تبیان، دستیار زندگی
سپاس خداوند تبارک و تعالی را که بار دیگر توفیق خدمتگزاری در طریق سرخ و اندیشه ساز عاشورا را نصیب علاقه مندانی کرد تا با برپایی خیمه ی عزای حسینی برای شاعران گامی در جهت عرض ارادت بردارند. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اطلاعیه شب شعر عاشورا

بیست و پنجمین دوره ی شب های شعر عاشورا

اطلاعیه شب شعر عاشورا

سپاس خداوند تبارک و تعالی را که بار دیگر توفیق خدمتگزاری در طریق سرخ و اندیشه ساز عاشورا را نصیب علاقه مندانی کرد تا با برپایی خیمه ی عزای حسینی برای شاعران گامی در جهت عرض ارادت بردارند.

باری، سالی که در آن قرار داریم بیست و پنجمین بهار شب شعر عاشوراست. گویا مبدا سال اندیشه گانی ما از محرم تا محرم و از شب شعر عاشورا ست و طرفه فرصتی است این مجال تا با عرض  بندگی به آستان حضرت خداوندی، ارادت خویش را به خون خدا و فرزند خون خدا نشان دهیم. بدین امید فراخوان بیست و پنجمین دوره ی شبهای شعر عاشورا تقدیم می گردد. شایان ذکر است در رویکرد تازه کلیه ی اطلاع رسانی های ستاد در قالب اطلاعیه های پیاپی به محضر عاشقان حسینی و اصحاب محترم رسانه تقدیم خواهد شد.

موضوع محوری:

موضوع محوری بیست و پنجمین دوره با شعار "السلام علیک یا ثارالله و ابن ثاره" رابطه و پیوند معنوی حضرت امیرالمومنین مولا علی علیه السلام و فرزند گرانقدرشان حضرت سیدالشهدا اباعبدالله الحسین است تا شاعران در آیینه ای به وسعت "غدیر تا عاشورا" به تماشای این مرج البحرین بنشینند.

مهلت ارسال آثار:

انشاالله با عنایت به لزوم استفاده از فضای معنوی ایام سوگواری دهه اول محرم، غروب روز جمعه 26آذرماه1389(یازدهم محرم) به عنوان اخرین مهلت ارسال آثار اعلام می گردد. شایان ذکر است با توجه به فرصت محدود زمانی این مهلت تمدید نخواهد شد.

دریافت آثار:

در ادامه ی روندی که در سالیان اخیر در پیش گرفته شده است. دریافت اثار امسال منحصرا از طریق اینترنت صورت خواهد گرفت و شاعران ارجمند می توانند از یکی از دو طریق زیر اقدام به ارسال اثر به دبیرخانه نمایند

1-    پست الکترونیکی به نشانی

poemashoora@yahoo.com

2-    ارسال اثر به صورت پیام(کامنت) خصوصی در وبلاگ ستاد به نشانی

http://www.poemashoora.blogfa.com/

شرایط ارسال اثر:

-کلیه ی اثار ارسالی بایستی به صورت تایپ شده در (word2003) با قلم (tahooma)  ارسال شوند. از دریافت اثار تایپ شده در قالب های دیگر یا ارسال شده به صورت pdf یا تصویر معذوریم.

- شاعران و نغمه سرایان عاشورایی بایستی برداشت های معرفتی خویش را از ارتباط مقدس وجود نورانی حضرت امیرالمومنین مولا علی علیه السلام و فرزند گرانقدرشان حضرت سیدالشهدا امام حسین عله السلام در قالب یک اثر خلاق ارائه کنند.

- محدودیتی از لحاظ تعداد اثر، فرم و قالب های ادبی نخواهند داشت.

- ذکر مشخصات کامل نام، نشانی، شماره تماس، سن، تحصیلات و شغل همراه اثر الزامی است.

وبلاگ رسمی ستادبرگزاری شب شعرعاشورا

تهیه و تنظیم : مهسا رضایی -بخش ادبیات تبیان