تبیان، دستیار زندگی
در یك اقدام عجیب و بر خلاف موازین جمهوری اسلامی ایران، نماینده وزنه‌برداری كشورمان در رقابت‌های بین‌المللی وزنه‌برداری پیشكسوتان، ضمن پیكار با نماینده‌ای از رژیم صهیونیستی ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صهیونیست ها این بار در حوالی وزنه برداری

خدادادی از ایران با پیراهن ورزشی قرمز بر سكوی دوم ایستاده است

بخش ورزشی - یکی از رویاهای بزرگ ورزشکاران رژیم جعلی اسراییل مصاف با ورزشکاران ایرانی است. آنها که در هیچ رشته ورزشی قدرت به حساب نمی آیند و ورزشکاران اسراییلی تنها یک زنگ تفریح برای رقبا به شمار می آیند، سالهاست در حسرت رویارویی با ورزشکاران ایرانی می سوزند.

گواهی این ادعا هم تلاش شطرنج باز رژیم صهیونیستی برای شکستن رکورد مرتضی محجوب در مصاف هم زمان با صدها شطرنج باز بود. با این حال در تمامی این سالها هیچ گاه به رسمی که ورزشکاران ایرانی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین از ابتدای انقلاب باب کردند، هیچ گاه خدشه ای وارد نشده است. نکته ای که وجود دارد اینکه با وجود قانون ممنوعیت رویارویی مصاف ورزشکاران ایرانی با ورزشکاران اسراییلی، خود ورزشکاران ایرانی هم قلبا کوچکترین تمایلی به رویارویی با ورزشکاران این کشور نداشته اند.

به گزارش گروه ورزشی تبیان، اگر به یاد بیاورید آرش میر اسماعیلی که پیش از المپیک آتن شانس اول برای قهرمانی در المپیک بود، چطور در همان دور اول به حکم قرعه به حریف اسراییلی خورد اما برای پاسداشت ارزشها و حمایت از مردم مظلوم فلسطین حاضر شد از مدال پرارزش طلا بگذرد، متوجه تمایل قلبی ورزشکاران ایرانی می شوید.

*جرقه از کجا زده شد؟

با وجود این شرایط، چندی پیش محمدرضا یزدانی خرم پس از نتایج ضعیف تیمهای کشتی آزاد و فرنگی در مسابقات جهانی مسکو وقتی فشار مردم و رسانه ها را روی دوش اش احساس کرد، پرده از نامه ای برداشت که رییس سازمان تربیت بدنی به مقام معظم رهبری نوشته بود تا از ایشان درباره وضعیت رویارویی ورزشکاران ایرانی با ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس کسب تکلیف کند.

"حسین خدادادی" به عنوان یكی از هفت وزنه‌بردار اعزامی فدراسیون وزنه‌برداری، در گروهی شركت كرد كه نماینده‌ای از رژیم صهیونیستی در آن حضور داشت. او در رقابت با حریفانش به مدال نقره مسابقه‌ها دست یافت و در حالی كه نماینده رژیم اشغالگر قدس به مدال طلا رسیده بود،

هر چند روابط عمومی سازمان تربیت بدنی بر خلاف رویه همیشگی اش این خبر را تنها در تماس تلفنی با رسانه ها تکذیب کرد و بر روی سایت اطلاع رسانی سازمان، خبری از تکذیبیه نبود اما یکی از روسای شوخ طبع در یکی از فدراسیونها در گفت و گویی دوستانه با یکی از خبرنگاران خبرگزاریها اصل ارسال نامه علی سعیدلو به مقام معظم رهبری را تایید کرد.

علی سعیدلو رئیس سازمان تربیت بدنی

با این حال هیچ یک از خبرنگاران در رویارویی با سعیدلو از او درباره صحت و سقم این نامه سوال نکردند و سعیدلو هم هیچ وقت به خواست خود، توضیح نداد که نامه ای به مقام معظم رهبری نوشته یا خیر تا این چنین شایعات پیرامون کسب تکلیف سازمان ورزش از آیت الله خامنه ای برای مصاف ورزشکاران ایرانی با ورزشکاران رژیم جعلی اسراییل پررنگ تر شده باشد. البته نباید فراموش کرد که به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی از خطوط قرمز جمهوری اسلامی به حساب می آید و معلوم نیست که به چه دلیل اصلا چنین مساله ای مطرح شد.

رویارویی وزنه‌بردار ایرانی با نماینده رژیم صهیونیستی

آخرین باری که یک ورزشکار ایرانی رو در روی یک ورزشکار اسراییلی قرار گرفت، بر میگردد به روزهای ابتدایی انقلاب که کشتی گیری ایرانی به مصاف یک کشتی گیر رژیم صهیونیستی رفت. از آن روز تا سال 89 نزدیک به بیش از سی سال میگذرد و ورزشکاران ایرانی هیچ گاه حاضر نشدند برای رسیدن به مدال جهانی یا المپیک به مصاف حریف اسراییلی خود بروند.

حتی در بعضی مسابقات مانند رقابتهای شنا که مسابقه به صورت دسته جمعی برگزار میشود اگر در رقابت گروهی ورزشکاری از اسراییل در گروه ورزشکاران ایرانی قرار میگرفت، شناگر کشورمان حاضر به مصاف با حریفانش از جمله حریف رژیم صهیونیستی نمیشد اما سوم مهر ماه امسال اشتباهی نابخشودنی از سوی فدراسیون وزنه برداری ایران رخ داد.

این یک واقعیت است که برخلاف موازین جمهوری اسلامی ایران یک ورزشکار ایرانی در کنار وزنه برداری از رژیم صهیونیستی قرار گرفته و حداقل انتظار برخورد با مسببان و مسوولان فدراسیون وزنه برداری است.

قضیه از این قرار است که مسابقات جهانی پیشکسوتان به رسم هر سال برگزار می شد که این بار لهستان میزبان بود. در وزن 105 كیلوگرم و در رده سنی 35 تا 39 سال، "حسین خدادادی" به عنوان یكی از هفت وزنه‌بردار اعزامی فدراسیون وزنه‌برداری، در گروهی شركت كرد كه نماینده‌ای از رژیم صهیونیستی در آن حضور داشت. او در رقابت با حریفانش به مدال نقره مسابقه‌ها دست یافت و در حالی كه نماینده رژیم اشغالگر قدس به مدال طلا رسیده بود، در مراسم اهدای مدال حاضر شد و در كنار نماینده این رژیم جعلی، بر روی سكو قرار گرفت.

وزنه بردار ایرانی در کنار وزنه بردار صهیونیستی

البته این اتفاق با واکنش حسین رضازاده سرپرست فدراسیون وزنه برداری روبه روشد. رضازاده در گفت و گویی که با سایت فدراسیون وزنه برداری انجام داد، گفت: «درست همان زمانی كه تیم پیشكسوتان عازم رقابت‌های جهانی لهستان شد، ما هم همراه تیم ملی بزرگسالان راهی آنتالیا شدیم تا در كنار كادر فنی و ملی‌پوشان، در رقابت‌های جهانی تركیه حضور داشته باشیم. به همین دلیل كاملاً از مسائل و اتفاقاتی كه در لهستان رخ داد بی‌اطلاع بودیم اما بعد از اینكه از آنتالیا به تهران برگشتیم متوجه شدیم كه یكی از پیشكسوتان مرتكب چنین كاری شده است كه به هیچ وجه قابل گذشت و چشم‌پوشی نیست. همان موقع سریعاً دستور تشكیل جلسه دادیم و به صورت فوق‌العاده موضوع را در دستور كار قرار دادیم و در پایان محرومیت‌های سنگینی را برای افراد خاطی در نظر گرفتیم. البته در این بین اخبار انضباطی را رسانه‌ای نكردیم تا نظر حراست سازمان هم به دست ما برسد و براساس نظر مسوولان ورزش كشور اطلاع‌رسانی كنیم.»

رضازاده در بخش دیگری از صحبتهایش گفت: «اتفاقاً پیش از اعزام تیم پیشكسوتان به جهانی لهستان، ما به هیچ وجه با حضور و اعزام این تیم موافق نبودیم. به همین دلیل هیچ بودجه و كمك مالی به آنها نكردیم اما آنها با هزینه شخصی تیم را تشكیل دادند و پس از كسب موافقت از شورای برون مرزی راهی این رقابت‌ها شدند. شك نكنید قبل از اینكه كسی بخواهد به ما در این باره خرده بگیرد خودمان در فدراسیون دست به كار شدیم و با هماهنگی‌های صورت گرفته توبیخ و جرایم سنگینی را برای خاطیان در نظر گرفتیم.»

به هر حال فارغ از توضیحات سرپرست فدراسیون وزنه برداری، این یک واقعیت است که برخلاف موازین جمهوری اسلامی ایران یک ورزشکار ایرانی در کنار وزنه برداری از رژیم صهیونیستی قرار گرفته و حداقل انتظار برخورد با مسببان و مسوولان فدراسیون وزنه برداری است.

بخش ورزشی تبیان