تبیان، دستیار زندگی
اجمالا به نظر می رسد سازمان ورزش کشور در دولت اصولگرای دهم با وجود برخی نقص ها، موفق تر از تربیت بدنی دولت نهم، کارش را به انجام رسانده .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روزهای خوش با ورزشکاران غیر فوتبالی

روزهای خوش با غیرفوتبالی

اجمالا به نظر می رسد سازمان ورزش کشور در دولت اصولگرای دهم با وجود برخی نقص ها، موفق تر از تربیت بدنی دولت نهم، کارش را به انجام رسانده و به قول معروف مسؤولان این سازمان تمحض بیشتری در کار و پیگیری خود نشان داده اند.

سایت جهان نوشت: این روزها، از روزهای خوش ورزش ما در میان سالیان ناخوشی آن است. روزهای خوشی که به واسطه تلاش خستگی ناپذیر جوانان رشید کشور اعم از زن و مرد، با کسب افتخارات طلایی و نقره ای به زیبایی رقم خورد. مدالهایی از شرق دور بر گردن زنان و مردان ایرانی درخشید که درخشش آن تمام ایرانیان سراسر جهان به ویژه اهالی مرز و بوم اسلامیمان را شاد و سرودخوان کرد.

شاید با نگاهی کلی به این رویداد مهم و درنظرگرفتن برخی جزئیات و حواشی معلوم و نامعلوم اتفاقات مختلف در حوزه ورزش کشورمان، بتوان گویای نکاتی چند شد:

-  ورزش های غیر فوتبالی تاکنون توانسته اند برای کشور، افتخار آفرینی بیشتری کنند. (كه البته این مطلب، نافی برخی افتخارات فوتبال كشورمان در گذشته و حال نیست.)

- ورزش های غیر فوتبالی تیمی( همچون والیبال، بسکتبال و ...) و انفرادی( همچون تکواندو، ووشو، وزنه برداری و ...) همواره حاشیه های جامعه آزار غیر ورزشی کمتری را به خود اختصاص داده یا برخی به کلی بی حاشیه بوده اند.

روزهای خوش با ورزشکاران غیر فوتبالی

- با بخش اندکی از سرمایه گذاری هایی که بعضا بر روی ورزش پر هزینه و پر حاشیه ای چون فوتبال صورت پذیرفته است، می توان ورزش های دیگر را از کف خاک بر فرق افلاک برد و پتانسیل های استانی و شهرستانی را نیز بیش از پیش در خدمت ورزش ملی به کار گرفت.

- نتایج این مسابقات، بیش از پیش نشان داد که زنان ایرانی همپای مردان ورزشکار ایرانی، با حفظ حیا و حجاب خود می توانند بر صدر سکوی افتخارات بین المللی جای گیرند و برخورد های خصمانه و ضد اسلامی برخی فدراسیون های جهانی نباید عزم جزم بانوان پهلوان و عفیف ما را سست کند.

با رایزنی های پیوسته مسؤولان ورزش در عرصه بین المللی و استفاده مناسب از تبلیغات لازم در رسانه های داخلی و به ویژه رسانه های برون مرزی، می توان حرف خود را در این عرصه نیز به تدریج بر کرسی نشاند.

روزهای خوش با ورزشکاران غیر فوتبالی

- پرداختن بیشتر و انعکاس گسترده تر رویدادهای داخلی و خارجی در حوزه این ورزش ها توسط رسانه ها و به ویژه رسانه ملی، حتما علاقه مندی مخاطبان ورزش دوست به پیگیری اخبار این ورزش ها و نیز روی آوردن به سمت این رشته ها را امکان پذیرتر می سازد.

- اجمالا به نظر می رسد سازمان ورزش کشور در دولت اصولگرای دهم با وجود برخی نقص ها، موفق تر از تربیت بدنی دولت نهم، کارش را به انجام رسانده و به قول معروف مسؤولان این سازمان تمحض بیشتری در کار و پیگیری خود نشان داده اند.

- نکته آخر اینکه  مطالب گفته شده را نباید به منزله مقابله با کار و تلاش برای پیشبرد و اصلاح فوتبال قلمداد کرد، اما نتیجه مشغول شدن چندین و چند ساله به حواشی محسوس و غیر محسوس این ورزش محبوب بدون رفع جدی عیوب آن - چه در حوزه آدمها و چه در حوزه نظامهای آن - چیزی جز ظلم در حق ورزشکاران سایر رشته های مفید ورزشی نبوده است.

تنظیم برای تبیان: حسین محمدی