تبیان، دستیار زندگی
برای اولین بار در ثبت نام کنکور سال 1390، اطلاعات مستند مربوط به مشخصات و سوابق تحصیلی داوطلبان مشمول قانون مذکور (فارغ التحصیلان دوره آموزش متوسطه 1384 به بعد) از سوی این مرکز به سازمان سنجش ارایه و مبنای ثبت نام داوطلبان در کنکور قرار می گیرد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راه اندازی سامانه احراز هویت و سوابق تحصیلیآرشیو شد

سازمان سنجش کشور

رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با پانا:

سامانه احراز هویت و تایید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور 90 راه اندازی شد

رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش از راه اندازی سامانه احراز هویت و تایید سوابق تحصیلی (ساهت) ویژه داوطلبان کنکور سال 1390 در سراسر کشور خبر داد.

محمد تقی صابری در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا با اعلام این خبر افزود: برای اولین بار در ثبت نام کنکور سال 1390، اطلاعات مستند مربوط به مشخصات و سوابق تحصیلی داوطلبان مشمول قانون مذکور (فارغ التحصیلان دوره آموزش متوسطه 1384 به بعد) از سوی این مرکز به سازمان سنجش ارایه و مبنای ثبت نام داوطلبان در کنکور قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: این سامانه در راستای اجرای قانون پذیرش دانشجو ( قانون مصطلح به حذف کنکور ) و اعمال سوابق تحصیلی و بر اساس پیگیری و هماهنگی به عمل آمده از سوی این مرکز با سازمان سنجش آموزش کشور راه اندازی شده است.

رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: داوطلبانی که دیپلم خود را از سال 1384 به بعد اخذ کرده اند و قصد ثبت نام در کنکور سراسری را دارند، برای اطلاع از مشخصات و سوابق تحصیلی خود می توانند از  روز شنبه مورخ 13/9/89  هر روز، در ایام اداری ساعت 8:30  الی 12 و 13:30 الی 16:30 با به همراه داشتن اصل مدرک دیپلم متوسطه، کارنامه فارغ التحصیلی، کارت ملی و شناسنامه به پایگاه های سامانه احراز هویت و تایید سوابق تحصیلی (ساهت) در تمام مناطق آموزش و پرورش سراسر کشور مراجعه نمایند.

سازمان سنجش کشور

وی با اشاره به تمهیدات گسترده وزارت آموزش و پرورش در سال جاری برای اجرای قانون حذف کنکور، گفت: بر اساس هماهنگی به عمل آمده با سازمان سنجش، این سامانه ها در مدت ثبت نام آزمون سراسری (16 لغایت 28 آذر ) نیز دایر است و چنانچه مستندات و سوابق تحصیلی داوطلبان دارای دیپلم سال 1384 به بعد در زمان ثبت نام با مراجعه به  سایت سازمان سنجش آموزش کشور وجود نداشته باشد، به هیچ عنوان نباید نگران ثبت نام خود در کنکور باشند.

صابری ادامه داد: این قبیل داوطلبان لازم است  در اسرع وقت و حداکثر تا تاریخ 10/10/89 همراه با مدارک فوق الذکر و یک نسخه کپی آن به اداره آموزش و پرورش محل اخذ مدرک دیپلم مراجعه و درخواست خود را ارایه کنند و در صورت بررسی و تایید ادعای داوطلبان توسط آموزش و پرورش، داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور از تاریخ 25/11/89 لغایت 2/12/89  نسبت به ثبت نام قطعی کنکور سال 1390 اقدام کنند.


خبرگزاری پانا

مرکز یادگیری سایت تبیان - تنظیم: نوربخش