تبیان، دستیار زندگی
روشن ترین تلاقی آیینه و آب، در آوازهای روشن شهر زمزمه می شود و دو بهار، توأمان، در فصلی گم شده در تاریخ، از راه می‌رسند و باهم پیوند می‌خورند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نظرسنجی تبیان به مناسبت روز ملی ازدواج

سن ازدواج
حس می کنم در آسمانم ماه می خندد

انگار چشمانِ رسول اللّه می خندد

برای شرکت در نظرسنجی اینجا کلیک کنید

روشن ترین تلاقی آیینه و آب، در آوازهای روشن شهر زمزمه می شود و دو بهار، توأمان، در فصلی گم شده در تاریخ، از راه می‌رسند و باهم پیوند می‌خورند.

فاطمه علیهاالسلام دستان ابر مردی را در دست می‌فشارد که شب ها در کوچه‌های بی پناهی، پشت درهایی که گل میخ غربتش را بانویش خوب می‌فهمد، نان و رطب پخش می‌کند.

و علی علیه السلام دست بانویی را در دست دارد که دسته‌ی دستاس رنج را می‌چرخاند و گهواره‌ی خالی فرزندش را در نظر مجسّم می‌کند که در ابرها کم رنگ می‌شود.

پیوند خجسته ای که سالهای درد را در سر می پروراند و هنوز نخل های سوخته، کل می کشند و چاه با دهانِ راز دارش هزار سلام و صلوات می‌فرستد و هنوز ملائک، دست افشان این واقعه‌ی زیبایند.

******

به مناسبت این روز فرخنده و به منظور بررسی علل و عوامل افزایش سن ازدواج میان جوانان ایرانی؛ باشگاه کاربران تبیان با همکاری بخش خانواده و زندگی اقدام به برگزاری نظرسنجی در این خصوص نموده است .

از آنجایی که درصد زیادی از مخاطبان سایت تبیان را جوانان تشکیل می دهند و جامعه آماری تبیان با استناد به نظرسنجی های موفقیت آمیز قبلی (نظرسنجی ریاست جمهوری و انتخابات مجلس ) به جامعه واقعی بسیار نزدیک بوده؛ نتایج این نظرسنجی می تواند مهمترین عاملی را که موجب افزایش سن ازدواج جوانان ایرانی شده است؛ از دیدگاه همان جوانان مشخص سازد .

برای شرکت در این نظرسنجی لازم است عضو تایید اولیه یا نهایی سایت تبیان باشید. (برای عضویت در سایت تبیان؛ اینجا کلیک کنید )

شرکت در این نظرسنجی 30 امتیاز برای اعضای تبیان به همراه دارد .

برای شرکت در نظرسنجی اینجا کلیک کنید

برای عضویت در سایت اینجا کلیک کنید


باشگاه کاربران تبیان