تبیان، دستیار زندگی
مسابقات روزانه و قرعه کشی که در غرفه تبیان انجام و در پی آن هدایائی اهداء می شود بازتاب جالبی در دیگر غرفه های نمایشگاه داشته است به شکلی که بعضی از غرفه های همسایه غرفه تبیان نیز با طرح سئوالاتی به پاسخ های صحیح جوائزی اهدا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مراسم شب احیا در مقابل غرفه تبیان (گزارش روز چهاردهم)


مسابقات روزانه و قرعه کشی که در غرفه تبیان انجام و در پی آن هدایائی اهداء می شود بازتاب جالبی در دیگر غرفه های نمایشگاه داشته است به شکلی که بعضی از غرفه های همسایه غرفه تبیان نیز با طرح سئوالاتی به پاسخ های صحیح جوائزی اهداء می کنند.

البته تعداد جوائز آنها کمتر از جوائزی است که تبیان در مسابقات خود اهدا می کند از دیگر موارد جالب توجه کنجکاوی اکثر بازدید کنندگان نمایشگاه در مورد جایزه ویژه تبیان (خودرو پراید) است که پس از دیدن خودرو پراید که روی آن اسم تبیان نقش بسته است به دنبال غرفه تبیان می گردند که با دیدن بالنی که در بالای غرفه نصب شده است می توانند به راحتی به غرفه تبیان مراجعه نمایند.

هر چه به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان نزدیک تر می شویم بازدید مردم به خصوص دانش آموزان مدارس بیشتر می شود به نحوی که در روز چهاردم یکی از شلوغ ترین روزهای بازدید این عزیزان بود که پس از معرفی سایت تبیان به آنها هدایائی نیز اهدا گردید.

دانش آموزان هنرستان دخترانه معصومیه که برای بار دوم از غرفه تبیان بازدید می کردند از اینکه با سایتی همانند تبیان آشنا شده بودند بسیار راضی بودند. این دانش آموزان در بازدید اول خود از غرفه همگی به عضویت سایت تبیان در آمده بودند.

با توجه به ازدحام جمعیت و پر شدن شبستان اصلی راهروهای مقابل غرفه های نمایشگاه قرآن موکت شد تا مراسم شبهای قدر و احیا در انجا برگزار شود. جالب اینکه تا مقابل غرفه تبیان که در انتهای سالن واقع شده جمعیت نشسته بودند.

اخبار دیگر نمایشگاه :

- در بخش مكتوب سیزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن كریم، مجموعه پژوهشهای قرآنی چاپ شده در اروپا و آمریكا عرضه شده است .

در این بخش ???? مقاله قرآنی كه طی ??? سال گذشته در مهمترین مجلات و مجموعه‌ های اروپایی و آمریكایی به چاپ رسیده توسط یك تیم تحقیقی گردآوری، ترجمه و ارائه شده است.

از این آثار حدود ??? مقاله متعلق به قرن ?? میلادی ( سال ???? تا ????) است كه با كمك مهمترین كتابخانه ‌های داخلی و خارجی در اختیار كریمی‌ نیا ، كه در بنیاد دایرة المعارف اسلامی و دانشگاه مشغول است، قرار گرفته است.

كریمی نیا طی سرپرستی یك كار پژوهشی، منشاء توجه غربیها به قرآن و مطالعات قرآنی را به بدو نزول قرآن مربوط می ‌داند و مهمترین بهانه‌ های این توجه را فتح‌ اندلس توسط مسلمانان و همچنین حمله تركها به اروپا ذكر می ‌كند.

كریمی‌ نیا استفاده از مجلات معتبر دانشگاهی و توجه به مجموعه ‌های دینی چاپ شده در آمریكا و اروپا را یكی از مهمترین سرفصلهای فعالیت خود و گروهش ذكر می ‌كند.

- كتاب «قرآن خاستگاه ولایت» نوشته «اصغر صادقی» به كوشش نشر «آفاق» در سیزهمین نمایشگاه بین المللی قرآن عرضه شد.

این كتاب مسئله ولایت را در قرآن مجید ریشه یابی كرده است.

در ابتدای این كتاب می خوانیم: «از آنجا كه عمده ترین مستند شیعه در اثبات عقاید خویش در مبحث ولایت، تكیه بر كتاب خداست و نیز با توجه به این كه ممكن است افراد معمولی، در یك نگاه گذرا و اولیه، صراحت و گویایی روشنی را در این زمینه در قرآن به دست نیاورند ـ و معمولاً آیات قرآنی در این باب با تأویل همراه است و این خود مسلتزم خارج ساختن قرآن از معنای ظاهری آن است ـ پیشاپیش به طرح یك اشكال و ارایه پاسخی اجمالی آن می پردازیم:

سئوال اینكه، چرا شیعه در راه اثبات عقاید خود،علاوه بر «ظاهر»، به «باطن» قرآن مراجعه می كند و باب تأویل و توجیه را به روی كتاب خدا می گشاید؟»

پاسخ اینكه، از جمله ویژگی های خود قرآن این است كه دارای ظاهر است و باطن آن نیز باطن های دیگر دارد... .

حاضرین در این روز :

خانمها : نجف پور ، همت

آقایان : بابایی ، محمدی ، خطیبی ، ایوبی ، حسن زاده ، حریریان ،حدادی ، شادان، عطار ، رضایی ، اجاقی ،جلمبادانی ،حمزه، عباس زادگان ،

کاربران: ابراهیمیان – عصاری – تقوی – زاهدی فرد – قندیان

روابط عمومی موسسه تبیان