تبیان، دستیار زندگی
زمانی که امام خمینی (ره) دستور جهاد دادند، کم سن ترین عضو خانواده به جبهه رفت و به شهادت رسید و این حرکت نشان از ولایت‌ مداری این خانواده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لقمه حلال،افراسیابی را پدر5شهید کرد

به گزارش فارس این روزها خورشید شهر تهران بدون حضور پدری دلسوز و فداکار که صبر و ایثار او را همگان تحسین می‌کردند، طلوع می کند. ابوالشهدا «علی‌محمد افراسیابی» در دوران دفاع مقدس سنگرها را خالی نگذاشت و 7 فرزند خویش را در راه اسلام یکی پس از دیگری به قربانگاه عشق راهی کرد و 5 بار شاهد به خون غلطیدن آنها شد.

2 فرزند این اسطوره صبر و ایثار در دوران دفاع مقدس مجروح شدند و 5 فرزندش به شهادت رسیدند.

زمانی که خبر شهادت فرزندانش را به این رزمنده دلاور جبهه‌ها می‌دادند، جز به کلمه «الحمدالله» راضی نمی‌شد و به زنان بیتش می‌گفت گریه نکنید که مبادا نامحرم صدای شما را بشنود.

او در نیمه‌های شب به نماز می‌ایستاد و برای پایداری نظام و سلامتی مقام معظم رهبری دعا می‌کرد، از خداوند می‌خواست تا شهر ما را از بلاها و فتنه‌ها دور نگه دارد و می‌توان گفت خورشید به برکت دعای چنین کسانی بر شهر ما تابیدن می‌گرفت.

لقمه حلال،افراسیابی را پدر5شهید کرد

ابوالشهدا افراسیابی فردی بود که حتی دیوارهای منزلش به روزی حلالی که وی به خانه می‌آورد، شهادت می‌دادند.

این دریای صبر پس از 83 سال زندگی سربلند و سرشار از عشق و دلدادگی روز جمعه 5 آذر دار فانی را وداع گفت و به دار باقی که انتظارش را می‌کشید، هجرت کرد.

پیکر مرحوم «علی‌محمد افراسیابی» 8آذر با شور و حال وصف‌ناپذیر و در میان سیل اشک و ندای یا زهرا (س) و یا حسین (ع) مردم شهید ‌پرور و انقلابی تهران تشییع و در مقابل سالن دعای ندبه بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

• برادرم می‌گفت به راستی کسی، بهتر از مقام معظم رهبری وجود دارد؟

زهرا افراسیابی خواهر ابوالشهدا «علی محمد افراسیابی» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: برادرم فردی انقلابی و باایمان بود، در دوران قبل از انقلاب ما را تشویق به راهپیمایی می‌کرد و این امر را بر ما واجب می‌دید.

وی ادامه داد: در دوران پیروزی انقلاب ابراهیم فرزند 13 ساله برادرم با شوق بسیاری خیابان را گلباران می کرد تا اینکه روز 21 بهمن 1357 بر اثر اصابت گلوله به ناحیه سر توسط رژیم طاغوت به شهادت رسید.

خواهر ابوالشهدا «علی محمد افراسیابی» بیان داشت: شهیدان امیر، جواد، اسماعیل و علیرضا نیز یکی پس از دیگری به شهادت رسیدند و برادرم فقط گفت الحمدلله.

وی با بیان اینکه برادرم همیشه بر حجاب تأکید داشت، اضافه کرد: وی نماز شب را هیچگاه ترک نکرد و تا آخرین روز رحلت آن را ادامه داد تا اینکه 2 روز گذشته در 83 سالگی دار فانی را وداع گفت.

افراسیابی خاطرنشان کرد: برادرم همیشه بر ولایت‌ مداری تأکید می‌کرد و می‌گفت آیا کسی بهتر از مقام معظم رهبری سراغ دارد؟ هیچ کس از ایشان بهتر نیست.

• وجود مقام معظم رهبری و خانواده شهدا فتنه 88 را رفع کرد

سردار سعید قاسمی فرمانده دوران دفاع مقدس در خصوص ابوالشهدا افراسیابی اظهار داشت: حضور پدر شهیدان افراسیابی موجب برکت و استوانه‌های نظام بوده و نفس ایشان بلاها را از سر نظام رفع می‌کند.

وی ادامه داد: در فتنه سال گذشته اگر دعا و وجود این عزیزان در میدان نبود و این عزیزان در برابر سکوت و انحرافات خواص ایستادگی نمی‌کردند، ما نمی‌توانستیم در طول 8 ماه این فتنه را رفع کنیم.

سردار قاسمی با بیان اینکه ما با دعای پدران و خانواده شهدا انرژی می‌گیریم و از امشب یک مددکار را از دست دادیم، خاطرنشان کرد: بر زبان جاری کردن عنوان پدر 5 شهید، شاید راحت است ولی آنها از اولاد، جسم و روح خود گذشتند.

وی اضافه کرد: من نمی‌دانم این پدر و مادر فرزندان خود را چگونه در رژیم طاغوت تربیت کردند که به مقام شهادت رسیدند و به برکت وجود مقام معظم رهبری و خانواده شهدا فتنه 88 برطرف شد.

• ابوالشهدا افراسیابی فرزندانی تربیت کرد که زبان از توصیف آنها قاصر است

حسین دانش همرزم شهید «جواد افراسیابی» بیان داشت: مرحوم ابوالشهدا افراسیابی وقتی فرزندان خود را به اسلام تقدیم کرد با اقتدا به امام حسین (ع) گفت به نام 5 تن آل عبا 5 فرزندم را در راه خدا دادم.

وی ادامه داد: ابوالشهدا افراسیابی پس از شهادت فرزندانش هیچگاه از مسیر ولایت برنگشت و در دین و ایمان وی هیچ خللی ایجاد نشد.

همرزم شهید «جواد افراسیابی» بیان داشت: مراسم باشکوه تشییع مرحوم افراسیابی نشان از خوب بودن این فرد است. ابوالشهدا افراسیابی فرزندانی تربیت کرده بود که زبان بنده از وصف آنها قاصر است. شهید جواد افراسیابی فردی بود که با دست و پای مجروح در عملیات شرکت کرد و به شهادت رسید.

دانش افزود: زمانی که امام خمینی (ره) دستور جهاد دادند، کم سن ترین عضو خانواده به جبهه رفت و به شهادت رسید و این حرکت نشان از ولایت‌ مداری این خانواده است.

لقمه حلال،افراسیابی را پدر5شهید کرد

• ابوالشهدا افراسیابی نعمتی برای ملت شهید پرور ایران بود

جبار ستوده همرزم شهیدان افراسیابی نیز اظهار داشت: خانواده شهید افراسیابی، خانواده شهید پرور هستند، که ولایت را در رأس امور و مسیر خود قرار داده بودند.

وی ادامه داد: خانواده شهدا در حال حاضر مانند چراغی هستند که مردم از آنها الگوبرداری می‌کنند و همه از حضور و برکات آنها بهره می‌برند.

همرزم شهیدان افراسیابی خاطر نشان کرد: ابوالشهدا افراسیابی نعمتی برای ملت شهید پرور ایران بود. آیا شیطان دوباره خواهد گذاشت فردی مثل ایشان در زمین جایگزین شود؟

وی بیان داشت: ما با الگوبرداری از خانواده شهید افراسیابی لقمه‌هایی به فرزندانمان بدهیم تا مسیر شهدا تداوم داشته باشد.

ستوده اضافه کرد: برای گم نکردن مسیر در فتنه‌ها، تنها مسیر، راه ولایت است. اکنون دشمن از افکار و اعتقادات جوانان می‌ترسد و تلاش می‌کند تا آنها را از مسیر ولایت دور کنند.

وی به شاخصه شهیدان افراسیابی اشاره کرد و گفت: شجاعت، ایمان، ولایت مداری از جمله شاخصه‌های شهیدان افراسیابی است.

• لقمه پاک و حلال افراسیابی را پدر 5 شهید کرد

طاهره محمدیان، همسر محسن افراسیابی و تنها عروس ابوالشهدا علی‌ محمد افراسیابی، گفت: پدرم فقط لقمه پاک و نان حلال را به فرزندانش داد. وی به دادن خمس و زکات توجه ویژه‌ای داشت.

وی ادامه داد: ابوالشهدا در طول عمر پربرکت خود هیچ چیز حرامی را ندید و اجازه نداد صدای حرام به گوشش برسد. تنها چیزی که باعث شد این خانواده 5 شهید را تقدیم اسلام کند، لقمه پاک بود.

• خون شهیدان افراسیابی موجب محکم‌تر شدن پایه‌های انقلاب شد

حسین شهادت همرزم شهیدان افراسیابی اظهار داشت: خون فرزندان مرحوم افراسیابی موجب محکم‌تر شدن پایه‌های انقلاب شد. خداوند عزت و اقتداری به پدر شهیدان افراسیابی داد که او 5 فرزند خود را در راه اسلام هدیه داد.

وی با بیان اینکه شهدا از ما انتظاراتی دارند که ما کمتر جامه عمل به انتظارات شهدا پوشانیدیم، ادامه داد: خانواده شهدا از ما انتظار دارند تا چفیه بر گردنمان در وحدت و اتحاد ملت بکوشیم.

همرزم شهیدان افراسیابی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما باید در راه ولایت باشیم و دور شدن از ایشان موجب محرومیت از نعمات خواهد شد

تنظیم : رها آرامی - فرهنگ پایداری تبیان