تبیان، دستیار زندگی
وزیر كار و امور اجتماعی در گرگان گفت: تعداد یك میلیون و 100 هزار شغل تا پایان سال در كشور ایجاد می‌شود كه.....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یك میلیون شغل تازه در راه است

اشتغال

بخش اقتصاد-  عبدالرضا شیخ ‌الاسلامی وزیر كار و امور اجتماعی در گرگان گفت: تعداد یك میلیون و 100 هزار شغل تا پایان سال در كشور ایجاد می‌ شود كه سهم استان گلستان 33 هزار فرصت شغلی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، شیخ الاسلامی  شامگاه سه ‌شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان بندرتركمن در توضیح تدوین سند جامع اشتغال كشور اظهار داشت: برای توسعه فرصت‌های اشتغال، سند جامعی در كشور فراهم خواهد شد. وی ادامه داد: سند مذكور در راستای هدایت سرمایه ‌گذاران و قرار گرفتن ایشان در مسیر مناسب تهیه شده است.

وزیر كار و امور اجتماعی افزود: استانداران و مسئولان در كشور متولیانی دارد كه موظف به برنامه ‌ریزی در این مسیر هستند.

شیخ ‌الاسلامی بر امكان سنجی مطالعه كار سرمایه ‌گذاران به عنوان دیگر اقدام وزارت كار و امور اجتماعی تاكید كرد و گفت: در این خصوص استانداران موظف هستند به عنوان نمایندگان عالی دولت با مدیریت بر منابع و ظرفیت‌های استان و هماهنگ‌ سازی آنها حول محور اشتغال تمامی سعی خود را در این زمینه انجام دهند.

به گفته وی تقویت فرهنگ كار از زوایای مختلف وظیفه است و وظیفه اساسی وزارت كار و امور اجتماعی تنظیم روابط كار معرفی شده است.

هم چنین اجرای قانون كار و آموزش‌های مهارتی بر نیروهای جویای كار و صیانت از این نیروها از دیگر وظایف تعریف شده وزارت كار است.

وزیر كار و امور اجتماعی هرگونه اخلال در راستای ممانعت و كندی در امر اشتغال و سرمایه‌ گذاری را با برخورد قاطع همراه كرد و ادامه داد: چنانچه مدیری نتواند به تعهدش عمل كند از سمت خود بركنار و دیگری جایگزین وی خواهد شد.

شیخ‌الاسلامی از بیكاری به عنوان ننگ بزرگ جامعه اسلامی یاد كرد و افزود: بیكاری در اعتیاد، خودكشی و ایجاد شر تعریف شده است و این همان امریست كه در پی آن باید تلاشی مضاعف كرد.

تنظیم برای تبیان:

ریحانه حمیدی فر