تبیان، دستیار زندگی
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه از آغاز ثبت نام طلاب سراسر کشور برای تشرف به سرزمین وحی خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آغاز ثبت‌نام طلاب براي تشرف به سرزمين وحي

مکه

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه از آغاز ثبت نام طلاب سراسر کشور برای تشرف به سرزمین وحی خبر داد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین ملک‌دار، معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه های علمیه در گفت و گو با مرکز خبر حوزه با اعلان این خبر گفت: طلاب سراسر کشور به جز استان‌های خراسان رضوی، جنوبی، شمالي و اصفهان و همچنین حوزه های علمیه خواهران می‌توانند برای اعزام به سفر معنوی حج عمره تا 15 آذرماه از طریق سایت این معاونت به آدرس  www.morth.ir   ثبت‌نام نمایند.

وی افزود: 20 کاروان از طلاب غیر از کاروان پژوهشگران، مبلغان، اساتید و ممتازین به عمره مفرده اعزام خواهند شد که این اعزام‌ها از بهمن‌ماه سال جاری آغاز و تا تیرماه سال  90 ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ملک‌دار با بیان این که 28 آذر نتایج قرعه‌کشی از طریق سایت معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه اعلام خواهد شد، خاطرنشان کرد: تاکنون در قالب دو دوره، طلاب سراسر کشور به ویژه مناطق محروم مکه مکرمه و مدینه منوره اعزام شده‌اند.

شرایط متقاضیان اعزام به بیت الله الحرام

وی، حداقل اتمام پایه سوم و اشتغال به پایه چهارم، دارا بودن پرونده در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، عدم سابقه تشرف به عمره مفرده با استفاده از سهمیه مراکز حوزوی و داشتن گذرنامه معتبر را از شرایط ثبت‌نام اعزام به سرزمین وحی اعلام کرد.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه، افزایش سهمیه طلاب به ویژه استان‌های محروم را از ویژگی‌های عمره مفرده طلاب امسال بر شمرد و بیان داشت: برگزاری هم‌اندیشی پیرامون جهان اسلام با حضور صاحب نظران حوزوی در مکه مکرمه و برگزاری جلسات پاسخ به شبهات قبل از سفر و در حین آن از جمله برنامه‌هایی است که در عمره امسال اجراء می شود.

وی از اعزام کاروان ویژه روحانیون ایثارگر، همراه با خانواده‌های آنان به عمره مفرده خبر داد و گفت: برای کاروان‌هایی که به صورت ویژه به سرزمین وحی مشرف خواهند شد، تسهیلات ویژه‌ای اختصاص می یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملک دار با بیان این که 7 هزار نفر از طلاب سراسر کشور به عمره مفرده اعزام خواهند شد، گفت: به خاطر استقبال خوبی که روحانیون و طلاب از این سفر معنوی داشته‌اند و برنامه‌هایی که با هماهنگی بعثه مقام‌معظم‌رهبری انجام شده، این سفر تحول روحی و معنوی مناسبی را در طلاب ایجاد کرده است.

وی، مهمترین اثر حضور طلاب در مکه و مدینه را تحول روحی و معنوی دانسته و افزود: در این سفرها طلاب با عقاید و افکار سایر ملل آشنا می‌شوند.

این مسئول حوزوی اظهار داشت: ارتباط و اتحادی که در اثر تبادل نشر و اندیشه طلاب با سایر مسلمانان صورت می‌گیرد از دیگر دستاوردهای این سفر محسوب می‌شود.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌ خاطرنشان ساخت:  طلاب کتاب حج را به صورت تئوری خوانده‌اند اما با حضور در سرزمین وحی به صورت عملی با مباحث حج آشنا می شوند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ملک‌دار در پایان ابراز داشت: بر اساس هماهنگی با بعثه مقام‌معظم‌رهبری، روحانیونی که شرایط علمی و تبلیغی را دارا باشند به عنوان روحانی کاروان انتخاب و به بعثه معرفی می‌گردند.

خاطرنشان مي‌شود: علاقمندان جهت اطلاعات بيشتر مي‌توانند با شماره تلفن‌هاي 09194513410 و 7840012 - 0251 تماس بگيرند.


منبع: حوزه نیوز