تبیان، دستیار زندگی
وجه ویژه‌ای خواهیم داشت خبرگزاری دانشجویان ایران معاون فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات گفت: ایجاد شهر الكترونیك در تهران صرفاً در حد گفتار مطرح شده است اما طرح مربوطه باید به شكل كلان و با اختصاص اعتبارات تعریف شود. مهندس«عبدا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دبیرشورای عالی فناوری اطلاعات:

به بحث ایجاد شهر الكترونیك توجه ویژه‌ای خواهیم داشت

خبرگزاری دانشجویان ایران

معاون فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات گفت: ایجاد شهر الكترونیك در تهران صرفاً در حد گفتار مطرح شده است اما طرح مربوطه باید به شكل كلان و با اختصاص اعتبارات تعریف شود.

مهندس«عبدالمجید ریاضی» اظهارداشت: ایجاد شهر الكترونیك در شهر بزرگی مانند تهران كاملاً معنا و مفهوم دارد، زیرا در شهرهای كوچك با جمعیت كم كه فراهم كردن دسترسی و نیازمندی‌ها قابل تأمین است، معنایی نخواهد داشت.

وی یادآور شد: ایجاد شهر الكترونیك در شهر تهران با توجه به این كه برای انجام هر كار، ساعت‌ها وقت مردم تلف می‌شود، موضوع قابل طرحی است، اما طرح مربوطه باید به شكل كلان و با اختصاص اعتبارات تعریف شود.

دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات گفت: اجرای این طرح قطعاً در بسیاری از مسایل اجتماعی تاثیر گذار خواهد بود و آسایش جامعه را به دنبال دارد و با راحت تر شدن زندگی مردم، بحث عدالت بهتر و قابل اجرا است، چرا كه امكانات به طور مساوی در اختیار همه قرار خواهدگرفت.

ریاضی اظهار داشت: ایجاد شهر الكترونیك در تهران صرفاً در حد گفتار مطرح شده است، اما آنچه كه تا كنون در وزارت ارتباطات در این رابطه مطرح شده، بحث ایجاد دولت الكترونیك، بهداشت، تجارت و آموزش الكترونیك در مقیاس كلی و ملی است اما همه‌ی این موارد می‌توانند بخش مهمی ‌از شهر الكترونیك باشد كه ابتدا در تهران پیاده سازی شود.

معاون فناوری اطلاعات وزارتICT در ادامه خاطر نشان كرد: زمینه‌ی انجام كار فراهم است و مردم از آن استقبال می‌كنند.

وی خاطر نشان كرد: بحث شهر الكترونیك در تهران‌ به عنوان طرح‌های مهم و اصلی مد نظر قرار گرفته و به خاطر اهمیت آن توجه ویژه‌ای به آن خواهیم داشت و در آینده‌ی نزدیك نتیجه را به سمع و نظر مردم خواهیم رساند.

ریاضی در پایان تصریح كرد: وقتی این بحث در تهران پیاده سازی شود، قطعاً سایر استان‌ها در سراسر كشور نیز می‌توانند به خاطر وجه اشتراك آن در سایر شهرستان‌ها و استان‌ها استفاده‌ی مطلوبی از آن ببرند.

روابط عمومی مؤسسه تبیان