تبیان، دستیار زندگی
سابقه مجازات اعدام در آمریكا به اوایل تاسیس این كشور باز می‌گردد.این مجازات كه بیشتر گریبانگیر سیاه پوستان و رنگین پوستان دیگر در این كشور بوده بعضا با غیرانسانی‌ترین روش‌ها صورت گرفته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"زنده سوزاندن " یكی از روش‌های اعدام در آمریكا

بخش سیاسی- سابقه مجازات اعدام در آمریكا به اوایل تاسیس این كشور باز می‌گردد.این مجازات كه بیشتر گریبانگیر سیاه پوستان و رنگین پوستان دیگر در این كشور بوده بعضا با غیرانسانی‌ترین روش‌ها صورت گرفته است.

امریکا

اگر چه نفس وجود اعدام برای احقاق حق مظلوم امری مذموم نیست اما نوع اعمال این حكم و افرادی كه شامل آن می‌شوند از مواردی بوده كه همیشه در آمریكا محل بحث اقلیت رنگین پوست آن بوده است.

از ابتدای تاسیس آمریكا روش‌های متعددی برای اعدام محكومان در این كشور استفاده شده است كه از میان آنها می‌توان به "شكستن بر روی چرخ "، "زنده زنده سوزاندن "، "له كردن با سنگ " و "چوبه‌دار " را نام برد.

در حال حاضر 5 روش برای اعدام در آمریكا وجود دارد كه عبارت است اعدام با استفاده از صندلی الكتریكی، جوخه اعدام، تزریق سم، حلق آویز كردن.

زمانی كه تعداد زندانیان اعدامی زیاد بوده بعضا حجم آتش زیادی برای سوزاندن آنها استفاده می‌شده است

سوزاندن:

این نوع اعدام از طریق سوزاندن محكومان به صورت‌های مختلف صورت می‌گرفت كه ریختن "سرب گداخته " در حلق محكومان و زنده به آتش انداختن و یا گودال‌های آتش كه برای اعدام‌های جمعی استفاده می‌شده است از جمله این روش‌ها است. سوزاندن در اوایل قرن 19 در آمریكا متوقف شد.

امریکا

زمانی كه تعداد زندانیان اعدامی زیاد بوده بعضا حجم آتش زیادی برای سوزاندن آنها استفاده می‌شده است.

سوزاندن تدریجی:

در این روش محكوم به تدریج در آتش می‌سوخت و جان می‌داد به صورتی كه سوزاندن متهم از پاها شروع شده و پس از دست‌ها و بازوها، سینه، بالای سینه و نهایتا صورت‌بود كه به مرگ منجر می‌شد. در این روش 2 ساعت مرگ محكوم به طول می‌انجامید.

یكی از نمونه‌های آدم‌سوزی در آمریكا به ایالت تكزاس مربوط می‌شود كه یك سیاه پوست آمریكایی كه از عقب ماندگی ذهنی رنج می‌برد را به اتهام قتل یك زن سفید پوست آمریكایی در نوعی روغن فرو بردند و بعد با طناب آویزان كردند و با آتش وی را به تدریج سوزاندند.

منبع:فارس

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور