تبیان، دستیار زندگی
هیچ کسی اینجا نیست، نه کلبه ای و نه هیچ مرد روستایی. در جنگل های دو هزار و سه هزار،هر کسی احساس می کند نخستین آدمی است که قدم داخل آن گذاشته است. جنگل های دو هزار و سه هزار تنکابن از معدود مناطق جنگلی ایران است که تا وقت هست و جنگل ها هم سر جایشان هستند..
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گذر از جنگل مه آلود (1)

راهنمای سفر به جنگل های دو هزار تنکابن

جنگل های جاده 2000


مه تا نیمه درخت های جنگل پایین آمده و خزه ها از تنه درخت ها بالا رفته اند. جنگل تا بالا سبز پررنگ شده و در میان مه و سبزی تاریک تر از قبل است. دیگر چیزی در میانه جنگل پیدا نیست و از وسط جنگل فقط می شود صدای بال زدن پرنده ها را شنید. هیچ کسی اینجا نیست، نه کلبه ای و نه هیچ مرد روستایی. در جنگل های دو هزار و سه هزار، هر کسی احساس می کند نخستین آدمی است که قدم داخل آن گذاشته است.


جنگل های دو هزار و سه هزار تنکابن از معدود مناطق جنگلی ایران است که تا وقت هست و جنگل ها هم سر جایشان هستند باید سراغشان رفت. بهتر است در این فصل که دما و رطوبت داخل جنگل کمتر شده به آنها سری بزنید. پیاده روی کنید و صدای پرندگان را بشنوید. بهترین زمان برای جنگل نوردی در این جنگل ها که خیلی از مناطق آنها هنوز بکر مانده، اواخر شهریور تا اوایل آذر ماه است.

جنگل های جاده 2000

چطور برویم؟

تنها راه رسیدن به جنگل های دوهزار از تهران. جاده چالوس و بعد هم شهر تنکابن (شهسوار) است می توانید با سه وسیله و بعد از طی 275 کیلومتر به تنکابن برسید:

جنگل های جاده 2000

اتوبوس: اگر می خواهید با اتوبوس بروید از ترمینال غرب یک بلیت اتوبوس برای تنکابن با قیمت 7 هزار تومان بخرید و پنج ساعت بعد در تنکابن پیاده شوید.

تاکسی های بین راهی: می توانید با تاکسی خطی بروید قیمت این تاکسی ها برای سرنشین جلو 13هزار و 500 تومان و برای سرنشین عقب 11هزار و 500 تومان است این تاکسی ها شما را سه ساعت و نیم بعد به تنکابن می رساند.

خودروی شخصی: اگر وسیله شخصی دارید باید از اتوبان کرج به خروجی جاده چالوس بروید و آن را تا انتها بروید پس از آنکه به تنکابن رسیدید از آنجا باید به بخش خرم آباد بروید که از توابع تنکابن است.

جنگل های جاده 2000

چطور برسیم؟

برای گردش در دو هزار دو راه پیش روی شماست، هم می توانید در جنگل پیاده روی کنید و هم مسیر کوهنوردی تا قله سیالان را انتخاب کنید.

از کجا پیاده روی کنیم؟

از هر مسیری که بخواهید به جنگل بزنید، بخش خرم آباد در پنج کیلومتری تنکابن ورودی شماست. از خرم آباد هر نقطه ای را که برای ورود به جنگل انتخاب کنید، باید 20 تا 30 کیلومتر ماشین سواری کرد تا به ورودی جنگل رسید. معمولا راهنمایان و تورهای گردشگری این پیاده روی را از روستای عسل محله آغاز می کنند.

جنگل های جاده 2000

این سفر هم می تواند یک پیاده روی دو، سه ساعته باشد و هم یک کوهنوردی دو روزه که این هم بستگی به قدرت بدنی شما و هم برنامه ریزی دارد که برای این سفر انجام داده اید می توانید چند ساعت در جنگل پیاده روی کنید، استراحت کرده، چیزی بخورید، از مسیر رفته برگردید و سوار ماشین شده و بقیه تعطیلات را کنار دریا بگذرانید.

جنگل های جاده 2000

مهم ترین نکته در سفر به منطقه و کوهنوردی و جنگل نوردی در دوهزار این است که هیچ گاه این سفر را بدون راهنما آغاز نکنید. اگر پیش از سفر نتوانسته اید راهنمای محلی خوبی پیدا کنید می توانید به نشانی: www.caspiantrek.com ای میل بزنید و از آنها بخواهید که یک راهنمای خوب محلی به شما معرفی کنند. موسسه کاسپین ترک به سرعت نامه شما را جواب خواهد داد.

جنگل های جاده 2000

ضمن آنکه حسین ستوده که خود از فعالان این شرکت است هم یکی از بهترین راهنمایان برای این سفر است. علاوه بر کمک های تلفنی و ای میل ای که گردانندگان این سایت می توانند برای سفر به منطقه در اختیار شما بگذارند، گشت و گذار در این سایت هم می تواند اطلاعات مفید گردشگری برای آغاز یک سفر ماجراجویانه در غرب مازندران برای شما فراهم کند.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید


گروه گردشگری تبیان- الهام مرادی

منبع: سرزمین من