تبیان، دستیار زندگی
مقام معظم رهبری (مدّ ظلّه العالی): روز عید غدیر که به نام عید ولایت نامیده می‌شود، … روزی است که مفهوم ولایت اسلامی، به وسیله پیامبر اکرم یک مصداق روشن و عینی پیدا کرد. برای کسانی که می‌خواهند از … اسلام نمونه ای ذکر بکنند، بهترین نمونه، همان کسی است ..
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کنگره دوبیتی های غدیر

دوبیتی های غدیر

مقام معظم رهبری (مدّ ظلّه العالی):

روز عید غدیر که به نام عید ولایت نامیده می‌شود، … روزی است که مفهوم ولایت اسلامی، به وسیله پیامبر اکرم یک مصداق روشن و عینی پیدا کرد. برای کسانی که می‌خواهند از … اسلام نمونه ای ذکر بکنند، بهترین نمونه، همان کسی است که نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) او را به الهام الهی و به دستور پروردگار عالم، برای منصب عظیم ولایت آن روز معیّن فرمود. ولایت که عنوان حکومت در اسلام و شاخصه نظام اجتماعی و سیاسی برای اسلام است، یک معنای دقیق و ظریفی دارد که معنای اصل ولایت هم همان است و آن عبارت است از پیوستگی، پیوند، در هم پیچیدن و در هم تنیدگی؛ این معنای ولایت است.

در راستای اجرائی نمودن فرامین مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه ویژه ولایت در حکومت اسلامی و به منظور بزرگداشت عیدالله الاکبر ، عید غدیر، مؤسسه فرهنگی، هنری و پژوهشی نوای نی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، اقدام به برگزاری کنگره دوبیتی های غدیر نموده است. لذا از کلیه اهالی قلم دعوت به عمل می آید، دوبیتی های خود را با رعایت شرایط ذیل ارسال نمایند.

شرایط مسابقه:

•    سروده های ارسالی می بایست در قالب دوبیتی و با محوریت پیام غدیر، مباهله، اهدای انگشتری، بحث ولایت و سیره امام علی علیه السلام  باشند و سروده های غیرمرتبط با موضوع از دور مسابقه حذف خواهند شد.

•    در تعداد دوبیتی های ارسالی محدودیتی وجود ندارد. اما در مرحله داوری ، تنها بهترین اثر ارسالی یک شرکت کننده در قرعه کشی شرکت داده می شود.

نحوه ارسال آثار:

جهت ارسال آثار ، می توانید به سه صورت اقدام نمایید:

1. اینترنتی: که از طریق تکمیل فرم ثبت نام در همین سایت (www.navayeney.ir) امکان پذیر است.

2. پستی: ارسال به صندوق پستی دبیرخانه کنگره به آدرس تهران، شماره 141555198

3. پیامک: ارسال از طریق پیام کوتاه به شماره 30004111 که پیام ارسالی می بایست به زبان فارسی و شامل نام و نام خانوادگی و دوبیتی سروده شده باشد.

گاه شمار:

مهلت ارسال آثار: اول آبان 1389

داوری: اول آبان 1389 که توسط 6 نفر از ادبا و شعرای مطرح کشور صورت می پذیرد.

اختتامیه: اول آذر 1389 در سالن همایش های برج میلاد

جوایز:

110 جایزه نفیس شامل خودرو سواری، سفرهای زیارتی و سکه بهار آزادی

در صورت بروز مشکل در ثبت نام، با پست الکترونیک info@navayeney.ir ارتباط برقرار نمایید.

در صورتی که مطالب فوق را به دقت مطالعه نموده اید، جهت ثبت نام اینجا کلیک نمایید.

در صورتی که قبلا ثبت نام نموده اید، جهت چاپ، ویرایش اطلاعات و یا ثبت دوبیتی جدید کلیک نمایید

تنظیم: هومن بهلولی