تبیان، دستیار زندگی
قرارداد من شفاف است و در هر دو سال قرارداد من باید مالیات را باشگاه پیروزی پرداخت كند. در سال اول قرارداد البته بخشی از آن با تاخیر پرداخت شده بود اما بخش دیگری مانده بود كه من به خاطر حس نیت از جیب پرداخت كردم تا از ممنوع الخروج بودنم جلوگیری كنم. در سال
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خطر ممنوع الخروج شدن برای قطبی

قطبی

بخش ورزشی_افشین قطبی درباره مساله مالیاتی اش با باشگاه پیروزی و آخرین وضعیت تیم ملی پیش از آغاز رقابتهای جام ملت‌های آسیا گفت‌وگو كرد.

به گزارش ایسنا، قطبی در باره مساله مالیاتی قراردادش با باشگاه پیروزی گفت: «در قراردادم با باشگاه پرسپولیس ذکر شده که مالیات بر عهده باشگاه است. در بند هشت قرارداد به صراحت ذکر شده که مالیات قرارداد دو ساله ام با باشگاه پیروزی بر عهده باشگاه است و مالیات قرارداد را باید باشگاه پرسپولیس بپردازد.»

وی ادامه داد: « قرارداد من شفاف است و در هر دو سال قرارداد من باید مالیات را باشگاه پیروزی پرداخت كند. در سال اول قرارداد البته بخشی از آن با تاخیر پرداخت شده بود اما بخش دیگری مانده بود كه من به خاطر حس نیت از جیب پرداخت كردم تا از ممنوع الخروج بودنم جلوگیری كنم. در سال دوم اما مالیات قراردادم اصلا پرداخت نشد تا این تاخیر باعث شود تا حتی به مبلغ مالیات هم افزوده شود و خطر ممنوع الخروج شدن برای من وجود داشته باشد. به همین دلیل ما به كمیته انضباطی شكایت كردیم تا در این باره كمیته انضباطی ضمن بررسی پرونده هم قرارداد را ببیند، هم در این باره حكم لازم را صادر كند. البته كمیته انضباطی دو بار با باشگاه پیروزی جلسه گذاشته كه به من و مدیر برنامه ام اطلاع نداده‌اند. اما شكی نیست كه حق با من است چرا كه طبق بند 8 قرارداد من با باشگاه، حق پرداخت مالیات با باشگاه پیروزی است. مدارک من هم کاملا روشن و دقیق هستند.»

سرمربی تیم ملی در ادامه گفت‌وگویش با سایت رسمی فدراسیون فوتبال درباره لیست تیم ملی گفت: «ما 50 نفر را به كنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام كرده ایم و تمام مدارك در حال آماده شدن است و ثبت نام این بازیکنان در حال انجام شدن است. انتخاب بازیكنان ما از همین لیست خواهد بود. در لیست ما از هر پست حداقل چهار بازیكن داریم كه البته سعی می كنیم در انتخاب بازیكنان شخصیت، كیفیت و بالانس را داشته باشیم چرا كه هدف همیشه همین بوده كه تیمی به جام ملتهای آسیا برود كه بازیكنان سرباز، كارگر ، تاكتیك پذیر و با تفكر تیمی و گروهی داشته باشد و بتواند نتایج خوبی بگیرد. حساسیت ما روی این مساله انتخاب تا روز آخر وجود دارد. در نهایت 27 بازیکن را به جام ملتهای آسیا می بریم که شامل چهار گلر و 23 بازیکن است.»

قطبی درباره گروهی كه ایران در آن قرار دارد، گفت: « گروه ما گروه مشكلی است ولی ما همه بازیها و نتایج حریفان‌مان را

قطبی

زیر نظر گرفته ایم و فیلم های بازی‌های حریفان را می بینیم و حتی قرار بود كه من به جام خلیج فارس بروم اما به دلیل این كه بازیها در یمن برگزار می شد ولی شرایط حضور کادر فنی در یمن فراهم نشد تصمیم گرفتیم از روی فیلم بازیهای حریفان را زیر نظر بگیریم. به همین دلیل برای حریفان ویدیو فایل ساخته ایم. دو حریف ما هم یعنی امارات و عراق در جمع چهار تیم مرحله نیمه نهایی این رقابتها قرار گرفته بودند که البته به فینال این بازیها نرسیدند وشکست خوردند. به هر جهت جزئیات بازی حریفان را در سازماندهی دفاعی ، حمله ای و ضربات ایستگاهی دقیق پیگیری می كنیم و اطلاعات لازم را از حریفان برای آمادگی بدست آوریم.البته هر تیمی جایگاه خودش را دارد و شخصیت و خصوصیات خاص خودش را دارد و مشكل ساز است و ما نباید حریفان‌مان را دست كم بگیریم.»

وی ادامه داد: «به نظر من هر تورنمنت و هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. به نظر من ما اگر خوب شروع كنیم و با روانشناسی مناسب تیم را تحت تاثیر قرار دهیم و با استفاده از نتایج پیروزی بازی به بازی روحیه مثبت بگیریم می توانیم موفق باشیم. البته همه تیم ها با امید می آیند و به نظر من هر 16 تیم با امید قهرمانی به قطر خواهند آمد.عراق را به خاطر بیاورید كه در سال 2007 در حالی كه هیچ كس انتظار نداشت این تیم قهرمان شود اما این تیم با كارگری و سربازی و فداكاری و همچنین چاشنی شانس قهرمان جام ملتهای آسیا شد.»

قطبی درباره برنامه ریزی برای تیم ملی در مدت زمان باقی مانده تا آغاز رقابتهای جام ملتهای آسیا گفت: ما اردوی‌مان را از روز 24 دسامبر در امارات آغاز خواهیم كرد و روز 28 دسامبر با تیم ملی قطر یك دیدار تداركاتی را برگزار خواهیم كرد. یك روز بعد با تیم دوم قطر پشت درهای بسته با بازیكنانی كه كمتر از شصت دقیقه بازی كرده اند و همچنین بازیكنانی كه در دیدار مقابل قطر نبوده اند دیدار تداركاتی خواهیم داشت. البته فدراسیون فوتبال به دنبال یك بازی با بهترین تیمی كه می شود با آن بازی كرد، است تا در روز 2 ژانویه با این تیم بازی كنیم. نام این حریف از سوی كمیته روابط بین الملل هفته آینده اعلام خواهد شد. البته سه ژانویه هم درست مثل 29 دسامبر می خواهیم پشت درهای بسته یك بازی دیگر را انجام دهیم. من فکر می کنم که تا بحال برنامه ریزی اینچنین انجام نشده که تیم ملی روز بعد از بازی تدارکاتی برای بازیکنانی که ریکاوری انجام نمی دهند و در بازی روز قبل نبوده اند بازی تدارکاتی انجام دهد.هدف ما هم همین است که همه بازیکنانی که به اردوی امارات برده می شوند در شرایط بازی باشند، چرا که ما تک تک بازیکنان را با هدف انتخاب کرده ایم.»

وی ادامه داد:« روز سوم ژانویه پس از انجام بازی و همچنین ریكاوری به ایران باز خواهیم گشت و تا ششم ژانویه بازیكنان می توانند در كنار خانواده هایشان باشند و از لحاظ روحی شارژ شوند و سپس روز ششم ژانویه به قطر خواهیم رفت.»

قطبی در پایان گفت:« من دوست دارم تیم ملی قبل از جام ملتها به خوبی آماده باشد و بازیكنان در شرایط بازی باشند.همچنین كادر فنی و سرپرستی به خوبی همه چیز را زیر نظر دارد و تمامی دقت خود را برای برنامه ریزی به كار بسته ایم در تمام جزئیات مثل زمان پرواز، تایم استراحت، نوع تغذیه و همه مسایل دقت می كنیم.»

تنظیم برای تبیان/سمیه حدادی