تبیان، دستیار زندگی
شاید کمتر کسی باشد که دیوید بکهام کاپیتان و ستاره انگلیسی را نشناسد. مطمئناً همگی شما با گوشه هایی از زندگی بکهام و موفقیت این بازیکن در دنیای فوتبال آشنا هستند. سایت تبیان با نظر به علاقه و درخواست شما خوانندگان عزیز تصمیم ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زندگینامه ورزشی دیوید بکهام ( 1 )

شاید کمتر کسی باشد که دیوید بکهام کاپیتان و ستاره انگلیسی را نشناسد. مطمئناً همگی شما با گوشه هایی از زندگی بکهام و موفقیت این بازیکن در دنیای فوتبال آشنا هستند.

سایت تبیان با نظر به علاقه و درخواست شما خوانندگان عزیز تصمیم گرفته است. تا به زندگینامه ورزشی دیوید بکهام اشاره ای داشته باشد و در اینجا نگاهی می اندازیم به گوشه ای از زندگی و دوران حرفه ای این بازیکن سرشناس و محبوب.

نام کامل: دیوید رابرت جوزف بکهام، متولد: 2/5/1975، ملیت: انگلیسی، محل تولد: لیتون استون، وزن: 92/73 کیلوگرم، قد: 180سانتی متر، اولین بازی ملی: 1 / 6 / 1996 باشگاه فعلی: رثال مادرید

دیوید بکهام فوتبال حرفه ای خود را از جوانان منچستر آغاز می کند چند ماه پس از حضوراو در تیم جوانان منچستر یونایتد وی برای بازی در جام اتحادیه انگلیس به تیم بزرگسالان دعوت شد. هر چند در اولین حضورش در تیم بزرگسالان منچستر یوناتید نیمکت نشین بود ولی دو سال و نیم بعد بکهام به همراه تیم بزرگسالان برای اولین بار حضور در لیگ برتر را تجربه کرد. فصل 96/1995اولین حضور بکهام در لیگ برتر بود.

سرانجام دیوید بکهام دوم آوریل 1995 اولین بازی اش را در لیگ برتر مقابل لیدز یونایتد تجربه کرد و در واقع فصل 96- 95 آغازی بود بر درخشش این بازیکن در فوتبال انگلیس.

دیوید ابتدا در پست هافبک راست مشغول به بازی شد که سابق بر آن پست آندری کانچلسکیس در منچستر محسوب می شد و گلهای زیبای خود را از همین جا آغاز کرد. مخصوصاً گل به یادماندنی اش در مرحله نیمه نهایی جام حذفی باشگاههای انگلیس در مقابل چلسی و این فصل با قهرمانی در دو جام برای شیاطین سرخ به پایان رسید.

فصل 97/1996 دومین فصل حضوروی در لیگ برتر بود. او مشهورترین گل خود را در این فصل و در مقابل تیم ویمبلدون به ثمر رساند و با ضربه ای زیبا از وسط زمین دروازه ویمبلدون را در سل هارست پارک باز کرد. او اولین حضورش در تیم ملی انگلیس را در اول سپتامبر 1996 تجربه کرد و به همراه این تیم به مصاف مولداوی در کیشنف رفت پیش از آن دیدار، بکهام سابقه بازی در تیم ملی زیرا 21 سال انگلیس را در کارنامه خود داشت.

بکهام سال 1997 به همراه منچستر به عنوان قهرمانی لیگ برتر انگلیس دست یافت. او بدون شک نقشه به سزایی در این قهرمانی ایفا کرد و به عنوان بازیکن برتر انگلیس در این سال برگزیده شد.

گلن هادل سرمربی وقت تیم ملی انگلیس بکهام را برای حضور در رقابتهای جام جهانی 1998 فرانسه دعوت کرد. او در دو بازی نخست انگلیس نیمکت نشین بود. اما در سومین بازی تیم ملی انگلیس مقابل کلمبیا به میدان رفت و گلی زیبا روی یک ضربه آزاد در این دیدار به ثمر رساند.

در جام جهانی 1998 فرانسه و دیدار انگلیس و آرژانتین درگیری بکهام با دیگوسیمونه منجر به اخراج این بازیکن شد و شاید همین امر نقشه زیادی در شکست تیم ملی انگلیس در این بازی حیثیتی داشت. اما بکهام همچنان به پیشرفت ادامه داد و درخشش او در سال 1999 وی را در کنار ریوالدو کاندیدای دریافت عنوان بهترین بازیکن اروپا وجهان کرد.

بکهام در نخستین بازی فصل 99-1998 منچستر یوناتید برابر لسترسیتی باز هم منجی شیاطین سرخ شد و با گلی زیبا از روی یک ضربه کاشته منچستر را از شکست نجات داد. سال 1999 برای بکهام سالی پر از افتخار بود. قهرمانی در لیگ برتر انگلیس، قهرمانی در جام حذفی و سرانجام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا کلکسیون افتخارات این بازیکن را کامل کرد. بروتلین فرزند اول دیوید بکهام نیز سال 1999 چشم به جهان گشود و بکهام در این سال طعم پدرشون را چشید.

سال 2000 آغازتنشهای دیوید بکهام و سرآلکس فرگوسن سرمربی منچستر بود. تا جایی که او به فکر جدایی از اولترافورد افتاد اما پس از چندی از تصمیم خود صرفنظر کرد تا آینده ای درخشان را در منچستر بسازد، بدون شک بکهام نقش به سزایی در قهرمانی شیاطین سرخ در فصل 2000 داشت و او به مشهورترین بازیکن تاریخ انگلیس تبدیل شد. شوتها، ضربات آزاد و پاسهای دیدنی او حاکی از استعداد سرشار این بازیکن است. این فاکتورهای بکهام همگان را به یاد روزهای جوانی و اوج پل گاسکوئین دیگر بازیکن بزرگ انگلیس می انداخت.

در نوامبر سال 2000 پیتر تیلور سرمربی وقت تیم ملی انگلیس بازوبند کاپیتانی را برای اولین بار در بازی دوستانه انگلیس مقابل ایتالیا بر بازوی دیوید بکهام بست. پس از بازنشستگی آلن شیرر و به دنبال او تونی آدامز حالا نوبت به دیوید رسیده بود تا در داخل زمین هدایت بازیکنان تیم ملی انگلیس را بر عهده بگیرید.

اسون گوران اریکسون نیز در اولین حضورش به عنوان سرمربی جدید تیم ملی انگلیس در یک بازی دوستانه در استادیوم ویلا پارک به مصاف اسپانیا رفت و سه بر صفر حریف خود را مغلوب کرد.

بکهام در رقابتهای مقدماتی جام جهانی 2002 عنوان کاپیتانی خود را در تیم ملی انگلیس حفظ کرد در اه مارس سال 2001 انگلیس در آنفیلد میزبان فنلاند بود و کاپیتان بکهام اولین گل ملی خود را برای انگلیس در همین بازی به ثمر رساند که منجر به پیروزی 2 بر 1 انگلیسی ها بر فنلاند شد.

بکهام در فصل 2001 هم آغاز بسیار خوبی در تیم منچستر داشت و دستورات الکس فرگوس را به خوبی در زمین پیاده می کرد اما پس از کریسمس تیم منچستر فرم ایده آل خود را از دست داد و حذف از رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه مونیخ خاطره تلخی را از این رقابتها برای بکهام به جای گذارد.