تبیان، دستیار زندگی
همانطور که 80 در صد بدن ما را آب تشکیل می دهد، 80 در صد میوه ها نیز شامل آب است. اگر شما کمی به این موضوع فکر کنید، می بینید که منطقی است انسان غذایی را مصرف کند که مانند بدن خودش از آب زیادی تشکیل شده باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چرا باید میوه بخوریم؟

چرا باید در روز 5 الی 9 تکه میوه بخوریم؟

همانطور که 80 در صد بدن ما را آب تشکیل می دهد، 80 در صد میوه ها نیز شامل آب است.

اگر شما کمی به این موضوع فکر کنید، می بینید که منطقی است انسان غذایی را مصرف کند که مانند بدن خودش از آب زیادی تشکیل شده باشد. و این ماده ی مغذی چیزی نیست جز میوه. غذای دیگری در کره ی زمین وجود ندارد که به طور متوسط 80 درصد آن را آب تشکیل داده باشد.

بعد از میوه سبزیجات بیشترین آب را دارند.

شکی در این مورد وجود ندارد که استفاده ی بسیار زیاد از کلسترول های مضر برای بدن ما اصلاً خوب نیست. میوه ها کلسترول  مضر ندارند. گوشت و لبنیات دارای مقدار زیادی کلسترول های مضر هستند.

میوه ها سوخت بسیار خوبی برای مغز می باشند. آن ها تاثیر مثبتی روی مغز ما دارند. اگر شما میوه ها را به اندازه ی مناسب استفاده کنید، مغز شما اطلاعات را سریع تر و راحت تر به خاطر می آورد. بنابراین اگر شما امتحان دارید می توانید برای تقویت حافظه از میوه ها استفاده کنید.

میوه

غذایی که دارای فیبر بالایی باشد مانع چاقی، فشار خون بالا و عواملی می شود که احتمال بیماری های قلبی را بالا می برد. مقدار فیبر مصرفی بسیار مهم تر از مقدار چربی مصرف شده است.

غذایی که شامل این فیبرهای سالم میشود میوه و سبزیجاتند.

مصرف میوه به مقدار مناسب تاثیر شگفت انگیزی روی بدن انسان دارد. حتی اگر شما آب میوه های تازه را هم به طور قاعده مند بنوشید تاثیر آن را ظرف 30 روز آینده می بینید. فراموش نکنید که آب میوه را 20 دقیقه قبل از خوردن غذا بنوشید، زیرا به این طریق مواد مغذی آن جذب خون می شود.

ترجمه و تنظیم:نعیمه درویشی

مطالب مرتبط

پیاز بخورید، زودتر بخوابید

کدام سالم تر است؟

دنیای میوه ها

کدام رنگ را بیشتر میل می کنید؟!

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.