تبیان، دستیار زندگی
12- بکهام در سال 2001نقشه ارزنده و بسیار موثری در تیم ملی انگلیس و همچنین منچستر ایفا کرد. بازی درخشان او مقابل تیم ملی یونان و گلهای به یاد ماندنی اش در منچستر همواره در خاطره ها خواهد ماند. او فصل بسیار پرکاری را پشت سر گ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زندگینامه ورزشی دیوید بکهام (2)


12- بکهام در سال 2001نقشه ارزنده و بسیار موثری در تیم ملی انگلیس و همچنین منچستر ایفا کرد. بازی درخشان او مقابل تیم ملی یونان و گلهای به یاد ماندنی اش در منچستر همواره در خاطره ها خواهد ماند. او فصل بسیار پرکاری را پشت سر گذاشت والکس فرگوسن ترجیح داد تا برای جلوگیری از خستگی بیش از حد بکهام او چند بازی آخر را نیمکت نیش باشد. اما بازگشت دوباره بکهام پس از استراحتی کوتاه مدت با مصدممیت شدیدش همراه شد و او در بازی مقابل دپورتیو دچار آسیب دیدگی شد.

13- فصل 2003- 2002 همراه با تولد دومین پسر دیوید بکهام همراه بود. رومئو در سپتامبر2002 متولد شد. در این فصل بکهام شش گل برای یوناتید به ثمر رساند و9بار با پاسهای این هافبک ارزشمند منچستر به گل رسید تا این تیم جام قهرمانی را در این فصل نصیب خود کند و آرسنال دیگر مدعی جدی این فصل را پشت سر بگذارد. همراه با قهرمانی منچستر در این فصل دیوید بکهام نیز جایزه بهترین بازیکن سال انگلیس را از سوی هواداران فوتبال در این کشور به خود اختصاص داد.

14- بکهام در ادامه فصل 2003- 2002 بازیهای درخشانی از خود در منچستر به نمایش گذاشت اما این فصل آغاز درگیری های جدی او و سرآلکس فرگوسن مربی منچستر بود. بکهام با کوتاه کردن موهایش و تغییر فرم آرایش آن توجه مطبوعات و رسانه های ورزشی را به خراشی که بر روی پیشانی اش در اثر پرتاب کفش توسط فرگوسن درختکن منچستر ایجاد شده بود جلب کرد و شاید همین موضوع بکهام را به جدایی از این تیم را سخ تر از پیش کرد.

15- کشمش ها بین بکهام و فرگی در منچستر همچنان در فصل 2003- 2002 ادامه داشت. در این فصل بکهام اولین پیشنهاد رسمی را از سوی باشگاه رئال مادرید دریافت کرد، پیشنهاد معادل 35 میلیون پوند.

در مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای لیگ قهرمانی اروپا در همان فصل منچستر در اولترافورد میزبان رئال بود و توانست4 بر3 میزبان خود را شکست دهد بکهام زننده دو گل شیاطین سرخ در این بازی بود. او با درخشش خود وفاداری اش را به تیم منچستر اثبات کرد. اما پس از آن همچنان پیشنهاد های و سوم سه برانگیز باشگاههای بزرگ اروپایی ادامه یافت.

16- کاپیتان تیم ملی انگلیس در بازیهای مقدماتی یورو2004هم برای تیم کشورش درخشید و در چهار بازی نخست تیم ملی انگلیس در مرحله مقدماتی رقابتهای یورو 2004 گلزنی کرد. اما بکهام در دیدار جنجالی انگلیس مقابل ترکیه از بازی اخراج شد و به دنبال آن بازی ماه ژوئن مقابل تیم اسلواکی را از دست داد. در پایان آن فصل تمام توجه مطبوعات معطوف به آینده بکهام بود. بازیکنی که مورد توجه رم، میلان، رئال مادرید و بارسلونا قرار گرفته بود و همه این تیم ها خواهان جذب او بودند.

17- بارسلونا اولین باشگاهی بود که رسماً درخواست خود را مبنی بر تمایلش جهت جذب دیوید بکهام تقدیم منچستر یوناتید کرد اما در این بین تنها یک تیم بود که توانست گوی سبقت را برای جذب این ستاره انگلیسی برباید. در ژوئن سال 2003 دیوید بکهام باعقد یک قرار داد چهار ساله به تیم رئال مادرید قهرمان باشگاههای اسپانیا پیوست. منچستر در ابتدای قراردادش با رئال مبلغ 5/17 میلیون پوند بابت فروش بکهام دریافت کرد که این مبلغ با توجه به حضور بکهام در رقابتهای لیگ قهرمانان و نمایش او در رئال تا 25 میلیون پوند قابل افزایش بود.

18- سرانجام بکهام راهی رئال شد و جدایی او از منچستر یوناتید خلاء بزرگی در خط میانی این تیم بوجود آورد. سرخپوشان اولترافورد با از دست دادن کاپیتان تیم ملی انگلیس شاید توجه بسیاری از رسانه ها و محافل ورزشی را که معطوف به بکهام بود از دست دادند. بکهام طی سال های حضورش در منچستر در 397 بازی که برای این تیم انجام داد 86 گل به ثمر رساند.

19- شروع کار بکهام در رئال با انتقادات زیادی همراه بود. بسیاری معتقد بودند که او نمی تواند در تیم رئال شرایط آرمانی خود را باز یابد و همانند گذشته بازیهای خوبی از خود ارائه دهد. اما این هافبک ارزشمند پاسخ هواداران را به گونه ای دیگر داد و در سه بازی مختلفی که برای رئال به میدان رفت دو بار گلزنی کرد. هر چند پس از آن ادعایی بر ارتباط نا مشروع بکهام علاوه بر زندگی خصوصی بر فوتبال او تاثیر زیادی گذاشت فصلی که بکهام به همراه رئال بدون کسب هیچ عنوانی پشت سر گذاشت. و بالاخره در تابستان سال 2004 بکهام بازیهای بسیار ضعیفی را در رقابتهایی یورو2004 از خود به نمایش گذاشت و با از دست دادن دو پنالتی حساس موجبات حذف تیم ملی انگلستان را از گردونه این رقابتها فراهم کرد. فصل 2005- 2004 نیز دیوید موفق به کسب مقامی به همراه رئال نشد. فصل 2006- 2005 نیز فرصت مناسبی برای دیوید بکهام خواهد بود. تا مجدداً به روزهای اوج خود باز گردد خصوصاً اینکه او اکنون به همراه تیم ملی انگلیس در جام جهانی حضور دارند و همچنین به همراه رئال به مرحله بعدی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا راه یافته است.

زندگینامه ورزشی دیوید بکهام ( 1 )