تبیان، دستیار زندگی
خیلی ها هستند که اسکار، سقف آرزوهای آن ها است؛ اما کسانی هم هستند که سقف آرزوی برگزار کنندگان اسکار هستند تا به مراسم شان بیایند و افتخار کسب جایزه اسکار را به خودشان بدهند، کسانی مثل ژان لوک گدار
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وقتی اسکار، تحقیر می شود

مراسم اعطای جوایز اسكار افتخاری شنبه در غیاب «ژان لوك گدار»، فیلمساز سرشناس سینمای جهان برگزار شد.

کاپولا

آكادمی اسكار روز شنبه طی مراسم ویژه‌ای جوایز اسكار افتخاری را به چهره‌های سرشناس سینمای جهان اعطا كرد.این مراسم تحت تاثیر غیبت «ژان لوك گدار» بود كه پیش از این اعلام كرده بود در این مراسم حصور نخواهد یافت.

«گدار» هم‌اكنون در سوئیس حضور دارد و تصمیمی نیز برای برای ترك آنجا و سفر به آمریكا برای دریافت جایزه ندارد و علاوه‌ بر كهولت سن، با اعتبار و اهمیت این جایزه و اصلی ‌نبودن آن نیز مشكل دارد.

«ژان لوك گدار» قرار بود این جایزه را به‌ پاس یك عمر دستاورد سینمایی و چند دهه فعالیت چشمگیر دریافت کند. در این مراسم، آكادمی با دادن یک اسکار افتخاری از «فرانسیس فورد كاپولا»، تهیه‌كننده و كارگردان صاحب‌نام آمریكایی و خالق آثاری چون پدرخوانده و اینک آخرالزمان تقدیر كرد.

«گدار» هم‌اكنون در سوئیس حضور دارد و تصمیمی نیز برای برای ترك آنجا و سفر به آمریكا برای دریافت جایزه ندارد و علاوه‌ بر كهولت سن، با اعتبار و اهمیت این جایزه و اصلی ‌نبودن آن نیز مشكل دارد

هشتاد و سومین مراسم اعطای جوایز اسكار روز 27 فوریه 2011 (هشتم اسفند) در لس‌آنجلس برگزار خواهد شد و نامزدهای نهایی روز 25 ژانویه معرفی خواهند شد.


منبع: کافه سینما

گروه سینما و تلویزیون تبیان