تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت جهاد کشاورزی گفت: بهترین مکان برای چابک‌سازی دولت و واگذاری امور به بخش خصوصی نمایشگاه‌های فناوری اطلاعات از جمله الکامپ است چرا که در این نمایشگاه هم مشتری‌ها کارفرمای خود و هم کارفرما مجری توانمندی برای انجام ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عرضه سه خدمت الکترونیکی جدید وزارت جهاد کشاورزی در نمایشگاه الکامپ

مدیرکل دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت جهاد کشاورزی گفت: بهترین مکان برای چابک‌سازی دولت و واگذاری امور به بخش خصوصی نمایشگاه‌های فناوری اطلاعات از جمله الکامپ است چرا که در این نمایشگاه هم مشتری‌ها کارفرمای خود و هم کارفرما مجری توانمندی برای انجام پروژه‌های خود پیدا می‌کند.

خدمات الکترونیکی

به گزارش روابط عمومی، «دکتر علی رادمهر»، ضمن اشاره به حضور این وزارت‌خانه در سالن دولت الکترونیک  نمایشگاه الکامپ و ارائه سه خدمت الکترونیک اظهار داشت: اولین خدمت صدور مجوزهای الکترونیکی صنایع و تبدیلی بخش کشاورزی شامل صدور جواز تاسیس، پروانه بهره‌برداری و طرح و توسعه به متقاضیان است که تمام این خدمات به صورت الکترونیکی و به کمک یک نرم افزار هوشمند انجام می‌شود.

وی صدور مجوز‌های الکترونیکی دام و طیور شامل تمدید و یا ابطال پروانه صدور جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری  را دومین خدمت جدید الکترونیکی ذکر کرد و گفت: ارائه الکترونیکی درخواست زمین و تغییر کاربری در سطح وزارت جهاد کشاورزی به منظور یکپارچه‌سازی و سهولت کاربران و یکسان‌سازی پرونده‌ها از سوی متقاضیان و ایجاد انگیزه برای بخش خصوصی و در نهایت طرح تکریم ارباب رجوع، خدمات جدید و الکترونیکی ما در نمایشگاه الکامپ خواهد بود.

وی هدف از ارائه این خدمات از سوی جهاد کشاورزی را رعایت عدالت اجتماعی، تصریح در روند امور، جلوگیری از ائتلاف وقت و منابع مالی، کاهش تردد برون شهری و دسترسی همگان به منابع کشاورزی و دامداری اعلام کرد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی سالانه حدود ۴۰ هزار متقاضی دارد که همین متقاضیان باید حدود ۲۴۰ هزار مراجعه به شهرها یا مراکز استان‌ها و یا حتی تهران داشته باشند که بیشتر مراجعه‌کنندگان نیز روستاییان است، ولی با استفاده از این خدمات از سفرهای جانبی جلوگیری شده و عدالت اجتماعی به طور کامل اجرا می‌شود.

رادمهر افزود: این خدمات به صورت آزمایشی بر روی پرتال وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است که تمام مراحل استفاده از نرم‌افزار توضیح داده شده است؛ ضمن اینکه تمام این خدمات با مراجعه حضوری متقاضیان به غرفه جهاد کشاورزی در الکامپ نیز تشریح خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود به نقش نمایشگاه الکامپ در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور اشاره کرد و گفت: با وجود محدودیت زمانی برگزاری نمایشگاه، ‌ارزش گذاری بخش خصوصی و دولتی در این نمایشگاه و فضای رقابتی بی‌نظیر است. در این نمایشگاه می‌توان به خدمات جدید نرم‌افزاری، سخت‌افزاری، زیرساخت‌های شبکه، بلوغ دولت الکترونیکی و

رشد فناوری اطلاعات در کشور پی برد وهیچ جایی بهتر از نمایشگاه برای دیدن توانایی‌های بخش خصوصی و ارزیابی آنها نیست، ضمن اینکه بخش دولتی می‌تواند با فراغ بال و آگاهی کامل از توانایی‌های شرکت‌ها در این فضای رقابتی، شرکت مناسب را برای انجام پروژه‌های خود انتخاب کند.

مدیربخش آمار و فناوری اطلاعات در پایان ضمن اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور به احیای اصل ۴۴ و کاهش تصدی‌گری دولت اظهار داشت: در وزارت جهاد کشاورزی احیای اصل ۴۴ بسیار جدی در قالب تشکیل یک ستاد اجرایی دنبال می‌شود و هم‌اکنون زمینه‌های لازم برای واگذاری امور به بخش خصوصی فراهم شده است.

تنظیم: هومن بهلولی