تبیان، دستیار زندگی
دفتر حمایت از پایان نامه های دانشجویی به منظور شناخت و ترویج اندیشه های امام خمینی و بررسی ابعاد مختلف انقلاب اسلامی با حمایت مالی و معنوی از پژوهشهای دانشجویی در سطح كارشناسی ارشد و دكتری تشكیل گردیده است. این دفتر در معاو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حمایت از پایان نامه های دانشجویی در پژوهشکده امام خمینی

دفتر حمایت از پایان نامه های دانشجویی به منظور شناخت و ترویج اندیشه های امام خمینی و بررسی ابعاد مختلف انقلاب اسلامی با حمایت مالی و معنوی از پژوهشهای دانشجویی در سطح كارشناسی ارشد و دكتری تشكیل گردیده است. این دفتر در معاونت پژوهشی پژوهشكده امام خمینی و انقلاب اسلامی فعالیت می كند و تصمیمات آن در شورایی مركب از 9 نفر از صاحبنظران اتخاذ می گردد و توسط دفتر اجرا می شود.

این شورا از نظر اجرایی و اداری تحت نظر پژوهشكده و بر اساس سیاست های كلان مؤسسه فعالیت می كند.

از جمله وظایف شورا تعیین اولویتهای پژوهشی، سیاستگذاری و برنامه ریزی برای جلب همكاری دانشگاهها و گروههای آموزشی و پژوهشی مراكز علمی، تعیین نوع حمایت از پایان نامه ‎ها در چهارچوب آئین نامه مصوب شورا و ارزیابی و تصویب نهایی طرحها و همچنین نظارت كلی بر پیشرفت طرحهای مصوب و بررسی گزارش سالانه عملكرد دفتر می باشد و نیز در تلاش است تا با انجام اقدامات لازم برای شناسایی موضوعات و تشكیل آرشیو موضوعی و تشكیل بانك اطلاعات محققان و صاحب نظران در حوزه امام و انقلاب اسلامی به جذب محققان، صاحبنظران و همكاری با آنها به طرق مختلف از جمله فراخوان اقدام كند. تهیه طرح نامه اجمالی پژوهش در موضوعات مورد نیاز و پیگیری امور پایان نامه‎ها در مراحل تصویب، نظارت، اجراء و پشتیبانی مالی و همچنین تشكیل منظم جلسات و ارتباط مستمر با اعضای شورا و ارسال صورتجلسات مربوطه از جمله فعالیتهای دیگر این دفتر است.

میزان حمایت مالی و معنوی از محقق، استاد راهنما و مشاور برای هر پایان ‎نامه در چهارچوب آئین نامه مصوب شورا انجام می شود. این دفتر تاكنون از تعداد 54 پایان نامه كارشناسی ارشد و دكتری كه كار آماده سازی آنها به پایان رسیده است و تعداد 6 طرح پایان نامه در دست انجام حمایت مالی و معنوی نموده است و با ارسال فراخوان و اعلام نحوه حمایتهای خود تلاش نموده است تا پژوهشگران بیشتری را به این حوزه مطالعاتی ترغیب نماید.

ماده 1- پایان نامه هایی مشمول برخورداری از کمک مالی می شوند که موضوع آنها علاوه بر مراجع مربوطه در دانشگاه ذیربط به تایید دفتر حمایت از پایان نامه های پژوهشکده رسیده باشد.

ماده 2- گزارش نهایی پایان نامه را، دو استاد داور که توسط شورا تعیین شده اند مورد ارزیابی قرار می گیرد که میانگین دو نمره ذیربط به عنوان نمره پایان نامه محسوب می گردد.

ماده3 - پایان نامه های ارزیابی شده درمقطع کارشناسی ارشد بین 150 تا 600 هزار تومان(ضعیف:150 ،متوسط:300 ،خوب:450 و عالی: 600 هزار تومان ) و دکتری بین 300 هزار تومان تا 1 میلیون و 250 هزار تومان (ضعیف: 300 ، متوسط: 600 ، خوب: 900 و عالی: 1 میلیون و 250 هزار تومان ) اعتبار کمکی دریافت خواهند داشت که متعلق به دانشجو است.

ماده 4- به پایان نامه هایی که در ارزیابی نهایی درجه عالی و خوب دریافت می دارند علاوه بر مبلغ ماده 2 ، 20 درصد نیز به استاد راهنما و 10 درصد به استاد مشاور پرداخت می گردد.

ماده 5- نحوه پرداخت اعتبارات کمکی مصوب از طریق عقد قررداد با دانشجو خواهد بود که توسط دفتر حمایت از پایان نامه ها انجام می پذیرد.

ماده 6- اعتبار کمکی مصوب می تواند در دو قسط مجزا (حداقل کمک پس از عقد قرارداد و حداکثر میزان حمایت پس از اتمام کار ) به هر یك از طرفهای موضوع ماده 4 و 5 پرداخت شود.

ماده 7-به پایان نامه های دوره های کارشناسی ارشد و دکتری در موضوعات مرتبط با امام خمینی و انقلاب اسلامی که بیش از یکسال از تاریخ دفاع آن گذشته باشد به ترتیب مبلغ

000/700 ریال (هفتاد هزار تومان) و 000/500/1 ریال (یکصد و پنجاه هزار تومان ) به عنوان تشویقی پرداخت می گردد .


محورها و موضوعات پیشنهادی

دفتر حمایت از پایان نامه های دانشجویی پژوهشكده برای سال جدید اقدام به تعیین اولویتهای پژوهشی در گروههای مختلف نموده است. دانشجویان تحصیلات تكمیلی می توانند پایان نامه خویش را در این موضوعات یا سایر موضوعاتی كه ارتباط وثیق با دو محور «امام خمینی(ره)» و یا «انقلاب اسلامی» داشته باشد انتخاب نموده و از حمایتهای این دفتر برخوردار شوند. محورها و اولویتهای پژوهشی رشته های جامعه شناسی انقلاب اسلامی، علوم سیاسی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، عرفان اسلامی ، مدیریت، تاریخ، فلسفه، تعلیم و تربیت اسلامی و علوم قرآن و حدیث به شرح زیر می باشد:

جامعه شناسی

اندیشه سیاسی

فقه ومبانی حقوق

عرفان اسلامی

مدیریت

تفسیر و علوم قرآن و حدیث

تاریخ

فلسفه

تعلیم و تربیت اسلامی


لینک ها  :

ویژه نامه کتاب و کتابخوانی

نخبگان علمی

مقالات نخبگان

استعدادهای جوان

شخصیت های علمی

پژوهش های ورزشی

کتاب های « ادبیات » ، « سیاسی » ، « اسلامی » و « متفرقه » در فروشگاه اینترنتی تبیان