تبیان، دستیار زندگی
نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طراحی مقبره زنده‌یاد قیصر امین‌پور تاکید کرد نگاه به این شکل طراحی نباید همراه با سوءظن باشد. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پاسخ‌ یک مسئول در مورد مقبره شاعر نامدار معاصر

قیصر متعلق به هیچ باند و جناحی نبود

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طراحی مقبره زنده‌یاد قیصر امین‌پور تاکید کرد نگاه به این شکل طراحی نباید همراه با سوءظن باشد.

قیصر متعلق به هیچ باند و جناحی نبود

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین، در مورد نکاتی که درباره شباهت مقبره زنده یاد امین‌پور و سربازان بعثی در عراق مطرح شده،‌ اظهار داشت: «صحبتی که از طرف یک نفر مطرح شده موجب نمی‌شود نگاه ما به کل کار تغییر پیدا کند. هر کسی می‌تواند برداشت خود را از شکل و شمایل کلی این مقبره داشته باشد، اما آنچه اصل قرار می‌گیرد برداشت غالب است.»

او در توضیح نگاه غالب به طراحی مقبره گفت: «آنچه بعد از دیدن مقبره به ذهن تماشاگر می‌رسد این است که دکتر قیصر امین‌پور گوهر گران‌بهایی بودند که در میان دریایی قرار داشتند. این نگاه کلی به طراحی مقبره است و اکثر کسانی که از آن دیدن کرده‌اند چنین نظری داشتند.»

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد اگر شباهتی هم وجود داشته باشد ناخواسته بود، گفت: «واضح است اگر شباهتی هم در نوع طراحی‌ها دیده می‌شود، تعمدی در کار نبوده و هیچ نیازی وجود نداشته برای چنین شخصیتی با چهره شاخصی که در حوزه فرهنگ و هنر دارد نوعی از طراحی صورت بگیرد که مفهوم خاصی را بیان کند، زیرا زنده‌یاد امین‌پور در دوران حیات خود تلاش چشمگیری در ادبیات دفاع مقدس داشتند و هیچ وابستگی به جناح و تفکر خاصی نداشتند. او هنرمند بی‌حاشیه‌ای بود که به هیچ باند و جناحی تعلق نداشت.»

او همچنین در مورد احتمال گفت‌و‌گو با حسین خسروجردی در مورد طراحی این مقبره گفت: «به دلیل مشغله‌های کاری فعلا صحبتی با آقای خسروجردی نداشتیم. قطعاً با ایشان صحبت می‌کنیم، اما مسئله این است که نگاه ما توام با حسن ظن است و جنبه مثبت قضیه را نگاه می‌کنیم.»

تهیه و تنظیم : مهسا رضایی - ادبیات تبیان