تبیان، دستیار زندگی
مراسم اختتامیه چهارمین نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیشب، سه‌شنبه، 27 مهرماه، جاری در تالار وحدت از ساعت 18:30 تا 21 برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اختتامیه چهارمین جشنواره بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال برگزار شد

مراسم اختتامیه چهارمین نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیشب، سه‌شنبه، 27 مهرماه، جاری در تالار وحدت از ساعت 18:30 تا 21 برگزار شد.

مراسم اختتامیه رسانه های دیجیتال

به گزارش روابط عمومی، اختتامیه چهارمین نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال دیشب، 27 مهرماه، در تالار وحدت از ساعت 18:30 تا 21 با حضور «سیدمحمد حسینی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس مركز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان نمایشگاه برگزار و از برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره تقدیر ‌شد.

مهدی صرامی، قائم مقام دبیر جشنواره رسانه‌های دیجیتال، در این مراسم طی سخنانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ضرورت استفاده از شیوه‏های و ابزارهای رسانه‏ای اظهار كرد: ابزارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات از مؤثرترین و پرمخاطب‏ترین ابزارهای فرهنگی است.

وی افزود: از این رو با نگاه تیزبینانه و دوراندیشی مقام معظم رهبری از سیاست‏های كلی برنامه پنجم توسعه ابلاغی معظم به دولت، یكی از شش تكلیف بخش فرهنگ را این‌گونه معین فرمودند: «استفاده بهینه از فناوری‏های اطلاعاتی و ارتباطی برای تحقق اهداف فرهنگی نظام». این مسئله تكلیف تمامی مسؤلان كشور را در این حوزه معین و روشن می‏كند.

معاون مركز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال تصریح كرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اجرای فرمایشات معظم‏له و در ادامه تلاش‏های خود در چهار سال گذشته، بعد از برگزاری سومین جشنواره و نمایشگاه بین‏المللی رسانه‏های دیجیتال تا به امروز اقدامات مؤثری را برنامه‏ریزی و به ثمر رسانده است.

وی اظهار كرد: آغاز هلوگرام كردن كلیه محصولات نرم‏افزاری در كشور، ضابطه‏مند كردن ساز و كار تكثیر حامل‌های دیجیتال در كشور، شفاف‏سازی روال رسیدگی به درخواست‏های پایگاه‏های مجرمانه اینترنتی و پاسخ‏گویی به درخواست‏های پایگاه‏های اینترنتی مسدود شده در تعامل با كمیته تعیین محتوا و مصادیق مجرمانه، ایجاد مركز پاسخگویی 24 ساعته در خصوص پایگاه‏های اینترنتی، توسعه و حمایت از پایگاه‏های مبلغ و مروج فرهنگ ایرانی و اسلامی و ده‏ها اقدام دیگر این از جمله این اقدامات است.

صرامی افزود: در بخش‏های مختلف این جشنواره همچون نرم‌‌افزارهای رسانه‌ای، پایگاه‌های اینترنتی و وبلاگ‌ها، نرم‌‌افزارهای تلفن همراه، هنرهای دیجیتال، پژوهش، فناوری و نوآوری در رسانه‏های دیجیتال سعی بر آن بود كه آخرین محصولات و آثار تولید شده در كشور به معرض نمایش درآید كه خوشبختانه با عرضه و معرفی بیش از 15 هزار اثر این مهم محقق شد.

در ادامه این نشست، «سیدمحمد حسینی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به ویژگی‏های چهارمین نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال و آثار ارزشمند عرضه شده در آن، گفت: قبل از این‏كه بنده از همكارانم تشكر كنم از همه كسانی كه در این عرصه وارد شدند، نیروهای متعهد و پایبند به ارزش‏ها كه فضای مجازی و رسانه‏های دیجیتال را در خدمت اهداف متعالی و ارزش‏ها قرار دادند، قدردانی می‏كنم و امیدوارم سال به سال شاهد رشد و شكوفایی در این زمینه باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آمارهای ارائه شده در این جشنواره، تصریح كرد: در تمامی عرصه‏ها این رشد، تكامل و تحول را شاهد هستیم، در جشنواره‏های فرهنگی و هنری رضوی بیش از 80 درصد رشد در زمینه آثار مختلف اعم از كتاب، شعر، داستان، مقاله، نرم‏افزار و دیگر عرصه‏های فرهنگ و هنر داشته‌ایم.

وی عنوان كرد: آنچه كه درخور فرهنگ ملی و مردم ایران است، این است كه باید نگاه ما نگاهی جهانی باشد، دیگر تنها پاسخ دادن به نیازهای داخلی، كافی نیست. شما آن شور، هیجان و احساسات مردم را در استقبال از رئیس جمهور در بیروت شاهد بودید. اگر مردم لبنان این چنین از رئیس جمهور ایران استقبال كردند، همه به بركت مجاهدت‏ها، تلاش‏ها و فعالیت‏هایی است كه انجام شده و گوشه‏ای از آن را در نمایشگاه رسانه‏های دیجیتال در قالب 30 سال دفاع شاهد بودیم.

حسینی با بیان این‏كه حركت پایداری و پایمردی كه از ایران آغاز شده، منجر به این شده است كه حركت جدیدی را در جهان اسلام شاهد باشیم، عنوان كرد: اگر دیدیم كه كشورهای اسلامی شش روز در برابر رژیم صهیونیستی مقاومت كردند، هشت سال دفاع مردم ایران باعث شده است كه دیگران نیز این پایمردی را از ما فرابگیرند و در این مسیر گام بردارند. تنها خواستم اشاره‏ای كنم كه خوشبختانه در عرصه‏های مختلف همكاران ما تلاش می‏كنند.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری این همایش‏های بین‏المللی، اظهار كرد: اتحادیه رادیو و تلویزیون‏های كشورهای اسلامی وقتی كه در این نمایشگاه حضور پیدا كردند، یكی‌ یكی اظهار آمادگی می‏كردند كه این نمایشگاه رسانه‏های دیجیتال را در كشورهای آنان برگزار كنیم. ما باید به این سمت و سو حركت كنیم و تنها اكتفا نكنیم كه در چند استان این جشنواره به صورت سراسری برگزار شود.

لوح تقدیر

گفتنی است، غرفه شبکه اختصاصی کودک تبیان به دلیل ارائه دستاورهای نو در حوزه رسانه دیجیتال و جذب مخاطب و خانواده ها و طراحی و غرفه آرایی جذاب به عنوان غرفه برتر چهارمین دوره از جشنواره رسانه های دیجیتال معرفی شد.

موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان نیز، به دلیل حضور گسترده در چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال و ارائه خدمات متنوع و همچنین ارائه بازی های رایانه ای با کیفیت مطلوب به عنوان تولید کننده برتر این جشنواره انتخاب گردید و به دریافت لوح افتخار نائل شد.

همچنین بازی رایانه ای کوهنورد در بخش بهترین بازی رایانه ای شخصی از دیدگاه فنی نیز حائز رتبه سوم شد.

تنظیم: هومن بهلولی