تبیان، دستیار زندگی
محمد رضا خباز نماینده مردم کاشمر در دوره های چهارم ، پنجم ، ششم و هشتم به عنوان نماینده درمجلس شورای اسلامی انتخاب....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مبلغ یارانه نقدی باید زیاد شود

محمدرضا خباز

بخش اقتصاد-محمدرضا خباز نماینده مردم کاشمر  معتقد است این میزان پرداخت یارانه جوابگوی هزینه های مردم نخواهد بود

محمدرضا خباز  در دوره های چهارم ، پنجم ، ششم و هشتم به عنوان نماینده درمجلس شورای اسلامی انتخاب گردیده و در حال حاضر نیز به عنوان سخنگوی کمیسیون اقتصادی مشغول به فعالیت می باشد.

وی با اشاره  به درآمد 10 هزار میلیارد تومانی اختصاص داده شده به مردم تصریح کرد: این میزان پرداخت یارانه جوابگوی هزینه های مردم نخواهد بود.

خباز با تاکید بر اینکه قرار است این یارانه در 6 ماه دوم سال به حساب سرپرستان خانوار واریز شود ، افزود: این مبالغ یارانه نقدی  باید افزایش پیدا کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی عدم شتابزدگی، كاهش فشار تورمی، اجماع كارشناسی و وفاق ملی را لازمه اجرای طرح هدفمند كردن یارانه‌ها برشمرد و افزود: هیچ كدام از نمایندگان با اجرای این طرح مخالف نیستند مشروط بر اینكه اجرای طرح در جهت حمایت مردم صورت گیرد و با مطالعه دقیق و كار كارشناسی همراه شود.

نماینده کاشمر با اشاره به اینکه هدفمند کردن یارانه‌ ها طرحی لازم‌ الاجرا برای کشور است، اضافه کرد: هر‌چه زودتر باید این جراحی بر روی اقتصاد کشور انجام شود، ومخالفت‌هایی در جریان تصویب این طرح صورت گرفته با اصل هدفمند کردن یارانه‌ها نبود بلکه به نحوه اجرای آن مربوط می‌شود.

خباز با اشاره به تامین زیرساخت های اساسی برای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، گفت: دولت برای اجرای این قانون قبل از هر اقدامی باید زیرساخت های لازم برای آن را مانند ذخیره سازی کالاهای ضروری و گسترش حمل و نقل عمومی، مهیا کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی از تاخیر در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، ابراز نگرانی کرد و گفت: تاخیر در اجرای این قانون امنیت روانی جامعه را بر هم می زند و علاوه بر آن باعث ایجاد فضایی برای سو استفاده از این فضای روانی می شود، چراکه چنین فضای ابهام آلودی که سرنوشت قیمت ها در آن مشخص نیست فرصت اخلال در نظام اقتصادی را برای بسیاری افراد سودجو مهیا می کند.

خباز در پایان تاکید کرد: امیدواریم طبق وعده ای که دولت مبنی بر اینکه با اجرای هدفمند کزدن یارانه ها سطح معیشتی و رفاهی مردم بهبود می یابد ، محقق شود.

مصاحبه از: مجید سعیدی

تنظیم برای تبیان: حمیدی فر