تبیان، دستیار زندگی
وقتی گروهک منافقین از اسلام بریده و در عقیده و عمل بی‌قید از اسلام شد، اسیر چنان منجلابی گردید که اینک در آن دست و پا می‌زند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

منافقین خلق!

انتشارات مرکز اسناد انقلاب چهار کتاب جدید با عناوین: "منافقین خلق"، "سفرنامه آسمان"، "عراق کانون تاثیرگذار" و "آزادترین مرد جهان" را منتشر کرد.

به گزارش تبیان، کتاب‌های فوق با موضوعات "تاریخ و روند شکل‌گیری گروهک تروریستی منافقین"، "شهید والامقام محمدابراهیم همت"، "عراق به عنوان کشوری تاثیرگذار در منطقه" و "بررسی زندگی و خدمات سیدحسن نصرالله" به چاپ رسیده است.

منافقین خلق

منافقین خلق

سازمان مجاهدین خلق که در سال‌های میانی دهه‌ی 1340 در صحنه‌ی سیاسی ایران پا به عرصه‌ی وجود گذاشت، با انگیزه‌های دینی و با مشی مسلحانه علیه نظام ستم‌شاهی بنیان گذاشته شد، اما سیر حرکت سازمان به نحوی بود که اینک بعد از قریب به چهل سال از تأسیس، به منفورترین تشکل سیاسی نزد مردم مسلمان ایران و بلکه خون‌ریزترین جمعیت تروریستی در نگاه افکار عمومی جهان تبدیل شده است.

حقیقت آن است که وقتی گروهک مذکور از اسلام بریده و در عقیده ـ با تعیین مرام کمونیستی در ایدئولوژی ـ و عمل ـ با ترویج فساد و ترور و بی‌اخلاقی ـ بی‌قید از اسلام شد، اسیر چنان منجلابی گردید که اینک در آن دست و پا می‌زند. کتاب "منافقین خلق" نگاهی است به سیر تاریخی و علل تباهی امروزین منافقین که در قالبی جذاب و قلمی شیوا ارائه شده است.

این کتاب که توسط "مهدی حق‌بین" نوشته شده با شمارگان 3000 نسخه و قیمت 22,000 ریال وارد بازار نشر شده است.

سفرنامه آسمان

سفرنامه آسمان

28 سال پیش از این جنگی به ایران اسلامی تحمیل شد که طی آن افلاکیانی که چند صباحی خاک‌نشین شده بودند، به دور فلکی خود بازگشتند و ستاره‌هایی شدند، زینت‌بخش آسمان این سرزمین. ستاره‌هایی که انگار بنا به حکمتی، برخی بیشتر به چشم می‌آیند و برخی کمتر. شهید والا مقام محمدابراهیم همت از آن دست ستارگانی است که بسیار درخشان چشم‌نواز می‌نماید و با وجود آثاری که در موردشان نگاشته شده، فضای خلق اثر همچنان باز است.

کتاب "سفرنامه آسمان" با موضوع بررسی زندگی و سرگذشت سردار رشید اسلام، شهید محمدابراهیم همت، توسط "میترا هنرمند" تالیف و با شمارگان 2500 نسخه و قیمت 17,000 تومان منتشر شده است.

عراق کانون تاثیرگذار

عراق کانون تاثیرگذار

از جمله مسائل مهم در روند سیاست‌گذاری سیاست خارجی کشورها، تحلیل و درک صحیح محیط پیرامونی می‌باشد. فهم این موضوع به‌ویژه چگونگی رفتار در مواجهه با سیاست قدرت‌های فرامنطقه‌ای، منجر به اتخاذ تصمیمات کارآمدتر و صحیح‌تر در عرصه‌ی سیاست خارجی کشور خواهد شد.

نظر به اهمیت کشور عراق و تحولات حساس و سرنوشت‌ساز این کشور برای جمهوری اسلامی ایران، خاورمیانه و جهان اسلام، بررسی تحولات پیچیده‌ی این کشور و رفتارهای آمریکا در عراقِ جدید، در تصمیم‌گیری مقامات سیاسی کشور و سیاست‌گذاری کلانِ مناسب مؤثر خواهد بود.

اهمیت موضوع از آن جهت است که در دوران بعد از جنگ سرد، مسئله‌ی چگونگی تداوم کار در عراق اشغالی، برجسته‌ترین چالشی بوده که در سه سطح درون‌حزبی آمریکا، بین دولت و مردم آمریکا و نیز بین آمریکا و متحدان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای این کشور بوده است. این اختلاف‌نظرها برخی حوزه‌های دیگر سیاست خارجی آمریکا را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

ناکامی‌های گسترده‌ی آمریکا در عراق و بروز چالش تصمیم‌گیری و اختلاف‌نظر در روند سیاست‌گذاری آمریکا در این خصوص، نارضایتی متحدان اروپایی و دولت‌های عربی از سیاست‌های ایالات متحده‌ی آمریکا طی چند سال گذشته در عراق و بی‌اعتمادی آنها به کاخ سفید، باعث افزایش نگرانی‌ها نسبت به تداوم سیاست‌های تهاجمی آمریکا در منطقه به‌ویژه در قبال جمهوری اسلامی ایران و احتمال بروز بحران غیرقابل کنترل دیگر در آن‌سوی مرزهای عراق شد.

در این راستا کاخ سفید به‌ویژه نومحافظه‌کاران، تحت فشارهای سیاسی و تبلیغاتی مختلفی در داخل و خارج آمریکا قرار گرفتند تا از وارد ساختن آمریکا در جنگ دیگری(حداقل تا روشن‌شدن وضعیت عراق) اجتناب ورزند و راه دیگری را برای برخورد با ایران برگزینند.

این کتاب با شمارگان 1500 نسخه و قیمت 27.000 ریال وارد به چاپ رسیده است.

آزادترین مرد جهان

آزادترین مرد جهان

ظهور حزب‌الله را در لبنان، که منشأ خدمات نظامی، بهداشتی و رفاهی، آموزشی و فرهنگی فراوان در لبنان و به‌ویژه منطقه‌ی شیعه‌نشین آن (جنوب لبنان) بوده است، باید به نام موسای زمان و رهبر کبیر انقلاب اسلامی نوشت و نوگلان رسته از این شکوفه‌های بهاری چون سیدحسن نصرالله، عماد مغنیه و... را جهان اسلام و جهان عرب مدیون دم مسیحایی آن بزرگ‌مرد است.

ظهور این شکوفه‌ها نشانگری آشکار است از بهار انقلاب اسلامی در ظلمت‌کده‌ی جهان مدرن. اثر پیش رو، روایتی است از زندگی و زمانه و خدمات حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله، دبیر کل فعلی حزب‌الله لبنان که با نثری روان و محتوایی جامع، تحت عنوان «دانستنی‌های انقلاب اسلامی» به جوانان ایران اسلامی تقدیم می‌گردد.

کتاب "آزادترین مرد جهان" با شمارگان 3000 نسخه و قیمت 28.000 ریال منشر و راهی بازار نشر شده است


گروه کتاب تبیان - محمد بیگدلی