تبیان، دستیار زندگی
آب درمانی،ماساژ و روش‌های درمانی سنتی نمونه‌ای از راه‌ها و اعمالی را شامل می‌شوند که هتل‌های مجلل سراسر جهان برای رفاه و گاه درمان مشتریان خود از آن‌ها سود می‌برند. روش‌ها و شیوه‌های درمانی که امروز جایگاه ویژه‌ای نزد عموم پیدا کرده و در کوران هجوم متدهای
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهترین مراکز آب درمانی دنیا

بهترین مراکز آب درمانی دنیا

آب درمانی،ماساژ و روش‌های درمانی سنتی نمونه‌ای از راه‌ها و اعمالی را شامل می‌شوند که هتل‌های مجلل سراسر جهان برای رفاه و گاه درمان مشتریان خود از آن‌ها سود می‌برند. روش‌ها و شیوه‌های درمانی که امروز جایگاه ویژه‌ای نزد عموم پیدا کرده و در کوران هجوم متدهای به اصطلاح مدرن پزشکی و درمانی، باز هم امید بسیاری از بیماران گشته است.

از اهمیت روش‌های درمانی اینچنین همین بس که بسیاری از گردشگران، هتل و تفرجگاه مورد نظر خود در بسیاری از کشورها را منطبق با میزان برخورداری آن‌ها از چنین امکاناتی انتخاب می‌کنند.

در این گزارش که برگردانی از سایت اختصاصی هتلداری Hotels.com است فهرستی از 10 هتل و تفرجگاه برتر جهان که در این زمینه دارای تجهیزات مناسبی هستند، معرفی خواهند شد.

هتل لیال، ملبورن؛ استرالیا:

این هتل، که تنها هتل خصوصی و پنج‌ستاره ملبورن محسوب می‌شود در مرکز منطقه یارای جنوبی و نزدیک به ده‌ها فروشگاه طراحان مد و رستوران‌های جهانی این شهر است. بخش آب درمانی و ماساژ در یکی از هشت اتاق درمانی هتل که سه طبقه را نیز شامل می‌شوند، از جمله امکانات و فعالیت‌هایی است که در اختیار مسافران و مشتریان آن قرار می‌گیرد. درمان ویژه و اختصاصی این هتل روشی غریب و باستانی متعلق به طب سنتی شرق دور است که DIY Rassaul نام دارد.

گراند ویلی، مائویی؛ هاوایی:

مشتریان این هتل می‌توانند در این هتل از دو روش درمانی سنتی که تلفیقی از فلسفه‌ هاوایی و شرق است بهره‌ ببرند. بخش درمانی هتل زمینی به مساحت 4600 متر مربع را در بر می‌گیرد و در آن بیش از 100 روش درمانی که بسیاری از آن‌ها برگرفته از روش‌های سنتی اقوام بومی هاوایی می‌باشند ارائه می‌شود. مسافران در این مکان از روش‌های مختلفی همچون آب‌درمانی که شامل پنج حمام بخار جهت آرامش ذهن، جسم و روان است، برخوردار می‌شوند. همچنین نوعی ماساژ درمانی محلی موسوم به لومی‌لومی که در آن با استفاده از نوعی گیاه دارویی مخصوص هاوایایی تمام بدن ماساژ داده می‌شود نیز، از دیگر روش‌های درمانی این منطقه محسوب می‌شود.

پارک مزارع ماری لولوج، مجو؛ فرانسه:

بهترین مراکز آب درمانی دنیا

دهکده مجو، در دامنه‌های کوه‌های آلپ فرانسه، که به خاطر انجام مسابقات اسکی و گلف از شهرت ویژه‌ای برخوردار است، در زمستان و تابستان، مسافران زیادی را به سمت خود جذب می‌‌کند. اگر چه طراحی‌های زیبای مبلمان، آتش‌بازی‌ها و نمای بسیار زیبای روستایی این دهکده، هتل پارک مزارع ماری‌ لولوج را دارای چهره‌ای خیره کننده کرده است اما، چشمه آب گرم پور بالاناس، بخشی واقعی از این هتل را به نمایش می‌گذارد.

حمام‌های زیبا و ماساژ درمانی‌های مناسب از جمله روش‌های درمانی منحصر به فردی است که مسافران می‌توانند پس از یک روز کوهنوردی در دامنه‌های آلپ از آن برخوردار شوند.

تفرجگاه‌های هیات در هوا هین؛ تایلند:

بهترین مراکز آب درمانی دنیا

تفرجگاه‌های هیات از مراکزی به شمار می‌روند که چشمه آب معدنی بارایی تایلند در آن‌ها قرار دارد. این تفرجگاه‌ها از دشتی وسیع،‌ نوار ساحلی طولانی و هشت چشمه آب معدنی برخوردار است که همراه با 18 اتاق مخصوص درمان‌های سنتی، خدمات ویژه‌ای را برای مشتریان ارائه می‌دهد. از دیگر بخش‌های آن نیز می‌توان محوطه آرامش، استخر استراحتی، یوگا و اتاق‌های مدیتیشن اشاره کرد.

در قسمت چشمه آب معدنی بارایی نیز درمان‌های خاصی ارائه می‌شود که تلفیقی از طب سنتی تایلندی و روش‌های درمانی مدرن ‌غربی است، اگر چه بنا و اساس آن بر قواعد و اصول طب سنتی تایلندی و الهام‌گیری از چهار عنصر حیات بخش آب، خاک، آتش و باد است.

تفرجگاه ساحلی دبی، امارات:

بهترین مراکز آب درمانی دنیا

تفرجگاهی ساحلی با مالکیتی خصوصی که مناظر، امکانات و خدمات رفاهی و درمانی سنتی مختلفی را به مشتریان خود ارائه می دهد. چشمه آب معدنی معطر که متناسب با تسکین روحی و روانی افراد طراحی شده اند از جمله نکات مثبت این تفرجگاه یا هتل پنج ستاره می باشند.

عطر درمانی کامل، بازتاب شناسی و سم زادیی به کمک نوارهای به دست آمده از جلبک‌های دریایی از جمله روش‌های درمانی گوناگونی است که مشتریان و مسافران می‌توانند با انتخاب آنها به صورت دلخواه درمان شوند. از دیگر روش‌ها، ماساژ درمانی با استفاده از سنگ‌های گرم است که همراه با روغن‌های گیاهی برای آرامش بدن صورت می‌پذیرند.

هتل لو سیرانوس،‌پوستیانو؛ ایتالیا:

بهترین مراکز آب درمانی دنیا

این هتل کوچک اما با تشریفات بسیار زیاد که توسط خانوداه سرسال(Sersale)،‌از خانوداه‌های اشرافی ایتالیا، ساخته شده از 63 اتاق مجلل و مجهز برخوردار است که هریک از آنها همچون خانه‌ای کامل در اختیار مشتریان قرار دارند. علاوه بر چشم نواز بودن لوازم و مبلمان به کار رفته در این هتل که چشم هر بیننده‌ای را در بدو ورود به سوی خود جلب می‌کند، روش‌های مختلف درمانی همچون " آب درمانی مناطق کاراییب" که شامل ماساژ درمانی و مراقبت از پوست است، از جمله امکاناتی است که در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند.

تفرجگاه میلبوروک، آروتون،‌ نیوزلند:

بهترین مراکز آب درمانی دنیا

تفرجگاه میلبوروک، مکانی است که در شهر تاریخی آروتون،‌ معدن طلای نیوزلند قرار دارد. شهری که در نقطه جنوبی این جزیره واقع شده و برخی از زیباترین مناظر طبیعی جهان را در خود جای داده است. چشمه‌های آب معدنی موجود در این تفرجگاه از جمله اماکنی به شمار می‌روند که روش‌های کاملی از انواع درمان‌ها و را برای سالم نگاه داشتن مشتریان خود دارا می‌باشند. درمان‌هایی که شامل مالش بدن و صورت و ماساژهای سنگی هستند. در کنار طب سنتی این تفرجگاه، غذاها و آشپزی بومی نیوزلند نیز دیگر محصولاتی است که در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

تفرجگاه کاخ آبی، کرت؛ یونان:

کرت که به طبیعت زیبا و مناظر گوناگون خود مشهور است بزرگترین جزیره یونان محسوب می‌شود که به همراه 106 استخر شنا،‌پنج رستوران و یک چشمه آب گرم دو هزار متر مربعی و هتل و تفرجگاه مرفه و مجلل کاه آبی ،‌ محیطی رضایت بخش را برای گردشگران به وجود آورده است. از ویژگی‌های این تفرجگاه مناظر زیبای سواحل مدیترانه‌ای است که در مسافران می‌توانند حین درمان خود از تماشای آنها لذت ببرند.

رزوود مایاکودا، پلایا دل کارمن؛ مکزیک:

بهترین مراکز آب درمانی دنیا

برای آنهایی که در جستجوی یک روش درمانی کامل هستند، تفرجگاه رزوود مایاکودا، بهترین انتخاب خواهد بود. این تفرجگاه که در جزیره‌ای خصوصی قرار دارد از چشمه آب گرم 1500 متر مربعی برخوردار بوده که به صورت تفکیکی به هشت چشمه، 12 اتاق درمان، اتاق‌های بخار، سونا، جکوزی و استخر عمیق تقسیم شده است.

از روش‌های درمانی ارائه شده در این تفرجگاه که مورد علاقه بسیاری از مسافران و گردشگران نیز قرار گرفته است نوع درمانی سنتی است که توسط یک شمن یا جادوگر ماهر از قبایل بومی مکزیک انجام می‌گیرد. علاوه بر ‌ آن سنگ درمانی، که با استفاده از سنگ‌های گرم آتشفشانی صورت می‌گیرد از دیگر روش‌هایی است که همراه با ماساژ برای آرامش و تسکین یافتن جسمی و روحی افراد، دراین مکان انجام می‌پذیرد.

ریتز کارلتون، برلین؛ آلمان:

بهترین مراکز آب درمانی دنیا

این هتل که به آن فلات چمن زار نیز می‌گویند، همچون یک مرکز درمانی است که در سطح یک هتل پنج ستاره، روش‌های درمانی آرامش بخشی را به مشتریان خود عرضه می‌کند. انواع ماساژ درمانی همچون لومی لومی و عطرهای انرژی زا در کنار روش‌های سنتی تسکین روح و جسم که توسط افرادی مجرب صورت می‌گیرد، روش‌های درمانی متنوعی را شامل می‌شوند که در اختیار مشتریان قرار می‌‌گیرند.سونا،‌جکوزی، استخرهای سرپوشیده و چشمه‌های آب گرم هم دیگر امکاناتی است که برای سرگرم نگاه داشتن افراد مورد استفاده قرار می‌گیرند.


گروه گردشگری تبیان- الهام مرادی

منبع: خبرگزاری میراث آریا