تبیان، دستیار زندگی
تعداد جنگنده های امارات را 184 فروند و تعداد تانک های این کشور عربی را 741 دستگاه اعلام کرد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بخندیم؛ نابودی نیروی هوایی ایران در 6 ساعت!!

جنگنده های ایرانی

برخی موسسات بین المللی در جریان سازی جدید خود، تلاش دارند تا جنگی میان ایران و اعراب کلید بزنند.این موسسات با تحلیل های هدفدارشان، به گونه ای فضاسازی می کنند که برخی از کشورهای عربی، باورشان شود که توان حمله و یا رویارویی با ایران را دارند؛ چیزی که هیچ گاه در دستور کار ایران نبوده و به یقین نخواهد بود.

به گزارش تابناک، «تیدور کارسیک»، کارشناس موسسه مطالعات نظامی خاور دور و خاورمیانه (اینجما)، در گزارشی، به همراه بررسی امکانات نظامی کشورهای عربی گفت: کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و همسایه ایران، به میزان تصور ناشدنی به جنگ افزارهای نظامی دست پیدا کرده اند.

«کارسیک»، تعداد جنگنده های امارات را 184 فروند و تعداد تانک های این کشور عربی را 741 دستگاه اعلام کرد و افزود: البته ایرانی ها در تعداد نیروی انسانی در منطقه خلیج فارس بلامنازع هستند.

به گزارش «القدس العربی»، وی در ادامه می نویسد: مثلا می توان به نیروی هوایی امارات اشاره کرد که می تواند در مدت کمتر از شش ساعت، نیروی هوایی ایران را نابود کند.[!]

«کارسیک»، تعداد جنگنده های امارات را 184 فروند و تعداد تانک های این کشور عربی را 741 دستگاه اعلام کرد و افزود: البته ایرانی ها در تعداد نیروی انسانی در منطقه خلیج فارس بلامنازع هستند.

این کارشناس از عربستان به عنوان نیروی بازدارنده در مقابل ایران نام می برد و می افزاید: عربستان همواره تلاش می کند که خود را قدرت اول نظامی منطقه نشان دهد، تا هم ایرانی ها را بترساند و هم به کشورهای عربی منطقه «پدر بودن» خود را ثابت کند.

مثلا می توان به نیروی هوایی امارات اشاره کرد که می تواند در مدت کمتر از شش ساعت، نیروی هوایی ایران را نابود کند

بر پایه این گزارش، در همین فضا، «ارس فروم»، کارشناس نظامی «دانشکده علوم حقوقی صلح جهانی» در آلمان نیز گفت: شمار خلبانان آموزش دیده جنگنده F15 در عربستان از شمار جنگنده های خریداری شده کمتر است.

وی توضیح داد: ایران تاکنون تهدیدی برای منطقه نبوده، زیرا سلاح ایران، سلاح جنگ نامنظم و سنتی است!

اظهارنظر کارشناسان نامبرده، بخشی از تحلیل ها و ارزیابی های صورت گرفته در رسانه ها و مراکز نزدیک به غرب است که مستقیم و غیر مستقیم، تلاش دارند، نوعی صحنه آرایی برای رویارویی نظامی ایران و اعراب را القا نمایند.

ارایه دیدگاه های خامی چون این که؛ «نیروی هوایی امارات می تواند در 6 ساعت ناوگان هوایی نظامی ایران را نابود کند»، یادآور تکرار خیال پردازی های صدام است که می گفت، «سه روزه ایران را خواهد گرفت»، بنابراین جدی گرفتن چنین فضاسازی هایی نه به واسطه اهمیت یا، درستی و نادرستی تحلیل هایی اینگونه است بلکه، از این حیث است که چنین تحلیل های مرموزانه و جهت داری سبب نشود برخی سران عربی خیال خام کرده و پا جای پای صدام معدوم بگذارند.

این گزارش می افزاید: این موضوع دور از ذهن نیست که غرب در تلاش باشد با چنین فضاسازی هایی، برخی سران عربی را اغوا کرده و آنان را به ماجراجویی وادار کند و آغازگر جنگی میان کشور یا کشورهای عربی و ایران باشد، آنگاه خود بیرون گود نشسته و با فروش سلاح هایشان به فریب خوردگان، نوعی زحمت برای ایران پدید آورد؛ آن هم بدون پرداخت هزینه هایش و به اصطلاح «سواری مجانی» از اعراب بگیرد.

در هر صورت، سران عربی، صدامی را که خود و همچنین ابرقدرت های غرب و شرق به شکل همه جانبه پشتیبانیش می کردند، به یاد دارند که چه فضاحت بار، تن به شکست داد و سرانجام، به چنان سرانجامی دچار شد؛ این واقعه درس خوبی است برای دیگران تا احیانا خیال خامی نکرده و در پی تکرار اشتباهی از این دست نباشند.

با این تفاسیر، رواج چنین تحلیل هایی، هشداری جدی است به سران کشورهای عربی که مراقب باشند در تله غرب نیفتند.

تنظیم شده توسط موسوی - بخش سیاست تبیان