تبیان، دستیار زندگی
درسه علوی موضوع : جلوگیری از آشوب و هرج ومرج ـ لزوم همكاری با دولت موقت مخاطب : ملت مسلمان ایران بسم الله الرحمن الرحیم 13 ربیع الاول 1399 / 22 بهمن 1357 ملت مسلمان ، قهرمان و مبارز ایران در این لحظه حساس كه به لطف خداوند مبا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیام

زمان : 22 بهمن 1357 / 13 ربیع الاول 1399

مكان : تهران ،‌ مدرسه علوی

موضوع : جلوگیری از آشوب و هرج ومرج ـ لزوم همكاری با دولت موقت

مخاطب : ملت مسلمان ایران

بسم الله الرحمن الرحیم

13 ربیع الاول 1399 / 22 بهمن 1357

ملت مسلمان ، قهرمان و مبارز ایران

در این لحظه حساس كه به لطف خداوند مبارزات قهرمانانه شما سدهای استبداد و استعمار را یكی پس از دیگری می شكند و انقلاب اسلامی شما شكوفه ها و میوه های خود را آشكار می سازد ، لازم می دانم ، ضمن ابراز تشكر و قدردانی از یك یك شما برادران وخواهران ، چند نكته را یادآوری نمایم :

شما در جریان مبارزات گذشته ، رشد اسلامی و انقلابی خود را آشكار كرده اید ، ‌و اكنون بیش ازپیش لازم است این رشد را به جهانیان نشان دهید،تا جهانیان بدانند مردم مسلمان ایران می توانند بدون قیومیت این و آن ، ‌راه سعادت خود را انتخاب نمایند . لهذا از شما می خواهم كهاولاً ، مانع آشوب و هرج و مرجبشوید و نگذاریدآشوبگران مغرض به عملیاتی از قبیل غارت ،‌آتش سوزی ، مجازات متهمان و از بین بردن آثار علمی، فنی، صنعتی، هنری و اتلاف اموال عمومی و خصوصی دستبزنند . دشمن برای خراب كردن چهره نهضت از طریق نفوذ دادن افراد مفسد و مغرض در میان توده مسلمان دست به چنین كارها می زند تا نهضت ما راارتجاعی و وحشیانه قلمداد نماید . من اكیدااعلام می كنمکه هر كس دست به چنین عملیاتی بزند ، از جامعه انقلابی ملت مطرود و در پیشگاه خداوند متعال مسئول است .ثانیاً ، توجه داشته باشیدکه هنوز انقلاب ما از نظر پیروزی بر دشمن به پایان نرسیده است .دشمن از انواع وسایل و دسایس بهره مند است و توطئه ها در كمین ماست . تنها هوشیاری، انضباط انقلابی و اطاعت از فرمانهای رهبری و دولت موقت اسلامی است كه همه توطئه ها را نقش بر آب می سازد .

ثالثاً افرادی از دشمن که به عنوان اسیر در اختیارشما قرار می گیرند ،هرگز مورد خشونت و آزار قرارندهید . همچنان کهسنت اسلامی است به اسیران محبت ومهربانی کنید و البته دولت اسلامی بموقع آنها را محاکمه و عدالت رادر مورد آنها اجرا خواهد کرد .از همه شما برادران و خواهران عزیزم می خواهم كه با دولت موقت انقلاب اسلامی كه وارث یك سلسله خرابیهای دولتهای فاسد گذشته است همكاری نمایید تا به حول وقوه الهی ، هر چه زودتر با همكاری یكدیگر ،‌ایران اسلامی آباد و آزاد را كه مورد غبطه جهانیان باشد بسازیم . والسلام علیكم و رحمه الله و بركاته .

روح الله الموسوی الخمینی