تبیان، دستیار زندگی
خاک و آتش داستان مبارزات مردم سیستان و بلوچستان در برابر استعمار انگلیس را در سال های جنگ جهانی اول روایت می کند.کلنل كیت و نیروهای زیر نظر او به بهانه خط تلگراف به منطقه می آیند؛اما جی‌اند(با بازی فریبرز عرب نیا) و یارانش به رهبری ملافقیر علی در برابر
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پایان فیلمبرداری خاک و آتش

خاک و آتش

محمد قهرمانی تهیه کننده این فیلم گفت: فیلمبرداری "خاک و آتش" اواخر هفته گذشته به پایان رسید. با پایان فیلمبرداری "خاک و آتش"در چابهار، این فیلم سینمایی یک قدم به جشنواره فیلم فجر نزدیک شد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل ازسایت خبری سیمافیلم، محمد قهرمانی افزود: گروه تولید،روزهای پایانی پروسه فیلمبرداری را در مناطق اطراف بندر چابهار مستقر بود.با توجه به اینکه داستان فیلم 100مربوط به  سال پیش است،روستاهای دورافتاده در آن منطقه که کمتر نشانه ای از مظاهر مدرنیته در آن ها وجود دارد،لوکیشن های اصلی بیست درصد پایانی فیلمبرداری "خاک و آتش" را تشکیل دادند.

این تهیه کننده اظهار داشت: برای رساندن "خاک و آتش"به بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر تمام کوشش مان را صرف می کنیم.

قهرمانی در پایان تصریح کرد: رایزنی های ابتدایی برای تدوین"خاک و آتش"انجام شده و بزودی نام تدوینگر این فیلم سینمایی مشخص خواهد شد.

این فیلم سینمایی در شهرک سینمایی دفاع مقدس،کاخ سعدآباد،شهرک سینمایی غزالی، تخت رستم شهریار و استان سیستان و بلوچستان ساخته شده و از تولیدات سال جاری گروه تله فیلم های اپیزودیک (چند قسمتی) مرکز سیمافیلم به شمار می رود که در فرمتی سینمایی تهیه می شود.

"خاک و آتش " داستان مبارزات مردم سیستان و بلوچستان در برابر استعمار انگلیس را در سال های جنگ جهانی اول روایت می کند.کلنل كیت و نیروهای زیر نظر او به بهانه خط تلگراف به منطقه می آیند؛اما جی‌اند(با بازی فریبرز عرب نیا) و یارانش به رهبری ملافقیر علی در برابر کلنل و افرادش ایستادگی می كنند تا اینکه...

فریبرز عرب‌نیا ، میترا حجار، سیداحمد نجفی ،فرامرز صدیقی ، جمشید جهانزاده  ، فرهاد قائمی مهدوی، قاسم زارع ، كاظم افرندنیا ، آزاده خورشید دوست ، صدیقه كیانفر،مصطفی طاری ، غلامرضا دیباییان ، رامتین خداپناهی ، عبدالرضا حمیدی آشتیانی ، مهدی میامی ، مهدی جوزی ، افسانه ناصری ،آرش تاج ،مهدی عبادتی بازیگران فیلم "خاک و آتش"هستند.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی