تبیان، دستیار زندگی
یک اظهارنظر آن هم از نوع مدیریتی و با نیم نگاه توسعه ای باعث شد تا 4 سال تمام سنگین ترین انتقادات را به سویش گسیل سازد .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از هشتم که پایین تر نمی آییم

علی آبادی رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی

یک اظهارنظر آن هم از نوع مدیریتی و با نیم نگاه توسعه ای باعث شد تا 4 سال تمام سنگین ترین انتقادات را به سویش گسیل سازد. مطرح کردن بحث چهارم شدن کاروان ورزشی کشورمان در شانزدهمین دوره بازی های آسیایی از سوی علی آبادی باعث شد تا در حد فاصل برپایی المپیک آسیایی پانزدهم تا شانزدهم خیلی ها این بحث را پهلوانی عنوان کنند و بگویند دل شیر داشته که این عنوان را مطرح ساخته.

محمد علی آبادی به عنوان رئیس سازمان تربیت بدنی دولت نهم این موضوع را مطرح کرد و به گفته خودش نیز برای آن عده برنامه ریزی های کوتاه و بلندمدتی داشت: «در این خصوص لازم است اعلام کنم که این وظیفه هر رئیس و مدیر مجموعه است که بتواند با هدفگذاری و ترسیم خط مشی، سیستم را به حرکت وادارد. آیا به اعتقاد شما اگر به جای چهارمی، کسب عنوان بیستمی را نقطه هدف بعدی کاروان ورزش کشورمان مطرح می ساختم، درست بود؟»

علی آبادی بعد از مطرح کردن این سوال صحبت هایش را این گونه پی می گیرد: «برای بازی های آسیایی دوحه کارشناسان و متخصصان سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک بین 40 تا 50 مدال را پیش بینی کرده بودند که همین اتفاق نیز افتاد و توانستیم 48 مدال را کسب کنیم. این پیش بینی برآیند کاری و فعالیتی بود که فدراسیون ها به عنوان ستاد اجرایی و کمیته المپیک و سازمان تربیت بدنی به عنوان مجموعه های حمایتی و نظارتی انجام داده بودند.»

علی آبادی رییس کمیته ملی المپیک

او در ادامه می گوید:«برای کوانگ جو نیز با توجه به افزایش اعتبارات، انقلاب ساخت و ساز، سرمایه گذاری های صورت گرفته در رشته های پرمدال همچون دو و میدانی، تیراندازی، تیر و کمان و قایقرانی و همچنین اعتقاد و اعتمادی که به روسای فدراسیون های وقت داشتیم این هدفگذاری را انجام دادیم و مطمئناً اگر همان برنامه پیاده و اعتبارات مطابق پیش بینی در زمان مناسب پرداخت می شد، اگر همان سیستم مدیریتی و مسئولین فدراسیون ها حفظ می شدند و هزاران اگر دیگر، مطمئناً می توانستیم به این عنوان دست یابیم.»

به نقل از تماشاگر، او معتقد است که تغییرات گسترده در راس فدراسیون ها، دیر رسیدن بودجه ورزش در سال بازی های آسیایی، و پیاده سازی برنامه و فعالیت های جدید در سازمان تربیت بدنی باعث شده تا دستیابی به عنوان چهارمی کمی مشکل شود و اعتقاد دارد که کسب عنوان پنجمی و حتی حفظ جایگاه ارزشمند دور پیشین نیز برای کاروان اعزامی جایگاه بدی نیست.

علی آبادی در واکنش به صحبت های سعیدلو مبنی بر این که مسئولیت نتایج گوانگ جو را بر عهده گرفته، می گوید:«مگر غیر از این باید باشد؟ حتماً مسئولیت به عهده سازمان است، چرا که کلیه فدراسیون ها زیر نظر سازمان تربیت بدنی هستند، کلیه اعتبارات و اختیارات و کلیه جابه جایی ها نیز در اختیار این مجموعه است. حال با تمام این تفاسیر کمیته ملی المپیکی که هیچ نفوذی در فدراسیون های ورزشی به عنوان بازوان اصلی ورزش ندارد و حتی کارش فقط تهیه بلیت است باید جوابگو باشد؟!»

علی آبادی

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه می دهد: «در طول 2 سال گذشته در راستای اهداف نظام و همچنین مطابق با اساسنامه و منشور المپیک، فعالیت های ذاتی خود را در استقلال کامل و منظم و دقیق انجام داده ایم و خوشبختانه تعامل بسیار خوبی نیز با فدراسیون ها و مجامع بین المللی ورزش داشته ایم. در طول این 2 سال با طرح و برنامه ریزی کوتاه مدت برای گوانگ جو و بلندمدت برای حضوری بهتر از پیش، در المپیک استارت کار را زدیم و در این فاصله با تشکیل کمیته های فرعی در ستاد تدارکاتی بازی ها، نشست های فراوان فنی و کارشناسی را با فدراسیون های ورزشی داشته ایم. در این مدت اعضای هیات اجرایی نیز به صورت منظم در تمامی هفته ها گرد هم آمده و فعالیت های اجرایی کمیته را رصد کرده اند.»

علی آبادی در پایان پیش بینی خود از جایگاه کاروان اعزامی به گوانگ جو را این گونه مطرح می کند: «ما تلاش خودمان را کرده ایم و با وجود تمامی تنگناها اجازه ندادیم حتی یک روز هم اردویی تعطیل و یا اعزامی به دلیل مشکلات مالی لغو شود. حال باید منتظر ماند و دید که عملکرد ملی پوشان کشورمان در این میدان بزرگ چیست و چه عنوانی به دست خواهند آورد. پیش بینی خود من این است که عنوانی بین پنجم تا هشتم را خواهیم داشت و بعید می دانم جایگاه کشورمان پایین تر از این بیاید.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری