تبیان، دستیار زندگی
در مراسم چند شب پیش اپل، تنها سخت افزاری که معرفی شد Macbook Air جدید بود که به گفته استیو جابز حاصل ازدواج آی پد و مک بوک است!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نازکترین لپ‌تاپ اپل

در مراسم چند شب پیش اپل، تنها سخت افزاری که معرفی شد Macbook Air جدید بود که به گفته استیو جابز حاصل ازدواج آی پد و مک بوک است! اپل تمام تلاش اش را کرده تا مک بوک ایر جدید را نازک تر و سبک تر کند. در این لپ تاپ کوچک درایو نوری و هارد دیسک وجود ندارد و اپل از SSD برای حافظه استفاده کرده است. نکته جالب در اینجا است که مک بوک ایر جدید در دو سایز ۱۳.۳ اینچی و ۱۱.۶ اینچی ارایه می شود. ‏

نازکترین لپ‌تاپ اپل

بدنه مک بوک ایر جدید به طور کامل به صورت آلومینیوم یکپارچه طراحی شده است.

ضخامت آن در کلفت ترین قسمت ۱.۷ سانتیمتر و در باریک ترین بخش تنها ۳ میلیمتر است!

سخت افزارهای درون مک بوک ایر شامل پردازشگر Core Due 2 به همراه گرافیک Nvidia Geforece 320M است. به خاطر سرعت حافظه های جدید، مک بوک ایر قادر است که بلافاصله روشن شود و برای دسترسی به سیستم عامل نیاز به حتی یک ثانیه صبر هم ندارید.

طول عمر باطری برای مدل ۱۳ اینچ ۷ ساعت است و یک ماه می تواند روی حالت Stand By باشد. مدل ۱۱.۶ اینچی ۵ ساعت می تواند به صورت مداوم کار کند. مدل ۱۳ اینچی ۱.۳ کیلوگرم وزن دارد و ۱۱ اینچی ۱ کیلوگرم است. ‏

نازکترین لپ‌تاپ اپل

مدل ۱۱.۶ اینچی با قیمت ۹۹۹ دلار با حافظه ۶۴ گیگابایتی SSD و دوگیگابایت رم ارایه می شود. در صورتی که مدل ۱۲۸ گیگابایتی را بخواهید قیمت ۱۱۹۹ دلار خواهد بود. مدل ۱۳ اینچی با پردازشگر ۱.۸ گیگاهرتزی با قیمت ۱۲۹۹ دلار برای مدل ۱۲۸ گیگابایتی به فروش میرسد.

کیبرد استاندارد، بلندگوهای استریو و کارت گرافیک NVIDIA GeForce 320M ، وای‌فای ۸۰۲٫۱۱n به همره بلوتوث ۲٫۱ و صفحه مولتی‌تاچ از دیگر امکانات هر دو مدل عرضه شده است.

در کنار دو پورت یو.اس.بی که در مدل اول مک‌بوک‌ایر نیز وجود داشت اپل یک پورت مینی دیسپلی نیز در این مدل‌ها قرار داده تا برای نمایشگرهای خارجی تا رزولویشن۱۶۰۰*۲۵۶۰ پیکسل همراهی کند و در مدل ۱۳ اینچی یک اسلات کارت  SD نیز قرار داده شده است.

این شرکت تمام توان خود را برای نازک تر کردن این مک‌بوک به کار گرفته است. البته حتی پیش از این و زمانی که استیو جابز در کنفرانس خبری معرفی اولین مک‌بوک ایر آن را از یک پاکت پستی درآورد می‌توانستیم شوق و اشتیاق اپل برای نازک‌تر کردن این محصول را در یابیم.

نکته جالب توجه در معرفی این مک‌بوک ایر جدید شعار بکار رفته برای تبلیغات ان است که آن را نازک‌تر از تیغه تبر دانسته‌اند.

اما یک پایگاه اینترنتی با اندازه گیری و مقایسه تصویری مک‌بوک ایر و لبه یک تبر نشان داده که اپل چندان هم بیراه نمی‌گوید.

نازکترین لپ‌تاپ اپل

مک‌بوک ایرهای جدید هر دو ضخامتی مابین ۰٫۱۱ تا ۰٫۶۸ اینچ ( ۰٫۳ تا ۱٫۷ سانتیمتر) در نازک‌ترین و ضخیم‌ترین ناحیه خود دارند و آن گونه که در تصویر می بینید تصویر توانسته این ادعا را ثابت کند.

البته قابل ذکر است که این مورد مطمئنا در تمامی تبرها یکسان نیست اما حداقل در مورد تبری که این وب‌سایت آن را آزمایش کرده این گونه بوده و مک‌ایرهای جدید جناب استیو جابز نازک‌تر از لبه تبر بوده‌اند امیدواریم مک‌بوک‌های جدید اپل به تیزی تبر نباشد، مراقب دست‌هایتان باشید لطفا..

برگرفته از: فارنت، نارنجی، گیزمودو

تنظیم برای تبیان: فاطمه مجدآبادی