تبیان، دستیار زندگی
به دیگرى فرموده : خیلى گریه كردى ! زیاد گریه نكنید؛ زیرا، حضرت ، از گریه شما زوار و دوستان متاءذى و متاءثر مى شوند. اینان و اهل بیت (علیهم السلام ) با هم اتحاد و اتصال دارند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیةالله بهجت و کرامت حضرت معصومه
2j'1*

به ديگرى فرموده : خيلى گريه كردى ! زياد گريه نكنيد؛ زيرا، حضرت ، از گريه شما زوار و دوستان متاءذى و متاءثر مى شوند. اينان و اهل بيت (عليهم السلام ) با هم اتحاد و اتصال دارند.

پدر و مادرم به فدايش...!

حضرت معصومه ـ عليهاالسّلام ـ از قبيل امامزاده هاى مطلق نيست كه هنگام زيارت او زيارت نامه ى مطلق امام زادهها خوانده شود، بلكه زيارت مخصوص به خود دارد؛ زيرا در روايت است: مَنْ زارَها وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ. (هر كس او را زيارت كند، بهشت بر او واجب مى گردد.)

خيلى كلمه ى بزرگى است ! نقل شده كه روزى حضرت امام موسى كاظم عليه السّلام در مدينه، در خانه تشريف نداشتند، شخصى آمد كه سؤالى از آن حضرت بنمايد، حضرت معصومه ـ عليهاالسّلام ـ كه در سنّ كودكى بودند و در خانه تشريف داشتند، مى فرمايند: آن حضرت تشريف ندارند، چه كار داريد؟ آن شخص عرض كرد: مسأله اى دارم، مى فرمايد، بنويس، مى نويسد، ايشان پاسخ آن را مى دهد، بعد كه حضرت امام كاظم ـ عليه السّلام ـ به خانه بر مى گردد، مادرش جريان را به آن حضرت عرض مى كند، حضرت مى فرمايد : بِأَبِى هِىَ وَ أُمِّى، حَكَمَتْ بِما حَكَمَ اللّه‏ُ! (پدر و مادرم به فدايش، به آن چه خداوند حكم فرموده، حكم نموده است.)

اين ها افراد عادى نبوده اند، خدا میداند اين خاندان چه شخصيّتهايى بوده اند، اين همه كرامات براى ايشان ذكر كرده اند.

اهل بيت (عليهم السلام)، نور واحد

اهل بيت (عليهم السلام ) همه ، نور واحدند، لذا انسان به هر كدام متوسل شود، از ديگرى جواب مى گيرد. البته مصححى در كار است . هم چنان كه از حضرت رسول (صلى الله عليه و آله و سلم ) حاجت خواسته اند و ايشان به حضرت امير (عليه السلام ) و آن حضرت به امام حسن (عليه السلام ) تا امام زمان (عجل الله تعالى فرجه الشريف ) حواله داده اند؛ زيرا، مجرى امور، در اين زمان ، آن حضرت است .

پارسال شخصى در مشهد كنار من آمد و گفت : ديشب در حرم امام رضا (عليه السلام ) پنج كرامت از آن حضرت مشاهده كردم .

همچنين عجيب اين كه امسال شنيدم ، دو نفر عرب كه از معاودان مقيم مشهد بودند، به بيمارى سختى مبتلا شدند و جداگانه براى شفا و قضاى حاجت خويش به امام رضا (عليه السلام ) متوسل شدند و هر دو گفتند: همان شب توسل ، در خواب، حضرت معصومه (عليهاالسلام ) را ديديم كه فرمود:

حضرت رضا (عليه السلام ) فرمودند: (حاجت شما برآورده شده است.)

و به يكى از آن دو كه كنار سرش به عمل جراحى احتياج داشته، فرموده: ديگر احتياجى به عمل ندارى .

و به ديگرى فرموده : خيلى گريه كردى ! زياد گريه نكنيد؛ زيرا، حضرت ، از گريه شما زوار و دوستان متاءذى و متاءثر مى شوند.

اينان و اهل بيت (عليهم السلام ) با هم اتحاد و اتصال دارند.

خواهر و برادر را ببينيد كه از برادر خواسته خواهر جوابش را داده است، از اين جا استفاده مى  شود كه حضرت رضا و حضرت معصومه ـ عليهماالسّلام ـ با هم اتّحاد و اتّصال دارند، بلكه همه نور واحدند، لذا انسان به هر كدام كه متوسّل شود، از ديگرى جواب مى  گيرد.


تنظیم برای تبیان گروه حوزه علمیه

منبع سایت حضرت آیةالله بهجت