تبیان، دستیار زندگی
فیلم سینمایی «اینجا غبار روشن است» که لقب سیاسی‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را به خود نسبت داده و قرار است توسط ابوالقاسم طالبی کارگردانی شود، با ارسال نامه‌ای به وزارت ارشاد، به «قلاده‌های طلا» تغییر نام داد. جدیدترین فیلم طالبی با موضوع انتخابات ریاست
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قلاده‌های طلا، سیاسی‌ترین فیلم سینمای ایران

ابوالقاسم طالبی

«با موضوع انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته و حوادث پس از آن

سیاسی‌ترین فیلم سینمای ایران به «قلاده‌های طلا» تغییر نام داد

فیلم سینمایی «اینجا غبار روشن است» که لقب سیاسی‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را به خود نسبت داده و قرار است توسط ابوالقاسم طالبی کارگردانی شود، با ارسال نامه‌ای به وزارت ارشاد، به «قلاده‌های طلا» تغییر نام داد. جدیدترین فیلم طالبی با موضوع انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته و حوادث پس از آن ساخته می‌شود.

تحقیقات این فیلم که از یک سال پیش و به طور مستمر توسط طالبی آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد و نگارش ابتدایی فیلمنامه نیز به تازگی آغاز شده‌ که با پایان تحقیقات، این مرحله به طور جدی دنبال می‌شود. «قلاده های طلا» هفتمین فیلم بلند ابوالقاسم طالبی به حساب می‌آید و محمد خزاعی تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد.

«با موضوع انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته و حوادث پس از آن

ابوالقاسم طالبی کارگردانی فیلم‌های سینمایی «دست‌های خالی»، «جنگ کودکانه»، «عروس افغان»، «نغمه»، «آقای رئیس جمهور»، «ویرانگر» و مجموعه‌های تلویزیونی «به کجا چنین شتابان» و «بازگشت پرستوها» را در کارنامه هنری خود دارد.

سینمای ما

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی