تبیان، دستیار زندگی
عزیزان برای سعادت فرزندانتان در هر کاری در هر مقامی هستید کوشش کنید. مدرسه سنگر است به امور تحصیلی بپردازید. والدین گرامی به مردم بگوئید که خداوند به شما گلی را به امانت داده بود که او را چید و امانت خود را بازگرفت از شهادت من ناراحت نشوید چون من به آرزوی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عشق ‌بازی کار هر شیاد نیست

شهید قربان سعادتی محمدآبادی

نام و نام خانوادگی شهید : قربان سعادتی محمدآبادی

تاریخ تولد : 20/6/1346

محل تولد : گرگان

تاریخ شهادت : 6/5/1361

محل شهادت : سوسنگرد

مسئولیت در جبهه : تخریب چی

خلاصه‌ای از زندگی ‌نامه شهید :

شهید گرانقدر در سال 1346 در شب عید قربان به دنیا آمد که به همین مناسبت نام او را قربان گذاشتند که دارای چهره درخشان و با صفا و توأم با مهربانی بود. او دوران کودکی را پشت سرگذاشت و بعد از اتمام دوره ابتدایی و راهنمایی به امور کشاورزی نیز می‌پرداخت و در تظاهرات نیز شرکت فعال داشت.

او از پدر اجازه گرفت و به عضویت بسیج درآمد و بعد از گذراندن دوره‌های آموزش نظامی برای مبارزه با دشمن بعثی به میدان جنگ حق علیه باطل اعزام گردید و در صف نبرد با جناح شیطان بزرگ و دیگر چپاولگران قرار گرفت.

او در گروه مهندسی مین‌ یاب رشادت ها از خود به جا گذاشت و در نهایت در کربلای خوزستان در جبهه سیدجابر بود که شربت شهادت را نوشید.

او بعد از عملیات رمضان مشغول خنثی نمودن میدان مین بود که به دعوت حق لبیک گفت و روح لطیف و پاک خود را از تن خاکی جدا نمود و به سوی معبود خالق هستی پرگشود و خود را به کاروان سیدالشهداء رسانید .

فرازی از وصیت ‌نامه شهید:

عشق‌ بازی کار هر شیاد نیست

این شکار کار هر صیاد نیست

عاشــقی را قابلیـت لازم است

قالب حق را حقیقت لازم اسـت

عزیزان برای سعادت فرزندانتان در هر کاری در هر مقامی هستید کوشش کنید. مدرسه سنگر است به امور تحصیلی بپردازید. والدین گرامی به مردم بگوئید که خداوند به شما گلی را به امانت داده بود که او را چید و امانت خود را بازگرفت از شهادت من ناراحت نشوید چون من به آرزوی خود رسیدم.

از همرزم شهید نقل شده:

که وقتی قربان لباس نظامی و مقدس بسیج را پوشید، آنقدر زیبا و نورانی شده بود که یک لحظه سراسر وجود من غرق در شادی گشت و به خود اندیشیدم که با وجود چنین سربازان پاک ‌باخته‌ای امام هرگز تنها نمی‌ماند. او در زمان شهادت در حالیکه می‌گفت الله اکبر خمینی رهبر با نام و یاد خدا و امام امت جان به جانان سپرد و همه ما را متأثر نمود. که در این پیام به ما درسی داد که باید راهرو او و امام امت باشیم .

راهش پررهرو و یادش گرامی باد...

منبع : دیار رنج

تنظیم : رها آرامی - فرهنگ پایداری تبیان