راز و نیاز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، آقای واعظ طبسی به ایشان عرض كردند: آقا زاده هم بیایند نزدیك‌تر تا از نزدیك امام را زیارت كنند. معظم‌له فرمودند: پس بقیه چی؟ این دقت را همواره حضرت آقا دارند. ایشان امتیاز ویژه و خاصی را برای فرزندانشان قایل نیستند. در آن روز هم فرمودند: اگر بقیه افراد می‌توانند از نزدیك قبر امام هشتم (ع) را زیارت كنند، فرزندان هم بیایند. پس از بیان آقا همه توفیق حضور یافتند.

مقام معظم رهبری در خصوص حضرت علی‌بن‌موسی الرضا (ع) فرمودند: «آستان قدس رضوی، مطاف فرشتگان و كروبیان و قبله اهل دل و ملجأ و پناه مؤمنان صادق امروز به بركت طلوع خورشید انقلاب اسلامی، پایگاه بلند اندیشه طلوع اسلام و پرچم معارف قرآن نیز هست.»

«اساس كار وجود مقدس علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) كار فرهنگی و تبلیغی بوده است.»


تنظیم برای تبیان: سمانه دولت آبادی