تبیان، دستیار زندگی
بهمن فرمان‌آرا گفت: بهتر است كه برای یكبار این دندان را بكنیم و به كشورهای صاحب كپی‌رایت بپیوندیم. بهمن فرمان ‌آرا ضمن بیان این نكته درباره قانون كپی‌رایت گفت: می‌دانید كه با پیوستن به قانون كپی رایت قیمت كتاب بالا می‌رود و...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فرمان‌آرا: بهتر است قانون كپی رایت را بپذیریم


بهمن فرمان‌آرا گفت: بهتر است كه برای یكبار این دندان را بكنیم و به كشورهای صاحب كپی‌رایت بپیوندیم.

بهمن فرمان ‌آرا ضمن بیان این نكته درباره قانون كپی‌رایت گفت: می‌دانید كه با پیوستن به قانون كپی رایت قیمت كتاب بالا می‌رود و وقتی قیمت بالا برود، همه به این فكر می‌افتند كه اگر قرار باشد اینقدر هزینه بپردازند، شرایط سخت می‌شود ولی سیستم كپی رایت مسائلی را در نظر می‌گیرد، مثلا اینكه هنوز تیراژ چاپ كتاب ما در سقف 2000 نسخه است و می‌دانند چقدر ما توان پرداخت حق كپی رایت داریم.

وی افزود: از طرفی نویسندگان و هنرمندان خارجی نیز از اینكه اثرشان ترجمه شود و به فارسی خوانده شود استقبال می‌كنند، بنابراین زیاد با ما كلنجار نمی‌روند. به این دلیل می‌شود روی این مساله مانور داد. اما اگر بخواهیم خودمان حق كپی‌رایت دریافت كنیم، می‌توانیم با شرایط خاص كار كنیم كه مجبور به تحمل هزینه‌های بالاتر نشویم.

فرمان‌آرا كپی رایت را حق متداولی در دنیا خواند و گفت: كپی‌رایت متداول است و با پذیرش این حق دنیا با شما راه می‌آید. بهتر است برای یكبار این دندان را بكنیم و فكر نكنیم كه اگر مبلغ سرسام‌آوری نپردازیم اجازه كار نداریم.

وی ادامه داد: ضمن اینكه دنیا نسبت به شرایط كشورها آگاهی دارد، مثلا آفریقایی‌ها هم با تمام مشكلاتشان ازحق كپی رایت برخوردارند و شرایط پرداخت حق كپی‌رایت را ندارند. ما این این را باید بدانیم كه آنها متوجه شرایط ما هستند.


مطالب مرتبط

96 فیلم سینمایی، در مراحل مختلف تولید قرار دارند

فرمان آرا: دیگر فیلم نمی سازم

منبع : خبرگزاری فارس