تبیان، دستیار زندگی
؛ اگر دو خانواده، آشنایی از قبل ندارند و توافق بر ازدواج می کنند، بهتر است زمان بین عقد و عروسی مشخص باشد. بیش از حد بودن و هم چنین نبودن این زمان، موجب مشکلاتی می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زمان استاندارد بین عقد تا عروسی

ازدواج

اگر دو خانواده، آشنایی از قبل ندارند و توافق بر ازدواج می کنند، بهتر است زمان بین عقد و عروسی  مشخص باشد. بیش از حد بودن و هم چنین نبودن این زمان، موجب مشکلاتی می شود.

تقریبا باید کمتر از یک سال باشد تا دو طرف بتوانند تصمیم بگیرند. فاصله باید معقول باشد و نباید به دلایلی مانند مالی و ادامه تحصیل طولانی شود و این به صلاح نیست. زیرا هر دو خانواده اذیت می شوند. مساله ای که این فاصله را معقول می کند، آشنایی و شناخت دو طرف برای ازدواج است.

فاصله زمانی بین عقد و عروسی بستگی به میزان شناخت افراد و خانواده ها از یکدیگر دارد.

اگر خانواده ها یکدیگر را از قبل بشناسند ، ضرورتی نیست تا زمان بین عقد و عروسی زیاد باشد. اما هر چقدر این آشنایی کمتر باشد ، هر چند دو طرف نیز تصمیم به ازدواج گرفته اند با این همه بهتر و معقول این است که بین عقد و عروسی فاصله باشد تا خانواده ها بیشتر بتوانند لایه های درونی یکدیگر را بشناسند.لذا فاصله زمانی بین عقد و عروسی بستگی به میزان شناخت افراد و خانواده ها از یکدیگر دارد.

ازدواج، قلب

این شناخت ها نیز باید در زمینه های روحی، فردی، و اجتماعی و به خصوص ارزش ها باشد.  بعضی خانواده ها و جوان ها در ابتدا با هم به توافق رسیده اند، اما وقتی فاصله بین عقد و عروسی زیاد شده و تجربه های مشترک زندگی با هم داشته اند، متوجه شده اند که با هم اختلاف های جدی دارند و دیگر با هم ازدواج نکردند.

این شناخت از طریق تجربه به دست می آید نه از طریق گفت و گو با یکدیگر. شناخت ملاک های ارزشی تنها از طریق تجربه و رفت و آمد به وجود می آید.

زندگی باید از یک حدی شروع شود و دو طرف به کمک یکدیگر باید کمبودها را جبران کنند. خانواده های دو طرف باید به هم کمک کنند تا مشکلات برطرف شود.

اما آیا مشکلات اقتصادی می تواند دلیل محکمی برای طولانی شدن فاصله بین عقد و عروسی باشد؟

کسی که آهی در بساط ندارد ، معقول نیست ، ازدواج کند. اما کمبودها در زندگی وجود دارند. پس از 20سال زندگی ممکن است باز در زندگی کمبودهایی داشته باشیم، لذا معقول نیست به علت وجود این کمبودها فاصله بین عقد و عروسی را زیاد کرد.

زندگی باید از یک حدی شروع شود و دو طرف به کمک یکدیگر باید کمبودها را جبران کنند. خانواده های دو طرف باید به هم کمک کنند تا مشکلات برطرف شود. درصد کمی از ازدواج ها کمبود ندارد و اغلب زندگی های ایرانی ها با مقداری کمبود اقتصادی همراه بوده و معقول نیست به خاطر این کمبودها، ازدواج به مشکل برخورد کند.

منبع : سایت دانشجویان 

گروه خانواده و زندگی تبیان - ندا داودی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.