تبیان، دستیار زندگی
سومین جشنواره سراسری وبلاگ های دینی به همت دبیرخانه دائمی جشنواره وبلاگ های دینی و مرکز تحقیقات شبکه های اجتماعی مجازی جوانان اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان با عنوان قلم واندیشه برگزار می گردد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فراخوان سومین جشنواره سراسری وبلاگ نویسی دینی در زنجان

سومین جشنواره سراسری وبلاگ نویسی دینی

سومین جشنواره سراسری وبلاگ های دینی به همت دبیرخانه دائمی جشنواره وبلاگ های دینی و مرکز تحقیقات شبکه های اجتماعی مجازی جوانان اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان با عنوان " قلم واندیشه " برگزار می گردد.

به گزارش روابط عمومی، این جشنواره با توجه به اهمیت شبکه های اطلاع رسانی فضای مجازی در عصر حاضر و نقش خطیر رسانه های دیجیتال در انتقال مفاهیم دینی و فرهنگی و نیز توجه به اینکه وبلاگ نویسی از مهمترین ابزار توسعه و ترویج امور دینی در دنیای مجازی میباشد , برنامه ریزی گردیده است و همانند سایر دوره های برگزار شده بستر این جشنواره بر پایه ارج نهادن به فعالیت های خودجوش کارشناسان و کاربران در آگاه سازی جامعه نسبت به ارزش های فرهنگی و دینی می باشد.

مخاطبین این جشنواره عبارتند از: کلیه متخصصین و محققین، اساتید حوزه و دانشگاه، هنرمندان و عکاسان و علاقمندان وبلاگ نویسی در کشور.

اهداف این جشنواره عبارتند از: تولید محتوای مبتنی بر متن و تجمیع اطلاعات و مفاهیم اسلامی در فضای مجازی. قوام بخشی به محتوای دینی - فرهنگی با بهره گیری از هنر و فن مدیریت محتوا ارزیابی وبلاگ فرهنگی و دینی جهت برنامه ریزی های راهبردی در حوزه رسانه دیجیتال تبیین اهمیت وبلاگ نویسی، تبلیغ، ترویج و توسعه فرهنگ تولید محتوای فرهنگی واستفاده مناسب از امکانات اینترنتی شخصی و یا گروهی در کشور شناسایی و معرفی الگو ها در بین وبلاگ نویسان و حمایت از ایده ها و استعداد های خلاق و تاثیر گزار، در حوزه دین و اندیشه رسانه دیجیتال ترغیب و تشویق قشر جوان و فرهیخته به استفاده ای بهتر از خدمات آن لاین و جهت دهی به فعالیت های شخصی، گسترش فرهنگ وبلاگ نویسی در زمینه های تحلیلی و نقد در حوزه فرهنگ، دین و اندیشه به دلیل ضرورت و اهمیت آن در امر اطلاع رسانی در فضای مجازی ترغیب به تولید محتوای اصولی در موضوعات مرتبط در وب و نهی از بازنشر بی هدف محتوا و حرکت در جهت پاسخگویی به نیاز ها و دغدغه های قشر جوان و فرهیخته. اطلاع رسانی فعالیت های بلاگرهای دینی در سطح کشور و ایجاد تعامل در بین وبلاگ ها، ایجاد ذهنیت صحیح و درک درست از ابزار وبلاگ برای کاربران و تاکید بر استفاده از سرویس های وبلاگ نویسی استاندارد و شیوه های بین المللی نشر وبلاگ ها جهت افزایش ضریب نفوذ محتوای دینی در بستر اینترنت با استفاده از کمترین ابزارها و از طریق فن وبلاگ نویسی.

محور این جشنواره عبارت است از: مسئله محوری و خلاقیت در پرداختن به دغدغه های روز با محوریت دین و فرهنگ در رسانه، وبلاگ، تقویت باور های دینی با استفاده از فن بیان و هنر در رسانه وبلاگ، تبین نقش دین در عصر آخر الزمان با استفاده از ابزار نوین

جوائز این جشنواره عبارتند از: بیش از 50 هدیه نفیس شامل: لپ تاپ بهمراه نرم افزار های دینی، کمک هزینه سفرهای زیارتی حج، سوریه و کربلای معلا، مشهد مقدس ... ده ها سکه بهار آزادی، ده ها جایزه نقدی و اقلام فرهنگی، دوربین های دیجیتالی، ده ها جایزه نقدی بهمراه تندیس جشنواره به نفرات اول تا پنجم و لوح سپاس به تمامی وبلاگ های برگزیده داوری زمانبندی جشنواره:

اعلام فراخوان و آغاز ثبت نام در جشنواره: 1 آذر ماه 1389 به مدت 2 ماه

داوری و اعلام وبلاگ های برگزیده: 1 بهمن ماه 1389

اعلام برندگان :15 بهمن ماه 1389

اختتامیه و اهدای جوائز : 24 بهمن ماه 1389

توجه: وبلاگ نویسان محترم میتوانند برای کسب آخرین تحولات و اخبار جشنواره در این خصوص و ورود به وب سایت ویژه جشنواره , به پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان زنجان در آدرسhttp://www.Tebyan-Zn.ir مراجعه و آخرین اخبار و رویداد های جشنواره را پیگیری نمایند.