تبیان، دستیار زندگی
خوشحال بودن مسری است. وقتی شما خوشحال باشید اطرافیانتان هم با وجود شما خوشحال خواهند شد و این شما را تبدیل به یك فرد خوب می‌كند. شما باید خوشحال بودن را انتخاب كنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیش نیازهای خوب بودن

هیچ انسان سالمی نیست که برای خوب بودن و خوب شدن انگیزه نداشته باشد . همه ما به نوعی علاقمندیم از بهترین ها باشیم و از نظر ویژگی های اخلاقی در سطوحی قابل قبول و مورد پسند قدم برداریم . در بسیاری اوقات برای محقق شدن این زمینه نیاز به کمک داریم . لذا در این مقاله سعی کرده ایم گام های موثری رابرای این مهم به شما معرفی نماییم.

پیشرفت

1/ دانستن پیش نیازهای خوب بودن

مثبت‌اندیشی، سیرت خوب، بخواهید كه خوب باشید، تاثیرگذاری خوب.

2 حركت

گام اول: به قانون جامعه‌تان احترام بگذارید. قوانین به خاطر دلایلی به وجود آمده‌اند. اگر به قانون احترام نگذارید به دیگران ضربه خواهید زد.

گام دوم: از یك قانون طلایی كه یكی از نشانه‌های خوب بودن است، اطاعت كنید. آنچه را برای خود می‌پسندید برای دیگران هم بپسندید و آنچه را برای خود نمی‌خواهید برای دیگران هم نخواهید.

گام سوم: توجه به خانواده و دوستان و حتی افراد غریبه به شما كمك می‌كند به یك انسان خوب تبدیل شوید. با دیگران همدلی كنید و وقتی كه به كمك احتیاج دارند، كمكشان كنید. به دوستان و دشمنانتان عشق بورزید. دوست‌داشتن دشمنان كار سختی است ولی در صورت انجام آن انسان خوبی خواهید شد. اول از همه به خودتان عشق بورزید. اگر خودتان را دوست نداشته باشید حتما دوست‌داشتن دیگران برای شماسخت خواهد بود.

گام چهارم: مثبت‌ و شاد بودن شما را به یك انسان خوب تبدیل می‌كند. اگر باور دارید كه می‌توانید خوب باشید پس حتما به انسان خوبی تبدیل خواهید شد. خوشحال بودن مسری است. وقتی شما خوشحال باشید اطرافیانتان هم با وجود شما خوشحال خواهند شد و این شما را تبدیل به یك فرد خوب می‌كند. شما باید خوشحال بودن را انتخاب كنید.

گام پنجم: انتخاب كنید كه انسان خوبی باشید. ذهن شما بسیار با قدرت و خارق‌العاده‌ است. اگر هر روز گزینه خوب بودن را انتخاب كنید، قطعا انسان بهتری خواهید شد.

گام ششم: وقت‌گذاشتن برای كمك به دیگران به شما كمك می‌كند. همیشه افرادی هستند كه وضعیت خیلی بدتری نسبت به شما دارند. تا حدی كه می‌توانید به دیگران كمك كنید.

خوشحال بودن مسری است. وقتی شما خوشحال باشید اطرافیانتان هم با وجود شما خوشحال خواهند شد و این شما را تبدیل به یك فرد خوب می‌كند. شما باید خوشحال بودن را انتخاب كنید.

گام هفتم: قضاوت كردن و نكوهش دیگران از شما انسان خوبی نمی‌سازد. مراقب باشید كه در مورد دیگران چگونه فكر می‌كنید. نباید در مورد آنها بد فكر كنید. ذهن باز داشتن به شما كمك می‌كند انسان خوبی شوید.

و حالا خلاصه «بایدها و نبایدها» برای اینكه انسان خوبی شوید:

خوب بودن را انتخاب كنید، از دیگران تعریف كنید، بیشتر لبخند بزنید، سعی كنید در هر موقعیتی خوشحال باشید، با انسان‌های دیگر ارتباط محكمی برقرار كنید، روحی یا جسمی به دیگران‌ آسیب نرسانید و به دیگران احترام بگذارید.

سلامت

گروه خانواده ایرانی سایت تبیان

تنظیم برای تبیان : کهتری

مقالات مرتبط

تنها کسی که حرفم را باور کرد

رفاه بخواهیم یا آرامش؟

همین حالا ،فردا دیر است منتظر معجزه باش

تو بی همتایی، می دونستی؟

از گذشته دل بکنید

قدم اول خوشبختی...

هنر درمان ها چه می کنند؟

شادی سراغ کسی نمی یاد!