تبیان، دستیار زندگی
نمایشگاهی از هنرمندان معاصر ایرانی باعنوان قطره‌ها تا روز 30 دسامبر در گالری جانگز شهر کلکته برپاست. (
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آثار هنرمندان ایران در كلكته

اثری از گیزلا وارگا سینایی

آثار هنرمندانی چون ابراهیم محمدیان؛ فریبا طالب حقیقت؛ جواد نوبهار؛ میری؛ نسیم دواری؛ شهریار بورند و سوده آغداشلو تا روز 30 دسامبر(12 دی) در گالری جانگز در شهر كلكته روی دیوار رفته است.

به گزارش ایلنا، نمایشگاهی از هنرمندان معاصر ایرانی باعنوان "قطره‌ها" تا روز 30 دسامبر (12 دی ماه ) در گالری جانگز Ganges Art Gallery شهر كلكته برپاست.

این نمایشگاه كه جزو معدود نمایشگاه‌های گروهی هنر ایران در كشور هند محسوب می‌شود؛ دربردارنده‌ی آثار هنرمندانی چون ابراهیم محمدیان(دو اثر )؛ فریبا طالب حقیقت؛ جواد نوبهار؛ میری؛ نسیم دواری؛ شهریار بورند و سوده آغداشلو است.

آثار به نمایش گذاشته شده از این هنرمندان عمدتاً با تكنیك اكریلیك؛ رنگ روغن و یا جوهر روی بوم اجراشده و ابعاد آنها مختلف است.

هنرمندان ایرانی طی چند سال گذشته نمایشگاه‌های مختلفی در هند برپا كرده‌اند كه ازجمله آنها می‌توان به نمایشگاه‌های پروانه اعتمادی؛ بابك اطمینانی و گیزلا وارگا سینایی در این كشور اشاره كرد.

اعتقاد كارشناسان؛ هنرهای تجسمی در هند در وضعیت درخشانی قرار دارد و هندی‌ها هنرمندان خیلی خوبی دارند كه از راه نقاشی و فروش آثارشان زندگی می‌كنند. در عین حال؛ هنر و نقاشی هندی‌ها بسیار شبیه هنر ایران است

گیزلا وارگاسینایی (نقاش ) كه سال گذشته در این كشور ورك شاپی برپا كرد با بیان اینكه هنرهای تجسمی هند شبیه ایران است، عقیده دارد كه هنرمندان این كشور با هنر و فرهنگ ایران آشنا هستند.

او سال گذشته به همراه بابك اطمینانی یك كارگاه آموزش نقاشی در این كشور برپا كرد.

به اعتقاد كارشناسان؛ هنرهای تجسمی در هند در وضعیت درخشانی قرار دارد و هندی‌ها هنرمندان خیلی خوبی دارند كه از راه نقاشی و فروش آثارشان زندگی می‌كنند. در عین حال؛ هنر و نقاشی هندی‌ها بسیار شبیه هنر ایران است؛ هرچند هنرمندان این كشور بیشتر از رنگ‌های تند استفاده می‌كنند. سبك كاری خیلی از هنرمندان این كشور شبیه برخی از هنرمندان ما به خصوص آثار نصرت‌الله مسلمان است.

لازم به ذكر است گالری‌ای كه اخیرا اقدام به نمایش آثار هنرمندان ایرانی كرده؛ هر چند در سال 2007 تأسیس شده اما در همین سه سال نمایشگاه‌های موفق زیادی برپا نموده و سهم مهمی در معرفی هنرمندان هنری به دیگر كشورها و نیز معرفی هنرمندان ایرانی در كشور هند داشته است.


خبرگزاری ایلنا

گروه هنر تبیان