تبیان، دستیار زندگی
روزانه اکتشافات بسیاری در رابطه با جانداران مختلف به ثبت می رسد. با این حال هر روز دانشمندان کشف تازه ای پیدا می کنند و ارائه می دهند. با نگاه کردن به این مخلوقات به عظمت خداوند پی می بریم. خفاش دماغ لوله ای میوه‌خوار سال گذشته در جنگلهای پاپوئا واقع در
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بینی های لوله ای

بینی های لوله ای

روزانه اکتشافات بسیاری در رابطه با جانداران مختلف به ثبت می رسد. با این حال هر روز دانشمندان کشف تازه ای پیدا می کنند و ارائه می دهند. با نگاه کردن به این مخلوقات به عظمت خداوند پی می بریم.

بینی های لوله ای
بینی های لوله ای

خفاش دماغ لوله ای میوه‌خوار سال گذشته در جنگلهای پاپوئا واقع در گینه نو کشف شد. خفاش بینی لوله ای میوه خوار فیلیپینی گونه ای از خفاش است که از حیوانات بومی فیلیپین به شمار می رود.

از دیگر گونه‌های منحصر ‌به ‌فرد می‌توان به گونه‌هایی از راست‌بالان و قورباغه‌هایی با عاداتی کاملا متفاوت نسبت به گونه‌های شناخته‌شده اشاره کرد.

این خفاش از تخم میوه‌های درختی تغذیه می‌کند. این خفاش میوه‌خوار که به عنوان نمونه‌ای بی‌نظیر ثبت شده، نقشی حیاتی در گسترش پوشش گیاهی منطقه و گرده‌افشانی میوه‌های مورد علاقه‌اش دارد.

بینی های لوله ای
بینی های لوله ای

به نظر می‌رسد خفاش دماغ‌ لوله‌ای یکی از پستاندارانی باشد که با زندگی در زیست‌بوم جنگل‌های بارانی استوایی کاملا سازگار شده‌اند.

این خفاش در زمین های پست جنگل های بارانی باقیمانده نگروز٬ سبو و سیبویان زندگی می کند. بر خلاف دیگر خفاش ها٬ این خفاش در غارها منزل نمی کند بلکه ترجیح می دهد در گیاهان و درختان توخالی زندگی کند.

هم اکنون این حیوان٬ به دلیل خالی کردن جنگل ها از درخت برای استفاده های کشاورزی و قطع غیر مجاز درختان توسط انسان ها٬ در لیست قرمز و جزء گونه های در معرض خطر انقراض٬ قرار گرفته است.

ترجمه و تنظیم: مهدیه زمردکار

مطالب مرتبط

ماهی با لباس غواصی

 خروس کولی

سنجاب های پرنده

باهوش ترین پرنده

موش آهوی قهوه ای

شکارچیان خطرناک

جانوری کیسه دار شبیه به خرس

اژدهای دریایی برگدار

اسب آبی کوتوله

مارمولک های دم برگی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.