تبیان، دستیار زندگی
وجوه و دلایل متعددی را به عنوان ضرورت تحقیق حاضر می توان برشمرد که مهم ترین آن ها عبارت است از: - تبیین و تبلیغ بخش مهمّی از فقه اسلامی که بی شک در روشن نمودن مجموعه تعالیم و معارف اسلامی نقش به سزایی دارد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

احکام روابط زن و مرد
روابط الاسریه

ضرورت تحقیق درباره «احکام روابط زن ومرد»

وجوه و دلایل متعددی را به عنوان ضرورت تحقیق حاضر می توان برشمرد که مهم ترین آن ها عبارت است از:

- تبیین و تبلیغ بخش مهمّی از فقه اسلامی که بی شک در روشن نمودن مجموعه تعالیم و معارف اسلامی نقش به سزایی دارد ؛ چرا که اساسا تبیین یک مجموعه مرکب، بدون پرداختن به اجزای تشکیل دهنده آن میسور نیست.

- خنثی کردن بخشی از تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمن که با ترویج فرهنگ مبتذل بیگانه به ویژه مسئله ارتباط بین زن و مرد و تنظیم مناسبات اجتماعی این دو با یکدیگر، می کوشد با رواج «بی دینی»، جامعه اسلامی را از درون به تباهی و نابودی بکشاند.

بی شک انسان موجودی است اجتماعی که به صورت دسته جمعی زندگی می کند و در این زندگی اجتماعی یکی از حساس ترین، دقیق ترین و در عین حال ظریف ترین روابط مجموعه، عبارتست از: داد و ستد هایی که به طور عام بین دو جنس مخالف از زن و مرد صورت می گیرد و به راستی در این گرد باد مسموم اگر متفکران و محققان اسلامی اندیشه های دینی را توسعه و رواج ندهند امیدی به گشایش دریچه بعدی نیست.

مسلمانان و خصوصا جوانان، امروز می خواهند مسایل ملموس و مورد نیازشان را در زمینه شناخت مناسبات با جنس مخالف بدانند، آنان می خواهند بدانند، مثلا:

- حکم نشستن در کنار نامحرم و در تاکسی ، اتوبوس و مترو چیست؟

- تا چه حد می توان به محارم و یا نامحرم ها نگاه کرد؟

- حکم پوشش در برابر محارم و نامحرم ها چیست؟

- حکم نگاه کردن به فیلم، عکس ، ویدئو و .... چیست؟

- احکام رفت و آمد ها در پارک ها و مسافرت ها و خیابان ها چیست؟

- نامه نگاری با نامحرم تا چه حد جایز است؟

- سوار کردن نامحرم در ماشین خود و یا سوار شدن در ماشین نامحرم و دیگر مراودات با او جایز است یا نه؟ و اگر جایز است حدود آن چه قدر است؟

- پیش از ازدواج چه کارهایی در زمینه عقد و عروسی جایز نیست و چه کارهایی مجوز شرعی دارد ؟

- احکام خرید عقد ، تهیه کردن مقدمات آن ، دعوت کردن از میهمانان تا چه حد جایز شمرده است؟

مناسبات و روابط در جامعه اسلامی از مؤلفه های تکامل اجتماعی است و اجزای احکام شرعی در آن ضامن حفظ و صیانت ارزش های اخلاقی است. روابط زن و مرد از جمله مناسبات اجتماعی است که لزوم رعایت احکام شرعی در آن، برای جلوگیری از انحطاط اخلاقی جامعه نمایان و آشکار است.

با عنایت به حساسیت مسئله و لزوم آگاهی عمومی از احکام مربوط به آن، کتاب «احکام روابط زن و مرد» با شیوه ای منظم و روش مند و مطابق با فتاوای چند تن از مراجع بزرگ، احکام نگاه ، پوشش ، مراودات عقد و عروسی را تبیین می کند.

برای خرید کتاب احکام روابط زن و مرد کلیک کنید.

تنظیم: آقایی


برای خرید کتب اسلامی کلیک کنید.

برای خرید کتب حکمت و عرفان کلیک کنید.

برای خرید از فروشگاه اینترنتی کلیک کنید.