تبیان، دستیار زندگی
آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی: باید مراقب آسیب‌های بسیج بود، چرا که دشمن با ایجاد شبهات و تفکرات ضد اخلاقی، عقاید و اخلاق جامعه را هدف گرفته است و اگر مراقب نباشیم ممکن است بسیج، بسیج سابق نماند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی:

مراقب باشیم بسیج، بسیج بماند

آیت الله مکارم شیرازی

باید مراقب آسیب‌های بسیج بود، چرا که دشمن با ایجاد شبهات و تفکرات ضد اخلاقی، عقاید و اخلاق جامعه را هدف گرفته است و اگر مراقب نباشیم ممکن است بسیج، بسیج سابق نماند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم‌له، عصر امروز در دیدار سردار نقدی و جمعی از مسئولین سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشتند: بسیج شجره طیبه‌ای است که ریشه‌های ثابتی در قلوب و افکار مردم دارد، شاخ و برگ آن همه جا را فراگرفته و میوه‌هایش همیشه در دسترس است.

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان این که پیشرفت اسلام از ابتدا تا کنون با بهره‌گیری از تفکر بسیجی صورت گرفته است، گفتند: از ابتدای اسلام تا کنون بسیج یکی از عوامل مهم پیشرفت اسلام بوده است؛ اوایل اسلام پیامبر اکرم ‌(صلی الله علیه و آله و سلم) ارتش سازمان یافته‌ای نداشتند و این بسیج بود که با نیت‌هایی الهی باعث پیشرفت اسلام شد.

توکل بسیجی باعث دوام انقلاب شد

این مرجع تقلید با اشاره به نقش‌آفرینی بسیج در هشت سال دفاع مقدس، گفتند: در دوران جنگ همه مردم نقش بسیج را درک کردند و باید گفت: چیزی که باعث دوام انقلاب ما شد بسیج و توکل بسیجی بود و شاید خالی از لطف نباشد که بگوییم راهپیمایی‌های قبل از انقلاب هم راهپیمایی بسیجی بود.

معظم‌له با اشاره به نفوذ تفکر بسیجی در اقصی نقاط جهان، تصریح کردند: آنچه زمینه پیروزی ملت لبنان را فراهم کرد، تفکر بسیجی بود؛ چرا که تمامی افراد حزب‌الله بسیجی هستند.

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی تصریح کردند: آن چیزی که برای تفکر یک لشکر مهم است انگیزه نیروهای آن است؛ بر این اساس انگیزه‌هایی که در بسیج وجود دارد فوق‌العاده عالی است که قدرت آن را چند برابر می‌کند.

ایشان افزودند: اگر دشمن بداند در مقابلش افرادی با انگیزه مانند بسیجیان هستند که از مرگ هراسی ندارند، خودش را خواهد باخت.

دشمن عقاید و اخلاق جامعه را هدف گرفته است

این مرجع تقلید با اشاره به امواج شبهات و انحرافات اخلاقی در جامعه، هشدار دادند: باید مراقب آسیب‌های بسیج بود، چرا که دشمن با ایجاد شبهات و تفکرات ضد اخلاقی، عقاید و اخلاق جامعه را هدف گرفته است و اگر مراقب نباشیم ممکن است بسیج، بسیج سابق نماند.

معظم‌له تاکید کردند: باید کاری کرد بسیج دست نخورده و آماده بماند تا دشمن همیشه هراسان باشد.

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی در بخش دیگری سخنان خود با اشاره به فراهم کردن نمایش غدیر توسط سازمان بسیج مستضعفان در روز عید غدیر، گفتند: واقعا مسئله غدیر مظلوم است، کما این که امیرالمومنین‌(ع) و نهج‌البلاغه ایشان هم مظلوم است و ما وظیفه داریم این‌ها را از مظلومیت درآوریم.

ایشان خاطرنشان کردند: با این برنامه‌ها مردم و به خصوص جوانان حقیقت غدیر را بیش از پیش درک کرده و وقتی مسئله غدیر پر رنگ شد، دشمن نمی‌تواند در این زمینه کارهای خود را پیش ببرد.

غدیر؛ سندی مسلم و قطعی

این مرجع تقلید افزودند: غدیر خم از نظر سند چیزی مسلم و قطعی است، از این رو دشمنان نمی‌توانند از این نظر خدشه‌ای به آن وارد کنند و به همین دلیل اقدام به شبهه افکنی در محتوای آن می‌کند؛ باید در مقابل این شبهات با برنامه‌ریزی دقیق ایستاد.

معظم‌له یادآور شدند: باید در مقابل شبهات بی‌اساس مقاوم بود و به آنها به صورت علمی و منطقی پاسخ داد.