تبیان، دستیار زندگی
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: ملی‌پوشان تیم ایران شانس کسب چند مدال طلای بازیهای آسیایی گوانگجو را دارند. محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: پس از بازگشت از رقابتهای جهانی تمرینات برای شرکت در بازیهای آس
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کشتی در راه رکوردی جدید

بخش ورزشی_سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: ملی‌پوشان تیم ایران شانس کسب چند مدال طلای بازیهای آسیایی گوانگجو را دارند.

کشتی

محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: پس از بازگشت از رقابتهای جهانی تمرینات برای شرکت در بازیهای آسیایی گوانگجو آغاز شد که ما برای حضور در این مسابقات چهار مرحله اردوی منظم را در محل خانه کشتی تهران پشت سرگذاشتیم.

دارنده مدال نقره جهان ادامه داد: معتقدم که ترکیب انتخاب شده برای حضور در بازیهای آسیایی قوی تر از رقابتهای جهانی است و از آنجا که در این رقابتها مدال طلا دارای اهمیت است ما سعی کردیم بهترین نفرات خود را برای حضور در گوانگجو انتخاب کنیم.

وی تصریح کرد: در وزن 84 کیلوگرم طالب نعمت پور با یک دنیا انگیزه امید اول کسب مدال طلای ماست ضمن اینکه سوریان، امیر علی اکبری، بابک قربانی نیز در اوزان 55، 120 و 96 کیلوگرم نیز شانس کسب مدالهای خوشرنگ را دارند.

بنا تاکید کرد: علیزاده در وزن 74 کیلوگرم تازه از بند مصدومیت رها شده و حریفان جدی پیش رو دارد اما وی کشتی گیر توانمندی است.

وی اظهار داشت: در وزن 60 و 66 کیلوگرم نوروزی و عبدولی بهترین نفرات ما برای حضور در گوانگجو بودند آنها نیز در این مدت تمرینات منظمی را پشت سر گذاشته اند اما در وزنهای سختی در این رقابتها شرکت دارند امیدوارم بتوانند با استفاده حداکثری از توانمندیهای خود در این مسابقات سر بلند باشند.

بنا در پایان با اشاره به اینکه از تمامی مردم ایران می خواهد تا وی و  کشتی گیرانش را دعا کنند، خاطرنشان کرد: ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز تنها در بازیهای آسیایی صاحب دو مدال طلا شده ایم و می توانیم در این رقابتها به یک رکورد تازه برسیم ولی بهرحال در کشتی چیزی قابل پیش بینی است حوادث غیر مترقبه، قرعه و شرایط کشتی گیران در روز مسابقه در این زمینه موثر است.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: با توجه به شرایطی که کشتی گیران دارد در هر هفت وزن شانس کسب مدال طلا داریم.

کشتی

غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: در رقابتهای جهانی مسکو بدلایل مختلف از جمله بدشانسی نتوانستیم روی سکوی قرار گیریم اما برای موفقیت در بازیهای آسیایی بلافاصله تمرینات خود را از سر گرفتیم.

دارنده دو مدال نقره جهان ادامه داد: برای شرکت در بازیهای آسیایی سه مرحله اردو را پشت سرگذاشتیم و در این میان تلاش کردیم تا بهترین کشتی گیران از طریق زمینه های مختلف از جمله برگزاری مسابقات انتخابی برای حضور در گوانگجو انتخاب کنیم.

دارنده دو مدال برنز جهان تصریح کرد: بهترین نفرات حال حاضر برای حضور در بازیهای آسیایی انتخاب شده اند و در هر هفت وزن شانس کسب مدال را داریم ولی امیدوارم در این مسابقات بیشتر صاحب مدالهای طلای شویم.

وی تاکید کرد: لیست کامل تیمهای قدرتمند کشتی اعزامی به گوانگجو مورد بررسی قرار داده ایم و با آنالیز فیلم مبارزات کشتی گیران طراز اول ملی پوشان ما با شناخت کافی به مصاف حریفان خود می روند.

محمدی در پایان با اشاره به اینکه سطح بازیهای آسیایی دوحه با گوانگجو قابل مقایسه نیست خاطرنشان کرد: کشتی گیران قدرتمندی از ازبکستان، قزاقستان، کره جنوبی، ژاپن، قرقیزستان، ژاپن، کره شمالی و مغولستان در این رقابتها حضور دارند ولی امیدوارم کشتی گیران با تمام توان در میدان مبارزه حاضر شده و جواب انتظارات به حق مردم را بدهند.

رقابتهای کشتی آزاد بازیهای آسیایی گوانگجو روزهای 2 تا 4 آذرماه برگزار می شود. تیم ایران در دوره گذشته در دوحه قطر صاحب 4 مدال طلا و یک مدال نقره شده بود.

تنظیم برای تبیان/سمیه حدادی