تبیان، دستیار زندگی
امروز اقتدار ایران اسلامى را حتى دشمنان هم نمیتوانند انكار كنند؛ آنها هم اقرار میكنند. البته دشمن با نیت پیشبرد پروژه‌ى ایران‌هراسى - با این نیت، با این موضع خصمانه - قدرت شما و قدرت ملى این كشور و این نظام را فریاد میكشد. بخشى از این كار او درست ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اقتدار ملی در نگاه رهبری

مقام معظم رهبری در سفر قم

بیانات در دانشكده علوم دریایی نوشهر

امروز اقتدار ایران اسلامى را حتى دشمنان هم نمیتوانند انكار كنند؛ آنها هم اقرار میكنند. البته دشمن با نیت پیشبرد پروژه‌ى ایران‌هراسى - با این نیت، با این موضع خصمانه - قدرت شما و قدرت ملى این كشور و این نظام را فریاد میكشد. بخشى از این كار او درست و بخش دیگرى، غلط و دروغ است. آن بخش كه نشان دهنده و گویاى قدرت نظام جمهورى اسلامى است، راست است؛ درست است. ما در دوران سى ساله‌ى جمهورى اسلامى از صفر شروع كردیم و به جاهاى بسیار پیشرفته‌اى رسیدیم، ولى قانع نیستیم به آنچه رسیدیم. اما آنچه رسیدیم، قابل مقایسه نیست با آن نقطه‌اى كه در آن قرار داشتیم. من از روز اول در نیروهاى مسلح حضور داشتم؛ ارتش را، وزارت دفاع را، امكانات را، سپاه را، نیروهاى انتظامى را با همه‌ى محتواشان، با همه‌ى ظرفیتشان، از نزدیك لمس كرده‌ام. امروز شما جوانان عزیز در قله‌اى قرار دارید كه آن روز حتى با اشاره‌ى انگشت هم نمیشد آن را نشان داد و هیچ كس باور نمیكرد. اقتدار علمى، اقتدار تسلیحاتى، خودباورى، اعتماد به نفس، انسجام، پیشرفت، در بخشهاى مختلف. این قسمت از حرف دشمن راست است.

بیانات در دانشكده علوم دریایی نوشهر

اقتدار ملى عظیم جمهورى اسلامى براى هیچ كس تهدید نیست. براى همسایگان تهدید نیست؛ این یك فرصت است. بله، براى زورگویان عالم تهدید است، براى سیطره‌جویان عالم و مداخله‌گران در كار ملتها تهدید است، براى كسانى كه یك روز از منابع عظیم طبیعى و انسانى این ملت بیشترین سوءاستفاده را كردند و لگد به حیثیت و شخصیت این ملت زدند و هنوز در آرزوى بازگشت آن روزهاى بازنگشتنى هستند، تهدید است؛ اما براى ملتها تهدید نیست.

بیانات در جمع زائران و مجاوران حضرت امام رضا (ع)

مقام معظم رهبری در سفر قم (مهر89)

مقصود ما از پیشرفت چیست؟پیشرفت در یك جهت محض نیست. مقصود از پیشرفت، پیشرفت همه جانبه است. از همه‌ى ابعاد در كشور، این ملت، شایسته و سزاوار پیشرفت است: پیشرفت در تولید ثروت ملى، پیشرفت در دانش و فناورى، پیشرفت در اقتدار ملى و عزت بین المللى، پیشرفت در اخلاق و در معنویت، پیشرفت در امنیت كشور - هم امنیت اجتماعى، هم امنیت اخلاقى براى مردم - پیشرفت در ارتقاى بهره‌ورى. ارتقاى بهره‌ورى معنایش این است كه ما بتوانیم از آنچه كه داریم، بهترین استفاده را بكنیم. از نفت موجود، از گاز موجود، از كارخانه‌ى موجود، از راه موجود و از آنچه كه در اختیار هست، بیشترین و بهترین استفاده را بكنیم. همچنین پیشرفت در قانون‌گرائى و انضباط اجتماعى؛ كه اگر ملتى دچار بى‌قانونى بشود، قانون‌شكنى بر ذهن و عمل مردم حاكم بشود، هیچ پیشرفت معقول و درستى نصیب آن ملت و كشور نخواهد شد. پیشرفت در وحدت و انسجام ملى؛ چیزى كه دشمنان از اول انقلاب سعى كرده‌اند آن را به هم بزنند؛ اما خوشبختانه ملت ما اتحاد و انسجام خود را با همه‌ى زمینه‌هائى كه ممكن بود براى تفرقه مورد سوء استفاده قرار بگیرد، حفظ كرده است؛ این را ما باید هرچه بیشتر كنیم و ارتقاء ببخشیم.

منبع:دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای

تنظیم:مسلم حقیقی