تبیان، دستیار زندگی
معاون تهذیب حوزه های علمیه از برگزاری مراسم عمامه گذاری 400 نفر از طلاب حوزه علمیه قم در آستانه عید غدیر خم خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معاون تهذیب حوزه های علمیه خبر داد:

عمامه گذاری 400 طلبه در آستانه عید غدیر

عمامه گزاری طلاب

معاون تهذیب حوزه های علمیه از برگزاری مراسم عمامه گذاری 400 نفر از طلاب حوزه علمیه قم در آستانه عید غدیر خم خبر داد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام و المسلمین حسینخانی شامگاه روز گذشته در دیدار با آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اعلام این خبر، بیان داشت: این مراسم 16 ذی‌الحجه در  آستانه عید سعید غدیر خم با حضور خانواده های این طلاب در مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار می گردد.

وی در ادامه از حضرت آیت الله مکارم شیرازی دعوت كرد تا با سخنرانی در این مراسم معنوی، طلاب از رهنمودهای معظم له بهره مند شوند، همچنین 18 نفر از آنان در روز عید غدیر به دست مبارک ایشان معمم شوند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینخانی یادآور شد: از سوی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه آیین نامه ای برای تلبس طلاب تهیه شده است تا این مهم به طور جدی مد نظر باشد، ضمن آن که دوره های کوتاه مدت برای طلابی که ملبس می شوند، برگزار می‌گردد.

برنامه‌های معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه

وی در ادامه با ارایه گزارشی از اهم فعالیت های این معاونت در بخش های مختلف، ابراز داشت:ساماندهی برنامه های اخلاقی حوزه و اعزام اساتید اخلاق به نقاط مختلف کشور، اجرای دوره های تربیتی و اخلاقی برای طلاب جوان، ارایه مشاوره های حضوری ، تلفنی و اینترنتی و تلاش در جهت برگزاری دوره کارشناسی ارشد و مشاوره اسلامی از جمله برنامه های معاونت تهذیب می باشد.

معاون تهذیب حوزه های علمیه اضافه کرد: برگزاری اردوهای فرهنگی طلاب ، تقویت دارالقرآن مدارس ،اجرای مسابقات و جشنواره های متعدد فرهنگی و هنری ، برگزاری نشست های سیاسی ، فرهنگی و هنری و ... دیگر فعالیت های این معاونت را شامل می شود.